Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack

Jetta je nejdůležitějším modelem Volkswagenu, nová generace tak naroste co do rozměrů i variant. Velký důraz má klást na přítomnost elektromotorů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack

27.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jetta je nejdůležitějším modelem Volkswagenu, nová generace tak naroste co do rozměrů i variant. Velký důraz má klást na přítomnost elektromotorů.

Pokud přijde řeč na evropské trhy, pak jasným králem je VW Golf, kterého se ročně prodává okolo 850 000 exemplářů. V globálním měřítku ovšem tento model hraje až druhé housle, ty první patří kupodivu Volkswagenu Jetta. Během každých 12 měsíců se totiž tohoto sedanu a jeho derivátů prodá neskutečných 1,7 milionu kusů. Asi bychom se proto neměli divit německé automobilce, že s příští generací má větší plány než dosud.

Momentálně je víceméně jasné, že novinka dorazí v roce 2017 jako sedan, kombík i Alltrack. Tedy pseudoterénní verze, která dostane černé ochranné plasty ve spodní části karoserie a zřejmě i zvýšenou světlou výšku. Jen tímto vozem však expanze nekončí, v plánu je totiž ještě jedna. A ta by namísto terénu měla upřednostnit sportování. Či spíše bychom v případě VW měli říci sportovní vzhled.

Možnosti jsou přitom dvě. První počítá s produkční verzí konceptu New Misize Coupe (NMC), který se představil na autosalonu v Pekingu. Tomu by ostatně jen nasvědčoval název, stávající šestá generace sedanu byla totiž v průběhu vývoje nazývána New Compact Sedan (NCS). Spojitost tu tedy najít můžeme, NMC by však do výroby dorazilo s o poznání menšími rozměry, než jaké představilo na autosalonu.

Je tu ovšem ještě jedna varianta, která počítá se dvoudveřovým kupé namísto čtyřdveřového. Tuto verzi totiž milují Američané, přičemž právě Spojené státy jsou pro Jettu tím zásadním trhem (loni bylo za oceánem prodáno 163 tisíc vozů, tedy takřka polovina prodejů celého VW). Díky zvažovanému nárůstu rozvoru na 2,61 metru by přitom i takový model nabídl dost prostoru pro nohy cestujících vzadu.

Tím se dostáváme k technice, jejímž základem nebude nic jiného než modulární platforma MQB. Kromě větších rozměrů lze tedy počítat i s nižší hmotností. Po stránce motorické přitom lze očekávat jen přeplňované motory, velký důraz ovšem bude kladen také na hybridizaci. Celý svět totiž nefandí dieselu a právě tato verze by mohla přinést alespoň papírovou nízkou spotřebu.


Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 1 - VW New Midsize Coupe nova sada 01Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 2 - VW New Midsize Coupe nova sada 02Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 3 - VW New Midsize Coupe nova sada 03Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 4 - VW New Midsize Coupe nova sada 04Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 5 - VW New Midsize Coupe nova sada 05Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 6 - VW New Midsize Coupe nova sada 06Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 7 - VW New Midsize Coupe nova sada 07Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 8 - VW New Midsize Coupe nova sada 08Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 9 - VW New Midsize Coupe nova sada 09Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 10 - VW New Midsize Coupe nova sada 10Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 11 - VW New Midsize Coupe nova sada 11Nový Volkswagen Jetta dorazí ve čtyřech verzích, chybět nemá ani Alltrack - 12 - VW New Midsize Coupe nova sada 12
Volkswagen New Midsize Coupe se možná do produkce i podívá. Ovšem jako menší Jetta Coupe

Zdroj: Car

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.