Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Golf VIII se inspiruje modelem XL1, musí srazit spotřebu
18.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další Golf je ve vývoji, i když přijde až v roce 2019. Regulace EU totiž představují pro VW tvrdý oříšek.
Ač je sedmá generace Volkswagenu Golf na trhu pouhé dva roky, německá automobilka již začala s vývojem nástupce. Ten by měl dorazit v roce 2019, což znamená, že stávající model čeká sedmiletý životní cyklus. Je ovšem možné, že se tato doba ještě prodlouží, neboť s koncem dekády přijdou nové emisní limity, které nasazují laťku neskutečně vysoko. A s jejich splněním by prý mohl mít problémy i koncern VW Group, neboť jeho průměrná produkce emisí CO2 musí poklesnout o nějakých 22 až 27 procent.
V rámci modelové řady Golf přitom technici, inženýři a návrháři mají v plánu držet se pod hranicí 90 gramů na kilometr, což je opravdu tvrdým oříškem, v případě benzinových verzí to znamená průměrnou spotřebu paliva 3,75 litru na 100 km. I proto by osmá generace měla být jedním z nejúspornějších mainstreamových vozů všech dob, přičemž lekce aerodynamiky bude brát u radikálního dvousedadlového modelu XL1. Ten se přitom v laboratořích dostal na 0,9litrovou spotřebu a emise CO2 pouhých 21 g/km, což je pro Volkswagen neodolatelná vábnička.
Je ovšem třeba si uvědomit, že XL1 má nízké spotřebě uzpůsobené úplně všechno, třeba i karoserii, která je nízká, dlouhá a používá krytů zadních kol. Ve srovnání s tím však Golf musí být i nadále rodinným hatchbackem schopným jezdit skoro i po poli, jinak by mohl ztratit značnou část klientely. A proto bychom se prý mohli dočkat aerodynamických fíglů, které ještě žádný jiný produkční automobil nepředstavil. Představit si pod nimi přitom můžeme prodloužený střešní spoiler nebo jisté bočnice podél zadního okna.
Tím by samozřejmě došlo ke kýženému prodloužení, přestože minimálně zepředu a zezadu by tvar vozu zůstal oproti stávající siluetě vcelku nezměněn. Mimo to se pak chystá výrazné odlehčování (pod 1 100 kg), přestože nový Golf bude opětovně stát na platformě MQB, která bude jasně vymezovat jeho délku a šířku. Volkswagen tak čeká hledání nových materiálů, neboť kupříkladu takový hliník by výrazně navýšil cenu novinky.
I přesto je dost možné, že suma, za kterou si nový Golf budete moci koupit, bude o poznání vyšší než nyní a inspirace XL1 tak neskončí u hmotnosti a aerodynamiky. Očekává se totiž také příchod celé řady nových technologií, které budou rovněž zaměřeny na redukci spotřeby.. Jednou z nich by přitom měl být variabilní kompresní poměr motorů, jenž by kompresi měnil v závislosti na aktuálních potřebách, a tak by přispíval k nižší spotřebě.
Další novinkou by se mohl stát setrvačník, který u předokolek pohání zadní kola. Svým způsobem by tak šlo o hybridní čtyřkolku, i když daný systém je méně komplexní a zároveň nesrovnatelně lehčí. Po cenové stránce vyjde na čtvrtinu nákladů, jízdu ryze na elektřinu však zařídit nedokáže. U takového Volva, které již systém testuje, však po 8sekundové rekuperaci brzdné energie vygeneruje na 10 sekund 80 koní (Golf by jich nabídl 40).
Počítá se také s větším podílem jízdy na neutrál, přičemž ta by měla mít hned tři fáze. Ta první je již známa majitelům některých převodovek DSG, přičemž počítá s „plachtěním“ při vyšším tempu. Do budoucna se ovšem máme dočkat deaktivace pohonné jednotky při jízdě rychlostí nižší než 6,5 km/h, finální stupeň pak automaticky přepne na neutrál ve chvílích, kdy jedete z kopce nebo se blížíte k semaforu, na kterém má bliknout červená. Manuální verze by pak měl vsadit na řešení, které jsme nedávno probírali v článku o Bosch BRS a eClutch, tedy jakési mikrohybridní technologii, která jednak zajistí „vyřazování” i bez řidiče a umožní pohyb v pomalých kolonách bez nutnosti použití spalovacího motoru.
Mimo to by ke slovu měly přijít elektrická turbodmychadla a kompresory, přičemž ty budou vítány hlavně u vozů s maloobjemovými agregáty, které zvláště v nízkých rychlostech disponují jen nízkou recirkulací výfukových plynů. Elektro-přeplňování by tento neduh negovalo, neboť by roztáčelo lopatky turba ještě předním, než by řidič šlápnul na plynový pedál. V takové chvíli by totiž měl vždy k dispozici plný výkon bez prodlevy.
Tím sice informace plynoucí od našich britských kolegů končí, nový Golf však dozajista nabídne více než to. Bruselská penalizace ohlášená na konec dekády totiž bude nemilosrdná a jen málokterá značka si bude moci dovolit zaplatit jak náročný vývoj, tak případné následné pokuty. Je tedy dost možné, že i když řadu výrobců nepoložila ekonomická krize, regulace Evropské unie již nepřežijí - o to ostatně možná jejich strůjcům jde...

Nový VW Golf by měl být ovlivněn aerodynamikou modelu XL1, zůstane však u tradičních proporcí
Elektrické přeplňování momentálně testuje Audi na modelu RS5 TDI. Do budoucna by přitom obdobný systém měl zamířit i pod kapotu osmé generace Volkswagenu Golf
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejčtenější články
K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
16.3.2025Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
16.3.2025Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
17.3.2025Krasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
17.3.2025Mechanik ukázal jediný způsob, jakým jde porouchané moderní Ferrari přepnout na neutrál, je to dokonalá Itálie
17.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva