Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton bude. Dorazí na platformě MLB, chce být králem segmentu
7.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná limuzína má představit technologie, které posléze zamíří do levnějších modelů. Mimo to Volkswagen plánuje i více hybridů a elektromobilů.
Novinek Volkswagenu jsme se na letošní Ženevě dočkali opravdu požehnaně. Pro vývojová oddělení však jde de facto o minulost, a proto se Heinz-Jakob Neusser, šéf této divize, na výstavišti Palexpo rozpovídal o modelech, které můžeme očekávat v prodeji teprve za několik měsíců či dokonce let. Jedním z nich je i nová generace Volkswagenu Phaeton, která by se podle Neussera měla stát „lídrem své třídy“.
Tím je samozřejmě potvrzeno, že další generace nelidově velkého a drahého lidového vozu opravdu přijde . Nezabrání tomu ani fakt, že Phaeton nikdy nebyl prodáván ve větším než malém množství. Volkswagenu však slouží jako výkladní skříň nových technologií, díky čemuž si značka následně může dovolit mnohé systémy aplikovat i na mainstreamové modely za dostupnější cenu.
„Využijeme veškerou dostupnou technologii a vyvineme ji nejen pro ostatní vozy Volkswagenu, ale taktéž pro další značky sdružené pod křídly koncernu,“ říká k celé záležitosti Neusser a naráží tak hlavně na druhou generaci platformy MLB, která je momentálně ve vývoji. Především díky ní má být nový Phaeton „velmi jemný a luxusní“.
Jen tímto vozem ovšem divize, jíž Neusser šéfuje, živa není. V roce 2016 se tak prý dočkame příchodu nových baterií určených hlavně pro elektromobily. Ty nabídnou o 50 procent větší dojezd, což nezní špatně. Ještě lepší výsledky Volkswagen očekává v budoucnu - v roce 2020 by dojezd měl být oproti současnosti trojnásobný.
Z těchto prvků pak budou těžit i hybridy, jejichž výraznější expanzi Volkswagen rovněž plánuje. Co má ovšem smůlu, to je malý sportovní model postavený na základech konceptu BlueSport. Ačkoliv se Neusserovi nápad jeho předchůdce Ulricha Hackenberga líbí, pro daný vůz prý neexistuje dost zákazníků. A proto byl zaříznut.
Volkswagen Phaeton sice není prodáván ve velkém množství, pro koncern však slouží jako výkladní skříň nových technologií
Zdroje: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.