Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu
18.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další Golf je ve vývoji, i když přijde až v roce 2019. Regulace EU totiž představují pro VW tvrdý oříšek.
Ač je sedmá generace Volkswagenu Golf na trhu pouhé dva roky, německá automobilka již začala s vývojem nástupce. Ten by měl dorazit v roce 2019, což znamená, že stávající model čeká sedmiletý životní cyklus. Je ovšem možné, že se tato doba ještě prodlouží, neboť s koncem dekády přijdou nové emisní limity, které nasazují laťku neskutečně vysoko. A s jejich splněním by prý mohl mít problémy i koncern VW Group, neboť jeho průměrná produkce emisí CO2 musí poklesnout o nějakých 22 až 27 procent.
V rámci modelové řady Golf přitom technici, inženýři a návrháři mají v plánu držet se pod hranicí 90 gramů na kilometr, což je opravdu tvrdým oříškem, v případě benzinových verzí to znamená průměrnou spotřebu paliva 3,75 litru na 100 km. I proto by osmá generace měla být jedním z nejúspornějších mainstreamových vozů všech dob, přičemž lekce aerodynamiky bude brát u radikálního dvousedadlového modelu XL1. Ten se přitom v laboratořích dostal na 0,9litrovou spotřebu a emise CO2 pouhých 21 g/km, což je pro Volkswagen neodolatelná vábnička.
Je ovšem třeba si uvědomit, že XL1 má nízké spotřebě uzpůsobené úplně všechno, třeba i karoserii, která je nízká, dlouhá a používá krytů zadních kol. Ve srovnání s tím však Golf musí být i nadále rodinným hatchbackem schopným jezdit skoro i po poli, jinak by mohl ztratit značnou část klientely. A proto bychom se prý mohli dočkat aerodynamických fíglů, které ještě žádný jiný produkční automobil nepředstavil. Představit si pod nimi přitom můžeme prodloužený střešní spoiler nebo jisté bočnice podél zadního okna.
Tím by samozřejmě došlo ke kýženému prodloužení, přestože minimálně zepředu a zezadu by tvar vozu zůstal oproti stávající siluetě vcelku nezměněn. Mimo to se pak chystá výrazné odlehčování (pod 1 100 kg), přestože nový Golf bude opětovně stát na platformě MQB, která bude jasně vymezovat jeho délku a šířku. Volkswagen tak čeká hledání nových materiálů, neboť kupříkladu takový hliník by výrazně navýšil cenu novinky.
I přesto je dost možné, že suma, za kterou si nový Golf budete moci koupit, bude o poznání vyšší než nyní a inspirace XL1 tak neskončí u hmotnosti a aerodynamiky. Očekává se totiž také příchod celé řady nových technologií, které budou rovněž zaměřeny na redukci spotřeby.. Jednou z nich by přitom měl být variabilní kompresní poměr motorů, jenž by kompresi měnil v závislosti na aktuálních potřebách, a tak by přispíval k nižší spotřebě.
Další novinkou by se mohl stát setrvačník, který u předokolek pohání zadní kola. Svým způsobem by tak šlo o hybridní čtyřkolku, i když daný systém je méně komplexní a zároveň nesrovnatelně lehčí. Po cenové stránce vyjde na čtvrtinu nákladů, jízdu ryze na elektřinu však zařídit nedokáže. U takového Volva, které již systém testuje, však po 8sekundové rekuperaci brzdné energie vygeneruje na 10 sekund 80 koní (Golf by jich nabídl 40).
Počítá se také s větším podílem jízdy na neutrál, přičemž ta by měla mít hned tři fáze. Ta první je již známa majitelům některých převodovek DSG, přičemž počítá s „plachtěním“ při vyšším tempu. Do budoucna se ovšem máme dočkat deaktivace pohonné jednotky při jízdě rychlostí nižší než 6,5 km/h, finální stupeň pak automaticky přepne na neutrál ve chvílích, kdy jedete z kopce nebo se blížíte k semaforu, na kterém má bliknout červená. Manuální verze by pak měl vsadit na řešení, které jsme nedávno probírali v článku o Bosch BRS a eClutch, tedy jakési mikrohybridní technologii, která jednak zajistí „vyřazování” i bez řidiče a umožní pohyb v pomalých kolonách bez nutnosti použití spalovacího motoru.
Mimo to by ke slovu měly přijít elektrická turbodmychadla a kompresory, přičemž ty budou vítány hlavně u vozů s maloobjemovými agregáty, které zvláště v nízkých rychlostech disponují jen nízkou recirkulací výfukových plynů. Elektro-přeplňování by tento neduh negovalo, neboť by roztáčelo lopatky turba ještě předním, než by řidič šlápnul na plynový pedál. V takové chvíli by totiž měl vždy k dispozici plný výkon bez prodlevy.
Tím sice informace plynoucí od našich britských kolegů končí, nový Golf však dozajista nabídne více než to. Bruselská penalizace ohlášená na konec dekády totiž bude nemilosrdná a jen málokterá značka si bude moci dovolit zaplatit jak náročný vývoj, tak případné následné pokuty. Je tedy dost možné, že i když řadu výrobců nepoložila ekonomická krize, regulace Evropské unie již nepřežijí - o to ostatně možná jejich strůjcům jde...
Nový VW Golf by měl být ovlivněn aerodynamikou modelu XL1, zůstane však u tradičních proporcí
Elektrické přeplňování momentálně testuje Audi na modelu RS5 TDI. Do budoucna by přitom obdobný systém měl zamířit i pod kapotu osmé generace Volkswagenu Golf
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch