Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat 2015: venku jsou další detaily, i přístrojovka
22.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Plně variabilní přístrojová deska nebo kompletní paleta nabízených motorů. To všechno je známé po prezentaci Passatu B8 pro čínské novináře.
Někteří říkají, že o zveřejnění detailů viditelných na přiložených částech čínské prezentace nového Volkswagenu Passat se postaral únik, jsme si ale zatraceně jisti, že pocházejí z té samé akce, kterou pro nás koncem května uspořádal VW i v Evropě. Po ní jsme vám k dalšímu Passatu mohli říci mnohé, nabídli jsme vám také oficiální skici a pár fotek přímo z Wolfburgu, kde se prezentace konala. Dnešní článek tedy nepohybně nepřináší žádný zlom ve vývoji událostí, stejně jako jej nepřinesla nedávná první oficiální fotka, pár nových podrobností ale přece jen odhaluje. Přinejmenším už proto, že prezentaci samotnou dříve VW novinářům k dispozici nedal.
Prohlédněte si jednotlivé snímky sami - i když jsou komentovány v čínštině, z většiny jasně pochopíte, o co v nich jde. Nový Passat bude lehčí až o 85 kg (a snímky ukazují, kde přesně a kolik), že se změní jeho torzní tuhost nebo co nabídne zejména za bezpečnostní a komfortní výbavu. To všechno už jsme více či méně jasně věděli, pár novinek se ale přece jen najde.
Tou nejzajímavější je asi první pohled na něco hmatatelného - novou přístrojovou desku. Nevíme, jestli bude součástí standardní výbavy, nebo si za ni bude třeba připlatit (hádáme, že B je správně), ať tak či onak je ale plně variabilní. Jde tedy vlastně jen o displej o úhlopříčce 12,3 palce a rozlišení 1440 x 540 px, který může zobrazit cokoli. To není přelomové řešení, standardem je třeba u nového Mercedesu S, kde se nám tedy zrovna moc nelíbil, v běžné střední třídě ale dnes běžným jevem rozhodně není. Sami tedy můžete vidět, že naráz budete moci zobrazení dříve těžko představitelnou kombinaci informací.
Zajímavé jsou také zcela přesné údaje o délce (4 767 mm) či vnitřních rozměrech (1 830 mm na délku pro posádku) či jejich změnách. Potvrzena je ale dneškem také úplná paleta nabízených motorů, které bude mít Passat B8 (alespoň zpočátku) k dispozici. Z těch dieselových jde o:
- 1,6 TDI s výkonem až 88 kW (120 koní)
- 2,0 TDI s výkonem až 110 kW (150 koní)
- 2,0 TDI s výkonem až 140 kW (190 koní)
- 2,0 TDI s výkonem až 176 kW (240 koní)
Benzinové jednotky jsou ve svých možnostech o něco dále a budou čítat:
- 1,4 TSI s výkonem až 92 kW (125 koní)
- 1,4 TSI ACT s výkonem až 110 kW (150 koní)
- 1,8 TSI s výkonem až 132 kW (180 koní)
- 2,0 TSI s výkonem až 162 kW (220 PS)
- 2,0 TSI s výkonem až 206 kW (280 PS)
K této partičce přibude dříve též už avizovaný hybrid, o němž nyní také víme více. K dispozici bude mít 9,9 kWh energie v akumulátorech a půjde tedy dobíjet ze zásuvky. S touto předdobitou energií má ujet až 50 km (to bude chtít hodně lehkou nohu), o dalších 916 km se postará spalovací motor. Kombinovanou spotřebu neznáme u žádného z agregátů, u toho posledního nás ale beztak zajímat nemusí, bude tradičně nesmyslná.
Další podrobnosti už jsou vesměs známé - LED světla všude, parkovací asistent „vidící” kolem celého vozu, asistent pro tažení přívěsu nebo všemožné předkolizní systémy. Pokud by vám to bylo málo, kompletní odhalení nové generace Passatu je plánováno již na 3. července - na další detaily zejména tak nebudeme muset čekat dlouho...
Součásti čínské prezentace nového Passatu odhalují pár novinek
Většinu viděného už dříve odhalila oficiální prezentace pro evropské novináře
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch