Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Tiguan plně odhalen, Passatu jako by z oka vypadl
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Nový Tiguan je lehčí, i tak je větší a prostornější. K mání bude s 8 motory o výkonech od 115 do 240 i pohonem 4x4.
Po měsících spekulací, zda se nový Volkswagen Tiguan skutečně objeví na frankfurtském autosalonu, tu máme více než definitivní potvrzení. Tedy virtuální představení, které těsně předchází pravděpodobně večernímu živému debutu na večeru věnovanému většině novinek koncernu VW. Do prodeje by se pak německá novinka měla dostat ještě před koncem letošního roku, přičemž ceny oproti stávajícímu provedení dozajista narostou. A to i proto, že nový Tiguan je prostornější a přesto o 50 kilogramů lehčí než dosluhující generace.
Naše představení ovšem začneme u designu, který je čistě koncernový a možná vás trochu zklame - od přídě se možná čekalo více než kráčení ve stopách nového Passatu. Máme tu tedy čelní masku se třemi lamelami, z nichž spodní a vrchní jsou protaženy až do světel. Ta používají LEDky pro denní svícení. Mimo to je nový Tiguan také prvním vozem Volkswagenu, který diod užívá v hlavních světlech a dočkáme se jich rovněž vzadu, zatímco boky zdobí prominentní linie. Příliš nápaditý tento mix rozhodně není, od VW-Gruppe jsme ale vlastně nic jiného ani neočekávali.
Přesunout se můžeme k rozměrům, kdy novinka je oproti předchozí generaci o 60 milimetrů delší, 30 mm širší a 33 mm nižší. O 77 milimetrů narostl rozvor (na 2 681 mm), přičemž podle tvrzení značky budou mít cestující na zadních sedadlech k dispozici o 29 milimetrů více místa. Kromě toho lze pak celou lavici posunout dopředu či dozadu o 180 mm a tím zvětšit či zmenšit zavazadelník.
Nad zadní nápravu se přitom ve standardu vejde 615 litrů, po sklopení sedadel však kapacita narůstá na 1 655 l. Stávající provedení je tedy překonáno o 145 l. Ještě než nakoukneme pod kapotu, zastavíme se u podvozku, který u verzí s pohonem 4x4 počítá se světlou výškou 200 mm. Modely osazené jen jednou hnanou nápravou jsou tak překonány o 11 milimetrů.
Volkswagen bude mimo jiné nabízet také paket Off-road, se kterým jsou spojeny jiné nárazníky, jenž nájezdový úhel navyšují z 18,3 na 25,6 stupně. V závislosti na zvolené pohonné jednotce pak bude možné za vůz připojit až 2,5tunový přívěs. Tím ale máme „omáčku“ probranou, vrhnout se tedy můžeme na agregáty, kterých bude zpočátku na výběr osm.
Veškeré parametry značka prozatím do vínku nedala, nicméně zmiňuje, že benzinové motory o 1,4litrovém a dvoulitrovém objemu budou produkovat 125, 150, 180 a 220 koní. Za diesely pak mají „kopat“ 1,6litrový a dvoulitrový agregát, přičemž očekávat lze příchod 115, 150, 190 a 240 koní. Ve srovnání s předchozí generací se přitom počítá se zlepšením spotřeby o 24 %.
Zmínit můžeme ještě bezpečnostní výbavu, která bude již ve standardu zahrnovat autonomní brzdy a detekci chodců, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu nebo automatický ponárazový brzdný systém. V interiéru se objeví multimediální systémy, jež umožňují spárování s mobilními telefony na bázi systémů Android či iOS, a to za pomoci technologie App Connect.
Dále je možné kabinu osadit 12,3palcovým digitálním štítem nebo dvěma úrovněmi výbavy Trendline a Highline, z nichž ta druhá zmiňovaná dostala do vínku rovněž adaptivní tempomat nebo sadu kamer monitorujících okolí celého vozu. Počítat je pak možné i s třídimenzionální klimatizací Pure Air Climatronic, která má zabránit vniknutí alergenů do kokpitu.
Kromě zmíněných stupňů bude k dispozici také úroveň R-Line, která se liší specifickým bodykitem lakovaným v barvě karoserie. Nechybí ani standardní 19palcová litá kola Sebring, která lze vyměnit za příplatkové dvacítky Suzuka. Uvnitř se pak objevují specifická sedadla čalouněná mikrovláknem s kontrastními švy, sada ocelových pedálů nebo unikátní dekory.
Tím jsme ale se standardním Volkswagenem Tiguan hotovi, přesunout se tak můžeme ke koncepční verzi GTE. Ta se ve Frankfurtu objeví rovněž, přičemž pod její kapotou najdeme již známou kombinaci 1,4litrového benzinového čtyřválce a elektromotoru, která počítá s kumulovaným výkonem 218 koní a 50kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu.
Vyjma toho bychom se měli dočkat průměrné spotřeby 1,9 l/100 km, která je nejen nereálným jevem, ale do značné míry závisí také na okolí. K jejímu dosažení totiž nepřispívá pouze hybridní hnací ústrojí, ale také solární střecha, jíž je Tiguan GTE osazen. Dojezd se tak značně liší od 500 kilometrů v Německu až po 800 či 1 000 km na jihu Evropy.
Dodat pak ještě můžeme tolik, že hybridní model dostal do vínku lithium-iontové baterie o kapacitě 13 kWh, šestistupňový automat nebo jízdní režimy E-Mode, Hybrid či GTE. V posledně zmíněném přitom zvládne stovku za 8,1 sekundy a nejvyšší rychlost 200 km/h, zatímco při volbě prvního je maximálka omezena na 130 km/h.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nový Tiguan naživo jako standardní provedení i koncept GTE
Nový VW Tiguan byl odhalen nejen ve standardním provedení...
...ale také ve výbavě R-Line...
...i jako koncept GTE osazený solárními panely
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva