Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Golf GTI bude lidové LaFerrari, dostane hybridní techniku
28.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Možná trochu přeháníme, německý hot hatch ale má ve své další generaci skutečně přepřáhnou na 48voltový elektrický okruh a hybridní pohon.
Tento týden na český trh konečně zamířil faceliftovaný Volkswagen Golf. Ovšem již přes rok je ve vývoji jeho osmá generace, která se ve standardním stavu ukáže v roce 2019. Podle značky jde vše podle plánu a neměla jej narušit ani kauza Dieselgate. To je ovšem poněkud obtížně uvěřitelné vyjádření, pokud jej dáme do kontextu s dříve oznámeným pětiletým životním cyklem modelů VW. Ten se u současného Golfu natáhne na 7 let.
Rok po běžnějších variantách dorazí provedení GTI, které by kvůli navýšení výkonu a redukci spotřeby i emisí mělo přijmout za své hybridní ústrojí. Náklad těžkých baterií ovšem na palubě nečekejte, místo toho dostane ostrý Golf 48voltový elektrický okruh a integrovaný startér/generátor. Tedy jednu z nových technologií, které mají udržet při životě auta víceméně v podobě, v jaké je známe dnes. V hlavní roli tedy bude schopnost zcela vypínat motor za určitých situací, významnější rekuperace brzdné energie a její následné využití pro zlepšení akcelerace, nic jako sportovní Toyotu Prius nečekejte.
Pokud implementace nepřinese zásadní zvýšení hmotnosti, opravdu by to mohlo přispět ke zlepšení dynamických schopností a současně snížení spotřeby. Spolu s přídavným elektromotorem dojde i k posílení spalovací jednotky. O jeho výši zatím můžeme pouze spekulovat, neboť oficiální debut je ještě daleko, nicméně šéf vývoje Frank Welsch uvedl, že by byl rád, kdyby základní GTI dostalo zhruba 265 koní jako Golf GTI Clubsport. O jejich produkci se i nadále postará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec.
Dále se šušká, že klasické turbodmychadlo nahradí elektricky poháněný kompresor, tedy další z nových „záchranných” technologií který mj. napomůže vylepšit odezvu v nízkých otáčkách. Integrovaný startér/generátor pak dodá na výkonu a tedy zlepší zrychlení. Stovku byste přitom měli mít na tachometru za méně než 6 sekund, o což se kromě vyššího výkonu postará také dvouspojkový automat.
O něm se mluví jako o standardu, což by ovšem fanoušky Volkswagenu Golf GTI a nadšené řidiče jistě zklamalo. Nicméně je aktuálně otázkou, zda značka manuál vůbec nenabídne - aktuálně tvoří i v Německu okolo 30 procent prodejů a to je příliš mnoho na to, aby na něj Volkswagen mohl zapomenout. S DSG nicméně má být spojeno onoho mikrohybridní ústrojí, které bude namontováno před převodovkou, takže je otázkou, jestli VW vývoj ještě nerozšíří. A nebo tuto variantu nabídne jako GTI Performance, zatímco základ si vystačí pouze se spalovacím motorem a tedy i bezproblémově dostupným manuálním řazením.
Stejně jako základní Golf dostane i GTI modifikovanou modulární platformu MQB, se kterou by mělo být spojeno větší procento vysokopevnostní oceli. Očekávat tedy můžeme na jedné straně vyšší tuhost, hmotnost vozu by ale měla klesnout o 50 kilogramů. Elektrický okruh používající 48 V a rekuperaci brzdné energie by se měl stát všeobecným standardem. To by umožnilo častější vypínání spalovacího motoru aniž by to ohrozilo provoz podpůrných systémů. VW by tak získal body v boji se stále přísnějšími emisními předpisy.
V nabídce standardního provedení či verze GTE lze očekávat i plnohodnotné hybridní jednotky, ačkoliv momentálně není jisté, jaký motor Volkswagen v jejich případě použije. Stávající 1,4 TSI ale bude v době příchodu Golfu na trh již minulostí, subdodavatelé obeznámení s celou záležitostí mluví spíše o atmosférické verzi nového čtyřválce 1,5 TSI Evo. Ten samozřejmě dorazí taktéž, byť dovybaven filtrem pevných částic.
Kromě toho běžné varianty německého bestselleru vsadí ještě na přeplňovaný litrový tříválec, diesely zastoupí zcela nové 1,5 TDI. Dále pak bude k mání ještě vylepšená verze dvoulitrového turbodieselu, přičemž v obou případech lze čekat selektivní katalytickou redukci SCR, která by emise NOx měla snížit o 10 procent oproti současným pohonným jednotkám.
Volkswagen dá zákazníkům na výběr šestistupňové manuály či sedmistupňové automaty, kromě pohonu předních kol bude k dispozici i systém 4Motion. VW znovu počítá s tří- a pětidveřovým hatchbackem (i když se v minulosti hovořilo jen o pětidvířku) a kombíkem, jejichž vzhled navrhl Michael Mauer. Pokrok se tedy opět odehraje v mezích mírné evoluce.
Nové neoficiální ilustrace naznačují, že příští VW Golf GTI bude designově umírněnější, než se dříve spekulovalo. A je to s ohledem na okolnosti pravděpodobnější scénář - slova VW, Golf a experiment nejdou dohromady
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 9 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový hypersport McLarenu vypadá jako napodobenina z GTA, technikou ale ohromí. Zadní křídlo z něj dělá dvě auta v jednom
7.10.2024 - Prodeje Alf Romeo jsou tak tragické, že je místy všechny překonává nevyráběné auto prodávané jen ze skladových zásob
7.10.2024 - BMW-Renault? Tyto koncerny spolu se Stellantisem prý uvažují o spojení, šlo by o největší alianci světa i historie
7.10.2024 - VW chtěl hloupým testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázal spíš pravý opak
7.10.2024 - Volvo po ztrátě pětiny zákazníků zrušilo plán prodávat od roku 2026 jen elektromobily. „Nemá to smysl,” říká šéf
7.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 20:32 - honziss
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.