Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Golf dorazí už příští rok, s 48V hybridem má jezdit „reálně” za 4,7 litru
30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na příští rok plánovaná modernizace evropského bestselleru přinese velké změny v interiéru a pod kapotou, kde se má objevit nová verze platformy MQB.
Sedmá generace Volkswagenu Golf se světu oficiálně představila na autosalonu v Paříži v roce 2012. Podle běžných zvyklostí indicií by se tak příští rok měl dočkat faceliftu, ten však nedorazí. Místo něj německá značka naznačuje, že přijde s něčím větším. Nemělo by tedy jít o modernizaci stávající generace, ale spíše nástupce, tedy Golf s pořadovým číslem 8. To je možná na první pohled na hlavu postavená myšlenka, nicméně s připomenutím plánovaných pětiletých životních cyklů Volkswagenu začíná dávat větší smysl. Zvláště, pokud by novinka šla do prodeje až přespříští rok.
Nakolik se výše zmíněné dohady potvrdí či budou vyvráceny, to zjistíme v příštích měsících. Ať však již půjde o facelift nebo slovy Volkswagenu „zcela novou generaci“, jisté je, že se dočkáme zásadních změn hlavně v interiéru a pod kapotou. V kabině by přitom mělo dorazit jen nezbytné množství tlačítek, neboť valnou většinu funkcí budou mít na starosti dotykové displeje inspirované konceptem Golf R Touch. Mimo to dorazí s vyššími úrovněmi výbavy virtuální přístrojový štít, se kterým jako první přišlo Audi a který ozdobil rovněž nový Passat.
V rámci techniky lze ve světle stávajícího dieselového skandálu očekávat především důraz na benzinové pohonné jednotky, které se dočkají 48voltového elektrického okruhu a tedy hybridní techniky. Ta ovšem nebude spoléhat na elektromotor, místo toho dorazí zvětšený startér/generátor, který bude skrze řemen propojen s řemenicí klikové hřídele. Energii získávanou při brzdění přitom bude extrahovat ze standardních olověných elektrolytických baterií.
Kromě pomocné ruky, kterou bude startér/generátor podávat pohonné jednotce zejména při rozjezdech, lze navíc celý proces při zpomalování obrátit a tedy baterie opětovně doplňovat rychleji než běžným způsobem. Mimo to systém má napájet také malý elektromotor, který bude roztáčet kompresor přeplňovaných jednotek. Nebude tedy nutné čekat na recirkulaci výfukových plynů, pročež spalovací motory budou zabírat i v nízkých otáčkách.
Výkon 48voltových hybridních agregátů prozatím není znám, nicméně v případě spotřeby by se Volkswagen chtěl u litrového tříválce dostat na 4,7 l/100 km. Této žíznivosti navíc nemá být dosaženo pouze v laboratořích, ale také ve skutečném světě. Zda však jde o marketingové prohlášení či realitu, to je zatím nejisté. Rozhodně však prý máme počítat s cenou srovnatelnou s diesely, neboť užit nebude ani elektromotor, ani lithium-iontové baterie.
Vyjma této modernizace se nový/faceliftovaný Golf dočká také přepracované platformy MQB, kdy cílem je snaha o ponížení nákladů. Podle mnohých kritiků z automobilového segmentu totiž Volkswagen původní verzi zbytečně přetechnizoval, což vedlo ke snižování zisku. Více bychom se mohli dozvědět již příští měsíc, kdy dojde v Düsseldorfu ke shledání mnoha automobilových výrobců a dodavatelů komponentů spojených právě s 48voltovými hybridy.
Neoficiální ilustrace naznačují, že zvenčí se modernizovaný VW Golf změní jen nepatrně...
...více novinek je třeba očekávat pod kapotou či v interiéru, jenž bude ovlivněn konceptem Golf R Touch
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva