Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat B8 na oficiálních skicách, záď připomíná starší BMW
21.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Passat chce být dynamičtější i úspornější. S platformou MQB shodí 85 kg, přesto bude prostornější.
Nová generace Volkswagenu Passat je jednou z nejočekávanějších a zároveň nejzásadnějších novinek letošního roku. Přece jen se jedná o vůz, který ve verzi sedan i kombi diktuje trendy, jimž se konkurence snaží vyrovnat, případně je pak překonat. V případě modelu označovaného kódem B8 přitom laťka opětovně zamíří o trochu výše, neboť nový Passat sáhne po modulární platformě MQB, se kterou je spojena pětaosmdesátikilová dieta. Ta bude v kombinaci s výkonnějšími a efektivnějšími agregáty pochopitelně znamenat zlepšení jízdních vlastností i snížení spotřeby.
Útok na emoce lze pak očekávat i od designu, alespoň soudě podle prvních oficiálních skic, které automobilka uvolnila. Na nich nový Passat zejména v zadní části poměrně nestydatě kopíruje prvky, jaké známe z BMW. Řeč je hlavně o zalomení zadního okna, obdobný je pak i sklon zadního sloupku a okna. Vepředu je pak patrná návaznost čelní masky na čelní světla, mohutná litá kola sahající téměř k linii oken však do série dozajista nedorazí.
Nic bližšího již z ilustrací nelze vyčíst, naštěstí však s nimi dorazila i dávka oficiálních informací. Díky nim víme, že vůz by si měl zachovat 4,77metrovou délku, v rámci výšky však zhruba o 14 milimetrů poklesne. Kabina by naopak měla profitovat z 33 extra milimetrů, pročež se cestující mohou těšit na více místa pro kolena. Kromě toho by měl narůst i zavazadelník, který by u kombíku (opětovně zvaného Variant) měl nabídnout 650 až 1 740 litrů.
Po stránce mechanické lze opětovně očekávat pohon předních nebo všech čtyř kol, stejně jako bude na výběr manuální či dvouspojková automatická převodovka. Benzinové motory přitom počítají s 1,4litrovým, 1,8litrovým a dvoulitrovým objemem, kdy výkon se pohybuje mezi 125 a 280 koňmi. Základní Jedna-čtyřka navíc dorazí s deaktivací poloviny válců a dalšími finesami, jež mají přinést až 20procentní úsporu paliva.
Přesunout se můžeme k dieselům 1,6 TDI a 2,0 TDI, jež budou k mání ve čtyřech variantách a svým výkonem pokryjí škálu od 120 do 240 koní. Nejpotentnější pohonná jednotka se přitom má pyšnit 5,3litrovou spotřebou, navzdory 500 Nm točivého momentu. Mimo to pak značka chystá i plug-in hybrid, který nabídne 211 koní a 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Celkově pak pokryje vzdálenost 1 000 km.
Uvnitř vozu lze očekávat především 12,3palcový displej s rozlišením 1 440 x 540 pixelů, chybět však nebude ani head-up displej nebo o poznání kvalitnější materiály. Za příplatek pak bude možné sáhnout po komfortních sedadlech s masážní funkcí nebo zábavním systému pro zadní sedadla, v takové chvíli však nelze počítat se zvažovanou základní cenou okolo 26 000 Eur (cca 715 000 Kč).
Premiéra sedanu i kombíku je přitom naplánována na pařížskou motor show, zatímco samotný prodej by měl odstartovat již v listopadu.









Volkswagen nezveřejnil pouze venkovní podobu nového Passatu, ale i platformu MQB, která se skrývá pod povrchem. Opomenut pak nezůstal ani nový motor 2,0 TDI produkující 240 koní a 500 Nm točivého momentu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry