Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Teramont nafocen bez špetky maskování, uvnitř je jako Kodiaq
23.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka dostane do vínku interiér velmi podobný tomu, kterým se pochlubí o něco menší české SUV. Vůči němu však bude k mání i s V6.
Volkswagen aktuálně na severoamerickém trhu trpí. Nejde přitom pouze o dozvuky kauzy Dieselgate, ale zejména nevhodnou nabídku, ve které absentuje větší množství SUV a s nimi spřízněných crossoverů. Prodejní vrchol tak německá automobilka v zámoří zažila již v roce 2012, kdy vyexpedovala 438 133 nových aut. Od té doby však její registrace klesají a pro letošek dost možná nedosáhnout ani poloviny zmíněného množství.
Pomocnou ruku by ovšem značce mohlo podat až sedmimístné SUV, které nejspíše ozdobí název Teramont. Jeho příjezd byl avizován již v roce 2013 konceptem CrossBlue, mimo to však jistá vodítka skrývá také Škoda Kodiaq. I když lidé ze Škody říkají, že Teramont je větší a příbuzným Kodaqu je Tiguan XL, pohled na novinku VW to zatím úplně nepotvrzuje. Zevnějšek je jiná kapitola, jenže teď si velké SUV Volkswagenu můžeme prohlédnout i zevnitř.
My se nejprve budeme zabývat kabinou, která nám více než připomíná právě české SUV. Pro Kodiaq je to samozřejmě pochvala, neboť Teramont bude bezesporu dražším vozem. Nicméně základní architekturu palubní desky má totožnou a i když se v detailech oba interiéry liší, dělají velmi podobný - a nutno dodat podobně dobrý - dojem.
Markantní rozdíly mezi oběma vozy tedy hledejme zejména u exteriéru, kde se dočkáme odlišných nárazníků, čelní masky či zadních bočních oken. Kromě toho se zdá, že Volkswagen dostane do vínku i bohatší boční prosklení, jinak vytvarovány jsou také blatníky. A lišit se logicky bude rovněž selekce litých kol.
Po stránce mechanické lze ovšem počítat s návratem k unifikovanosti, tedy alespoň v rámci rozměrů. Ty mimo jiné zahrnují 4,7metrovou délku a 2,8metrový rozměr. Jisté odlišnosti však najdeme pod kapotou, a to v souvislosti s trhy, na které Teramont zamíří. Nafocený prototyp totiž zdobí logo „V6“.
Jelikož špionážní snímky pocházejí z Číny, dá se předpokládat, že také na největším trhu světa bude sedmimístné SUV dostupné s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem. Tato pohonná jednotka přitom pod kapotou amerického Volkswagenu Passat dává 280 koní, stejný výkon tedy čekejme i u SUV.
Aktuálně ovšem již není jisté, zda zmiňovaný výkon bude spárován pouze s pohonem všech kol 4Motion, či zda jej v základu doprovodí pouze jedna hnaná náprava. S automatem lze ale počítat na sto procent, manuální převodovka pak nejspíše bude vyhrazena pouze níže položeným základním variantám.
S příchodem bližších informací lze počítat v řádu několika málo měsíců, oficiálně by totiž Teramont měl debutoval v listopadu na autosalonu v Los Angeles. Výroba pro Ameriku a Evropu odstartuje ještě letos v továrně Chattanooga v Tennessee, Číňany by pak mělo až od příštího roku uspokojit konsorcium FAW-Volkswagen.
Chystaný VW Teramont byl nafocen bez maskování zvenčí i zevnitř...
...v kabině nám přitom velmi připomíná menší českou Škodu Kodiaq
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva