Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat se přece jen ukázal jako sedan. Pro nás není, litovat ale není čeho, je ošklivý jako noc
16.1.2024 | Petr Prokopec
Neděláme si legraci, tohle není nehotový prototyp ani napodobenina, ale skutečný nový VW Passat sedan, který si v Číně říká Magotan. Krása je pochopitelně vždy v oku toho, kdo se dívá, takže třeba se zrovna vám líbí. Skoro jistě se vám ale bude líbit jen jeho cena.
Koncern Volkswagen se loni v Číně navrátil na čelo pelotonu, po třech letech propadů totiž jeho prodeje na největším trhu světa vzrostly. Sice pouze o 1,6 procenta na 3,24 milionu aut, ovšem i to stačilo na odsunutí tamní automobilky BYD na druhé místo. Jedním z modelů, které mají na německém úspěchu lví podíl, je Magotan. Tedy takřka 4,9metrový sedan, který vznikl úpravou evropského Volkswagenu Passat. Poprvé se tento vůz ukázal již v roce 2007 v rámci generace B6, s příchodem faceliftu označovaného jako B7 pak došlo na prodloužení rozvoru.
Této strategie se držela rovněž generace B8, u aktuálně odhaleného nástupce, o což se postarala veřejná databáze designů nových aut čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), však koncern VW výrazně přehodil výhybku. Souvislost to má s evropskou rošádou, kdy vývoj Passatu B9 dostala na povel Škoda, která souběžně s německým vozem přišla také se Superbem čtvrté generace. A zatímco VW dorazí pouze jako kombík, česká značka vyrukuje také s liftbackem. Všechny verze pak bude vyrábět továrna na Slovensku.
Nový Magotan je tak více obdobou Superbu než Passatu, ale to jsou v tomto případě spíš hrátky se slovy, obě auta jsou dnes v podstatě úplně to samé. S nimi Magotan sdílí rozvor 2 871 milimetrů, ve všech ostatních ohledech ale došlo ke změnám - délka narostla na 4 990 mm, šířka na 1 854 mm a výška na 1 487 mm. Nejvíce se čínskému trhu určená novinka liší v čelních partiích, které jsou sice originální, nicméně mnoho potlesku asi nesklidí. Na jinak spíše oblou karoserii byly totiž až příliš násilně naroubovány hrany. A zejména v tmavém provedení je auto snad i ošklivé.
V případě zádě se VW pro změnu nechal inspirovat elektrickou rodinou ID, hlavně v oblasti světel, které jsou propojeny nejen chromovou linkou, ale také světelnou lištou. Viditelné pak nejsou žádné koncovky výfuku, ty ale zjevně ústí pod vůz. Jakkoli kompletní škála motorů není známa, potvrzen byl minimálně návrat benzinového dvoulitru, který bude produkovat 220 koní. Protože ale třeba předchozí generace byla k mání i s plug-in hybridním ústrojím, dá se taktéž očekávat jeho příchod.
Více informací můžeme očekávat nejpozději v dubnu, kdy má dojít na plné odhalení vozu na autosalonu v Pekingu. Zvědavi jsme hlavně na ceny, a to i kvůli tomu, že dle VW má být nový Magotan zaměřen na mladé. To znamená, že bude muset být spíše levný než drahý, což předem potvrzují i dosavadní ceny, kdy Magotan začínal na 187 000 CNY, tedy asi na 596 tisících Kč. Novinka bude dražší, čekáme ale základní cenu okolo 200 000 CNY, tedy asi 638 tisíc Kč. Pokud se tak stane, Němci tím jen potvrdí, že dokážou vyrábět svá auta levněji, pokud se nemusí držet krutých pravidel Evropské unie. Také kvůli nim totiž třeba Superb Combi (liftback zatím není k dispozici) startuje na 1 035 000 Kč.
Nový Magotan nevypadá příliš lákavě, na oblou karoserii Škody Superb Němci naroubovali hrany. Vykompenzovat by to ale měli cenou, oslovit totiž chtějí hlavně mladou čínskou klientelu. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Vettel v Imole projel legendární Sennův McLaren, dokončil to, co Ayrton po své smrtelné nehodě už nezvládl
před hodinou - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Vettel v Imole projel legendární Sennův McLaren, dokončil to, co Ayrton po své smrtelné nehodě už nezvládl
před hodinou - Cybertruckům ve velkém selhávají jejich obří stěrače. Tesla vzdala snahu problém jakkoli řešit
před 3 hodinami - Levná čínská Škoda Superb se začíná prosazovat v Evropě, už je třetím nejprodávanějším modelem značky
před 4 hodinami - Lamborghini odhalilo nový osmiválec pro nástupce Huracánu, i s turbem zvládá neskutečných 10 tisíc ot./min
před 6 hodinami - Šéf Fordu totálně otočil. Nejenže zpochybňuje, že elektromobily jsou jediná budoucnost, označil je za „příšerné řešení”
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva