Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Polo je oficiálně venku. Ukázal se hned v řadě verzí, zvenčí i zevnitř
16.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka se odhalila ve třech verzích se čtveřicí motorů v řadě výkonových verzí. Vrcholné GTI s dvoulitrem ale hned k mání nebude.
Po ranním úniku prvních fotek si nový Volkswagen Polo můžeme představit také oficiálně. Německá automobilka jej ve svém ústředí ve Wolfsburgu ukázala pouze v jediném karosářském provedení s pěticí dveří. Značka tak reaguje na obecné snížení poptávky po třídveřových autech a v tomto jen následuje konkurenci. Aktuálně tak jedním z mála vozů, u nichž si můžete vybírat mezi jedním nebo dvěma páry bočních dveří, je Ford Fiesta, tedy jeden z hlavních rivalů německé novinky.
Nové Polo bylo vyvinuto zcela od základu na základě programu, jehož součástí je pátá generace Seatu Ibiza, čtvrtá generace Škody Fabia či chystané malé crossovery Volkswagen T-Breeze a Seat Arona. Základem všeho je samozřejmě modulární platforma MQB A0, která umožnila prodloužení rozvoru oproti předchůdci o 94 milimetrů na 2 564 mm. Kromě toho byl zvětšen i rozchod kol na obou nápravách, a to o 62 mm vpředu (na 1 525 mm) a o 49 mm vzadu (na 1 505 mm).
Podle designového šéfa značky Klause Bischoffa právě tento technologický posun umožnil dosáhnout i mnohem progresivnějšího vzhledu a nové Polo prý „dokonale koresponduje s moderní dobou, jak vizuálně tak i technicky“. To neplatí jen pro základní modely, ale také pro dynamičtější varianty, tedy jak pro úroveň výbavy R-Line, tak pro provedení GTI, jež bude k dispozici od počátku příštího roku.
Základní Volkswagen Polo ovšem dorazí k prodejcům již na podzim, krátce po svém výstavním debutu na autosalonu ve Frankfurtu. Příchod zmiňované platformy MQB A0, která nahrazuje architekturu PQ25, jejíž počátek kariéry se váže k roku 2001, přinesl kromě většího rozvoru také snížení hmotnosti, za nímž stojí kombinace za tepla formované oceli a hliníku. O kolik kilo je však nové Polo lehčí, to zatím není jisté.
Víme ovšem, že navzdory nižší hmotnosti vůz oproti předchůdci pořádně narostl. Na délku mu naměříme 4 053 milimetrů, na šířku 1 751 mm a na výšku 1 446 mm. Je tak o 81 mm delší, 63 mm širší a 7 mm nižší než dosluhující Polo. Zároveň tím novinka takřka dorovnala rozměry Golfu čtvrté generace, což jen deklaruje, kam se současné vozy oproti minulosti posunuly. Platí to i o zavazadelníku, který nyní pobere 351 litrů.
Nové Polo bude nabízeno v šesti různých úrovních výbavy, ačkoliv ne všechny zamíří na veškeré trhy. Se stupni Trendline, Comfortline a Highline ale nejspíše můžeme počítat také u nás, což platí rovněž pro úroveň R-Line, která oproti základu přihazuje odlišné nárazníky, 16palcová litá kola či tmavě lakované prvky exteriéru. Otázkou je ovšem provedení Beats, které staví hlavně na vylepšeném audio systému.
Rozhodně však nepochybujeme o příchodu již zmiňovaného GTI, které dostane 17palcová litá kola, výrazný střešní spoiler a duální koncovku výfuku. Kromě toho lze vsadit na tradiční prvky modelů GTI, tedy na výplet čelní masky ve tvaru včelích pláství a červenou linku napříč světlomety. Dále jsou pak součástí tohoto modelu specifické nárazníky vyvedené v agresivnějším stylu.
Nové Polo GTI bude spoléhat na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, který byl naladěn na 200 koní. Očekávat tedy lze působivou jízdní dynamiku, na konkrétní data je ale třeba vyčkat. Ostatním modelům jsou určeny litrový tříválec, 1,5litrový čtyřválec a 1,6litrový turbodiesel. Výkony přitom pokryjí škálu od 65 do 150 koní.
Pohonné jednotky bude možné spřáhnout s pěti- nebo šestistupňovým manuálem, případně pak za příplatek se sedmistupňovým automatem. K dispozici ovšem budou pouze verze s pohonem předních kol, systém 4x4 by navýšil ceny na neúnosnou mez. To samé platí o hybridní či elektrické variantě, na vybrané trhy ovšem zamíří verze 1,0 TGI schopná spalování zemního plynu.
Interiér sice na první pohled vypadá jako starý známý, byl ovšem stejně jako zbytek vozu od základu přepracován. Povšimnout si tedy můžeme nově stylizované palubní desky, specifického volantu či přepracované středové konzole. Základem se pak stane přístrojový štít v analogovém provedení.
Zákazníci si budou moci připlatit za virtuální kokpit, stejně jako třeba za bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či bezklíčový vstup a startování. Široká bude i selekce asistenčních systémů, autonomní brzdy s detekcí chodců a monitoring tlaku v pneu jsou součástí standardu. Za detekci aut ve slepém úhlu ale již bude opět třeba připlácet.
Na německém trhu totiž nové Polo startuje na částce 12 975 Eur (cca 341 tisíc korun), což oproti stávajícímu provedení představuje zdražení o zhruba 13 tisíc korun. Je ovšem třeba dodat, že výbava je již poměrně slušná a zahrnuje třeba litá kola. Kromě toho, na českém trhu bude vůz k mání v základu jistě daleko levněji.
Nový Volkswagen Polo ve všech zatím odhalených variantách
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Polo R-Line
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Polo Beats
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Polo GTI
Nový Volkswagen Polo na oficiálních ilustracích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva