Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu

Chystaná limuzína má představit technologie, které posléze zamíří do levnějších modelů. Mimo to Volkswagen plánuje i více hybridů a elektromobilů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu

7.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Chystaná limuzína má představit technologie, které posléze zamíří do levnějších modelů. Mimo to Volkswagen plánuje i více hybridů a elektromobilů.

Novinek Volkswagenu jsme se na letošní Ženevě dočkali opravdu požehnaně. Pro vývojová oddělení však jde de facto o minulost, a proto se Heinz-Jakob Neusser, šéf této divize, na výstavišti Palexpo rozpovídal o modelech, které můžeme očekávat v prodeji teprve za několik měsíců či dokonce let. Jedním z nich je i nová generace Volkswagenu Phaeton, která by se podle Neussera měla stát „lídrem své třídy“.

Tím je samozřejmě potvrzeno, že další generace nelidově velkého a drahého lidového vozu opravdu přijde . Nezabrání tomu ani fakt, že Phaeton nikdy nebyl prodáván ve větším než malém množství. Volkswagenu však slouží jako výkladní skříň nových technologií, díky čemuž si značka následně může dovolit mnohé systémy aplikovat i na mainstreamové modely za dostupnější cenu.

„Využijeme veškerou dostupnou technologii a vyvineme ji nejen pro ostatní vozy Volkswagenu, ale taktéž pro další značky sdružené pod křídly koncernu,“ říká k celé záležitosti Neusser a naráží tak hlavně na druhou generaci platformy MLB, která je momentálně ve vývoji. Především díky ní má být nový Phaeton „velmi jemný a luxusní“.

Jen tímto vozem ovšem divize, jíž Neusser šéfuje, živa není. V roce 2016 se tak prý dočkame příchodu nových baterií určených hlavně pro elektromobily. Ty nabídnou o 50 procent větší dojezd, což nezní špatně. Ještě lepší výsledky Volkswagen očekává v budoucnu - v roce 2020 by dojezd měl být oproti současnosti trojnásobný.

Z těchto prvků pak budou těžit i hybridy, jejichž výraznější expanzi Volkswagen rovněž plánuje. Co má ovšem smůlu, to je malý sportovní model postavený na základech konceptu BlueSport. Ačkoliv se Neusserovi nápad jeho předchůdce Ulricha Hackenberga líbí, pro daný vůz prý neexistuje dost zákazníků. A proto byl zaříznut.


Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 1 - VW Phaeton 01Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 2 - VW Phaeton 02Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 3 - VW Phaeton 03Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 4 - VW_Phaeton_1Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 5 - VW_Phaeton_2Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 6 - VW_Phaeton_3Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 7 - VW_Phaeton_4Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 8 - VW_Phaeton_5Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 9 - VW_Phaeton_6Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 10 - VW_Phaeton_7Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu - 11 - VW_Phaeton_8
Volkswagen Phaeton sice není prodáván ve velkém množství, pro koncern však slouží jako výkladní skříň nových technologií

Zdroje: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.