Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton se opozdí, dorazí v roce 2018 s pokrokovými motory
24.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhá generace luxusního sedanu VW je prý v podstatě hotová. Kvůli úspěchům té současné v Číně si však budeme muset ještě pár let počkat.
Jen za poslední dva roky jsme se o nástupci současné vlajkové lodi modelového portfolia Volkseagenu zmínili už šestkrát. To svědčí o pochybnostech vedení, jestli mu konečně dát zelenou. Zřejmě nebylo kam spěchat, protože Phaeton nikdy nebyl prodáván ve větším než malém množství a pro automobilku to znamenalo docela výrazné finanční ztráty. Proto ho také v roce 2006 vyškrtla z ceníků v USA. Teď se ale zdá, že si manažeři z Wolfsburgu vše ujasnili a vyříkali, protože termín uvedení konečně stanovili přesněji.
K premiéře druhé generace, která je prý už téměř dokončená, má dojít v roce 2018. Důvodem odložení startu prodejů, k nimž mělo dojít letos v lednu, můžeme dávat za vinu čínským zákazníkům, kteří jsou po aktuálním vydání prý lačnější než hyeny, zatímco dříve po něm pomalu ani neštěkl pes.
Přestože nové dějství dorazí až za čtyři roky, zájemci se mohou těšit na novou platformu MLB Evo, která bude sloužit také připravovaným modelům Audi A4, větší A6 i nejluxusnější A8, dále třeba příštímu VW Touaregu a ještě předtím sesterské Q7 z Ingolstadtu. Pod kapotou navíc přiveze Phaeton úspornější turbodiesely s přímým vstřikováním a revoluční plug-in hybridní jednotky v čele s vidlicovým šestiválcem, kterému elektromotor pomůže k celkovému výkonu přesahujícímu 405 koní.
Zájemci o rychlejší luxusní přepravu po dálnicích budou pravděpodobně volit osmiválcový naftový motor V8 TDI, od kterého si máme slibovat především kultivovanější projev i větší zátah. U něj má výkon vyšplhat někam ke 455 koním.
Zkrátka nepřijdou ani milovníci benzinu, pro něž budou provozní náklady zcela podřadné, protože se objeví i vrcholná verze s W12. Dříve se sice spekulovalo, že kvůli nevalnému odbytu zamíří Phaeton do nižší třídy, ale podle předpokládané startovní ceny v USA dosahující v přepočtu na 1,5 milionu korun to přiliš reálně nevypadá.
VW Phaeton příští generace je podle zástupců automobilky dokončený. Čeká jen, až jeho první generace nakrmí hladové „krky“ bohatých Číňanů
Zdroj: Autonews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus