Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat 2015 je oficiálně venku, míří výše než kdy dříve
3.7.2014 | Adam Šrámek, Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Osmá generace přijíždí na nové platformě s větším rozvorem. Nabídne více moderních řešení i nové, efektivnější motory.
Doplněno 1:00: Přidali jsme další oficiální snímky i uvolněná videa, doplnili živé záběry z premiéry a přidali také kompletní technická data zprvu prodávaných verzí a zbylé dostupné detaily včetně prvních cen a dostupnosti na trhu.
Tip: Přečtěte si již podrobný první test nového Volkswagenu Passat, který si bere na mušku vrcholný sedan Bi TDI 4x4 a obyčejnější kombi s motorem 2,0 TDI o výkonu 150 koní.
Čekání na nový Volkswagen Passat je konečně u konce, neboť německá automobilka po včerejším avízu pustila do světa oficiální tiskovou zprávu i první várku fotek. Vizuálně sedan nijak zvlášť nepřekvapí, neboť je evolucí dosavadního stylu, který odstartovala v roce 2005 generace B6 a současnosti jej ještě více přiblížila „mezigenerace” B7. V tomto směru ovšem radikální odklon od vytyčených linií nemohl očekávat ani ten největší optimista. Design je věcí subjektivní, a proto necháme každého, aby si na nový Passat s označením B8 udělal vlastní názor, a spíše se zadíváme na techniku, u které již výraznější posun evidovat můžeme.
V prvé řadě tu máme modulární platformu MQB, se kterou je spojen rozvor s hodnotou 2,79 metru (o 79 mm více) a v závislosti na pohonném ústrojí až pětaosmdesátikilová dieta. Na té se podílejí v největší míře vysokopevnostní oceli, mimo to však byl ke stavbě použit také hliník, až o 40 kilogramů lehčí motory a až o 33 kilo lehčí výbava v čele s klimatizací. Passat nyní bude profitovat i z vyšší tuhosti karoserie. Volkswagen navíc odolal mezigeneračnímu vábení zaměřenému na nárůst rozměrů, délka tak oproti stávajícímu provedení poklesla o dva milimetry na hodnotu 4 767 mm. Výška ale naopak poklesla o 14 milimetrů na 1 456 mm, díky čemuž zde máme mnohem dynamičtější postoj připomínající nejvýrazněji větší sedan Phaeton.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv bude nový Passat nižší, cestující uvnitř mají naopak očekávat více prostoru než dříve. Celková délka kabiny se totiž natáhla o 33 milimetrů na 1 830 mm. Profitovat z toho mají především cestující na zadních sedadlech, kteří nyní dostanou více prostoru pro nohy. Zvětšení se dočkal i zavazadlový prostor, který nyní u sedanu nabízí 586 litrů (+ 21 litrů), u kombíku zvaného i nadále Variant se pak očekává dokonce 650 až 1 470 litrů prostoru. Pokud bude v konfigurátoru zaškrtnutý systém Easy Close (nástavba bezklíčkového přístupu), kombiverze po odchodu s klíčkem automaticky zavře páté dveře a vůz i sama uzamkne.
Jen zvětšením přepravní kapacity ovšem Volkswagen nebyl živ. Kromě více místa se tak kabina nese v poněkud „prémiovějším” duchu, kde prim udává nový 12,3palcový přístrojový štít s rozlišením 1 440 x 540 pixelů. Ten dokáže zobrazit informace v takových kombinacích, o nichž si předchozí analogová palubka mohla nechat pouze zdát. Je však otázkou, nakolik tento krok zaujme konzervativní klientelu, takový už je ale trend současné doby. Tak či onak budou zájemci s jeho pomocí lépe identifikovat třeba navigační povely v mapě.
Passat se také stává vůbec prvním Volkswagenem, který budou zájemci moci vybavit head-up-displejem. Výrobce se také zmiňuje o druhé generaci informačně-zábavního systému s lepší konektivitou, rychlejšími odezvami, funkcí „zrcadlení“ aplikací chytrých telefonů nebo třeba Wi-Fi připojením na palubě. Nebude tak problém se streamováním hudby, čtením SMS a díky propracované navigaci ani využití aplikace Google Earth nebo vyhledání parkovacího místa. I když otázkou zůstává, které vychytávky budou dostupné už v základním stupni Trendline, Comfortline bude tradičně bohatší, zatímco vrcholem se opět stane Highline.
Kromě zmíněného dorazí na palubu rovněž kvalitnější materiály, přičemž řeč není pouze o plastech, ale rovněž o koženém čalounění nebo dřevěných dekorech. Posledně zmíněný materiál je přitom spíše součástí příplatkové výbavy než standardu, mimo něj pak mezi volitelnými doplňky najdeme třeba komfortní přední sedadla s masážní funkcí nebo zábavní systém pro zadní sedadla, odkud bude možné kontrolovat i ovládat řadu palubních systémů například přes tablet. Velmi zajímavým designovým i funkčním detailem jsou jistě zcela neklasické výdechy klimatizace reprezentované otvorem takřka po celé délce palubní desky, známým detailem jsou středové analogové hodiny. Ve výbavě se objeví také nové ambientní osvětlení s trojicí barevných motivů. Celkově nám kabina hodně připomíná luxusnější modely Audi.
Než se ovšem z kabiny přesuneme do motorového prostoru, měli bychom zmínit také bezpečnostní techniku, jíž bude nový Passat prošpikovaný. Adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu, autonomní brzdy (fungující do 65 km/h), či přednárazové systémy dnes již asi nikoho neohromí (jakkoliv vítané tyto prvky mohou být), mimo ně lze ovšem počítat třeba se systémem stabilizace přívěsu. Ten se bude jistě hodit, jelikož novinka údajně utáhne o 400 kilogramů více než stále aktuální generace.
Jenomže novinka si navíc přiváží další finesy reprezentované například parkovacím asistentem sledujícím okolí celého vozu v rozsahu 360 stupňů z ptačí perspektivy (včetně zobrazení při pomalé jízdě), poloautomatickým parkováním či kontrolou mrtvého úhlu. K adaptivnímu tempomatu a systému udržení jízdního pruhu se však váže ještě řada dalších funkcí, které mohou za ideálních podmínek působit jako autopilot - B8 umí brzdit, zrychlovat i zatáčet samovolně, i když k tomu potřebuje ruce řidiče na volantu - jinak zabrzdí.
V rámci pohonných jednotek (údajně úspornějších až o dvacet procent) bude možné vybírat mezi čtyřmi turbodiesely a pěti benzinovými motory. V prvním případě půjde o agregáty 1,6 TDI a 2,0 TDI, které pokryjí škálu od 88 kW/120 koní do 176 kW/240 koní. V případě vrcholné verze TDI s dvojicí turbodmychadel se počítá s točivým momentem 500 Nm (dostupným od 1 750 otáček), spotřeba by ovšem měla poklesnout na 5,3 l/100 km. Tato jednotka s nádržkou na AdBlue bude v sérii vybavena pohonem všech kol 4Motion a dvouspojkovým sedmistupňovým DSG.
U benzinových motorů je pak již diferenciace větší, neboť k dispozici budou pohonné jednotky 1,4 TSI, 1,8 TSI a 2,0 TSI. U nejslabšího článku řetězce se přitom počítá s výkonem 92 kW/125 koní v případě základní jednotky, ta s deaktivací poloviny válců dostane koní 150 (či 110 kW). Vrcholem se pak stane dvoulitr, u kterého bude možné vybírat mezi 162 a 206 kW/220 a 280 koňmi.
Pro první měsíce prodeje se ovšem v případě obou karosářských verzí Passatu počítá jen s pohonnými jednotkami 1,4 TSI (110 kW, manuální šestistupňová převodovka, pohon předních kol), 2,0 TDI (110 kW, manuální i automatická šestistupňová převodovka, pohon předních kol a 2,0 TDI biturbo (176 kW, pouze sedmistupňový automat DSG, pohon všech kol). Technická data těchto provedení přikládáme v následujících tabulkách, kompletní specifikace zbylých verzí Volkswagen zřejmě zveřejní až později.
Kompletní technické údaje zprvu dostupných verzí VW Passat 2015
Rovněž později pak dorazí na trh v základu dobře vybavená verze plug-in hybrid, která počítá s benzinovým čtyřválcem 1,4 TSI naladěným na 156 koní, elektromotorem o výkonu 109 koní a bateriemi s kapacitou 9,9 kWh. Systémový výkon dosahuje dle výrobce 211 koní a maximum točivého momentu 400 Nm. Díky tomu se hybridní Passat umí rozjet na stovku za méně než osm sekund a dosáhnout až 210 km/h. Podle papírových hodnot by přitom tento model měl pokrýt vzdálenost až 1 000 km, z čehož jen padesátka připadá na elektřinu. Že jde i tak o optimistický údaj, to snad ani nemusíme dodávat.
Zmínku si ještě musí nutně zasloužit premiérově použité progresivní řízení, které bude kombinováno se sportovním nebo adaptivním podvozkem (s adaptivními tlumiči). Jakmile zaškrtne zájemce veškeré tyto volby, od dorazu k dorazu bude muset vykonat volantem jen 2,1 otáčky, zatímco bez něj 2,75. Proměnný převod a variabilní rozteč zubů budou prý i s pomocí silnějšího elektrického posilovače zajišťovat ideální vedení vozu žádoucí stopou v jakékoliv rychlosti. Při parkování pak bude třeba vyvíjet na otáčení volantu méně úsilí.
Nádech moderní doby Passatu ostatně přidávají světlomety LED vzadu i vpředu, přičemž v druhém případě zcela nahrazují dosavadní xenonová řešení. Ta v nejvyšší verzi disponují samozřejmě funkcí na denní svícení z dvanácti univerzálních diod a poskytnou s pomocí kamery i adaptivní regulaci světelného toku přizpůsobující se nejen zatáčkám, ale i různým typům silnic. Aby toho nebylo málo, LED koncové svítilny budou nabízeny ve dvojici různých provedení. Ty nejvyšší možnosti budou doménou výbavy Highline.
V závěru můžeme zmínit výstavní premiéru, která je naplánována na podzimní autosalon v Paříži, zájemci o koupi nového Passatu ale na pařížské automobilové dostaveníčko čekat muset nebudou. Vůz bude možné, alespoň v Německu, objednat již od 10. července za ceny od 25 875 Eur (sedan, cca 710 000 Kč) resp. 25 950 Eur (kombi, cca 711 tisíc Kč).
Živé fotografie z první prezentace VW Passat B8
Všechny oficiální fotografie VW Passat B8 Limuzína
Všechny oficiální fotografie VW Passat B8 Variant
Volkswagen Passat B8 nabízí vše, co jeho předchůdci mohlo scházet. Technologická výbava by vydala na samostatnou publikaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva