Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton se opozdí, ale bude. Vyroste a použije hliníkovou karoserii
22.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Volkswagen nakonec druhou generaci vlajkové lodi do Detroitu nepřivezl, ale nástupce Phaetonu připravuje. Poučí se prý z nezdarů předchůdce.
Diskuse o návratu Phaetonu k americkým břehům sahá téměř až k dobám uvedení první generace nejluxusnějšího Volkswagenu, tedy do roku 2006. Tradovalo se, že druhá generace bude odhalena na letošním autosalonu v Detroitu, ale nestalo se tak a na NAIAS se neukázal ani koncept. To by mohlo znamenat, že se už žádného nástupce nedočká, nebo že by nemusel dorazit přinejmenším za Velkou louži do Spojených států, kde se s úspěchem nesetkal. Jenže nic takového prý na stole není.
Na novém Phaetonu se podle informací kolegů z Car and Driver naopak pilně pracuje, projekt má akorát menší zpoždění a fázi veřejného představení studie zřejmě zcela přeskočí. Pokračovatel vyplněných přání Ferdinanda Piecha se chystá ohromit minimálně americký trh a koncept se původně na detroitské show mělo objevit. Jeho představení ale na poslední chvíli ve Wolfsburgu pozdrželi, právě kvůli menšímu zpoždění - produkční verze je prý ještě příliš daleko od výroby.
Vlastně ani není divu, že Volkswagen v tomto případě netrpí přílišným sebevědomím. První generace vozu velké ovace nesklidila a bylo by spíše ke škodě věci, kdyby koncept lákal na něco, co si reálně nebude možné koupit. U VW prostě nechtěli nikoho tahat za nos a sami si musejí být jistí, že napodruhé už vedle nešlápnou.
Volkswagen si musí dát s druhou generací zatraceně záležet, však první dějství s sebou přineslo celou řadu nedostatků nejen v případě neadekvátní image značky výrobce „lidových vozů”, ale i nemastný neslaný design podkopaný trhlinami ve spolehlivosti. Automobilka ponaučena z neúspěchu však hodlá bojovat a zkusit to znovu. Věrohodné zdroje hovoří o celohliníkové karoserii ve stylu Audi A8, která by umožnila značně snížit hmotnost celého vozu a navíc by spolu se štědřejšími rozměry podpořila vnitřní prostor a tedy i pohodlí nezbytné pro limuzínu této kategorie.
Kromě toho si můžeme být jistí, že uvnitř najdeme nejmodernější technologie, které se budou nastavovat i prostřednictvím nového informačně-zábavního systému. Namísto hladových motorů V10 a W12 se pod přední kapotou dozajista objeví úspornější jednotky hnané trendem downsizingu. Doufejme, že si ale třeba Volkswagen dovolí osadit novinku alespoň osmiválcem, protože plug-in hybridní budoucnost nás tolik nepřitahuje. Potvrdí se, že použije stejnou platformu MLB jako Porsche Panamera a také to, že přijde s originálnějším designem? Budeme si muset počkat a uvidíme.
Z prodejního hlediska propadák, zejména v USA. Volkswagen ale boj nehodlá vzdát a pustí se do Phaetonu znovu, snad s nižší cenou
Zdroje: Car and Driver, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva