Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW T-Roc chce zašlapat Qashqai do země, šéf vývoje odhalil jeho potenciál
17.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na trhu ještě není ani ve své základní podobě a Volkswagen přesto otevřeně hovoří o té vrcholné. T-Roc by snadno mohl být nejostřejším SUV svého druhu.
Volkswagen není zvyklý mít ve své nabídce slabá místa v jakémkoli smyslu těchto slov. Ať už se podíváte na kterýkoli segment automobilového trhu v Evropě, vládne v něm, nebo o nejlepší pozici svádí těsné souboje. Polo je jedním z nejprodávanějších mini, Golf je jasně nejprodávanější kompakt, Passat podobně jasně nejprodávanější vůz střední třídy. Mohli bychom takto nabídkou VW korzovat dlouho, až bychom narazili na jednu šedou ovci - kompaktní SUV.
Mezi nimi se Volkswagen dlouhodobě nechytá, tady hraje prim Nissan. Zní to až bizarně, protože v obecné rovině neprodá japonská značka v Evropě zdaleka ani třetinu množství aut, která tu „udá” VW (cca 0,5 vs. 1,7 milionu za rok), jenže když se skoro všechna auta Nissanu jmenují Qashqai, možné to je. Japonské SUV pravidelně okupuje desítku nejprodávanějších modelů, zatímco jeho VW Tiguan se loudá o desítky pozic níže. Má to svou logiku, Tiguan je dražší a ve své třídě si nikdy nepočínal tak dravě, ale... koho to zajímá? Prostě prohrál.
Tohle ovšem Němci chtějí změnit, a tak novou generaci Tiguanu posunuli velikostně i cenově o něco výš, aby udělali místo pro zcela nový model - T-Roc zvaný též „Golf SUV”. Bude to pravověrné kompaktní SUV jako Seat Ateca a Škoda Karoq a automobilka nám jej zatím ukázala jen v maskování. Viděli jsme jej už i skoro bez něj a teď znovu sám Volkswagen přidal i pár kýžených informací.
Učinil tak ústy šéfa vývoje Franka Welsche, který potvrdil, jak moc to VW s útokem na pozice Qashqaie myslí vážně. Konstatoval, že T-Roc je připraven na to, aby se stal prvním opravdu ostrým SUV v nabídce Volkswagenu (Welsch asi zapomněl na Touareg R50 a nebo dnes není slušné vzpomínat na cokoli naftového) a postavil se Nismům od Nissanu.
„Ano, umím si v T-Rocu představit silnější motory a vůz byl na tuto možnost připraven. Neříkal bych mu GTI, neboť SUV není vůz, na které by se toto označení hodilo, ale dokážu si ho představit jako R,” řekl Welsch s tím, že vůz může dostat až 310koňovou techniku Golfu R, která by jej zřejmě katapultovala na stovku v čase okolo 5 sekund a poslal by jej k maximálce okolo 250 km/h. Na něco takového by Nissan stěží hledal odpověď, alespoň v rámci své standardní nabídky - jinak je schopen lecjaké šílenosti.
T-Roc R by tak snadno mohl být nejrychlejším kompaktním SUV na trhu, nečekejme ale, že dorazí hned se začátkem prodejů, je to dnes jen možnost. „Naším prvním úkolem je dostat do prodeje standardní modely a sledovat reakce na ně. Pokud tu bude poptávka po něčem výkonnější, umíme ji uspokojit. V tom autě je spousta potenciálu, který umíme pustit ze řetězu, pokud si to zákazníci budou přát,” dodal dále Welsch.
I z toho je zřejmé, že VW napodruhé nechce nechat Qashqai ani trochu volně dýchat a oslovit maximum z jeho současné klientely. Jak moc se mu to bude dařit, ukáže čas a nikoli dlouhý - hotový T-Roc bychom měli spatřit během několika málo měsíců a do prodeje by se měl dostat ještě letos.
Toto je zatím nejlepší pohled na sériový Volkswagen T-Roc, byl nafocen takřka bez maskování
Takto se T-Roc představil jako koncept v roce 2014 v Ženevě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva