Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Volkswagen Golf s přídí většího Arteonu moc dobře nevypadá
9.10.2018 | Petr Prokopec
Mohlo by se zdát, že použití jinak atraktivních čelních partií Arteonu u jakéhokoli dalšího modelu VW povede k úspěchu, takto stylizovanému Golfu ale nesluší. Naštěstí tak vypadat nemusí.
Nástupce Škody Rapid evidentně nebude jedinou kompaktní novinkou koncernu VW, kterou můžeme očekávat ještě letos. Do konce roku se má totiž světu představit i osmá generace Volkswagenu Golf. Jakkoliv ovšem oba vozy půjdou nově proti sobě, každý zkusí zákazníka oslovit trochu jiným způsobem. Český zástupce totiž sice přepřáhne na modulární platformu MQB, půjde však o současnou verzi, díky které bude možné udržet pořizovací cenu na přijatelné úrovni.
Němci oproti tomu počítají s evoluční variantou modulární architektury, jenž bude sama o sobě vážit méně než ta stávající. Postarat se o to má větší podíl odlehčených materiálů, zejména pak hliníku a vysokopevnostní oceli. Volkswagen totiž potřebuje vykompenzovat osazení všech čtyřválců hybridní technikou. Základem přitom budou mildhybridy, jenž disponují 48voltovým elektrickým systémem, lithium-iontovou baterií a integrovaným startérem/generátorem.
Zajímavé přitom je, že Volkswagen hodlá elektrifikovat rovněž dieselové agregáty, a to podobným způsobem. Jen bude použit 12voltový elektrický okruh. Spotřeba by pak tímto způsobem měla zamířit o 10 procent dolů, tedy pod čtyři litry na sto kilometrů. Podstatné přitom je, že daný údaj již odpovídá nové metodice WLTP a tudíž máte šanci jej skutečně dosáhnout také v reálném světě.
O stupeň výše již budou stát plug-in hybridy, v jejich případě však spalovací agregát počítá pouze s vonnějšími oktany. Současná jedna-čtyřka přitom bude nahrazena modernějším 1,5litrovým čtyřválcem, výkon soustavy tak naroste na 220 koní. Kromě toho ovšem Volkswagen hodlá spárovat s elektromotorem i dvoulitrovou jednotku, ovšem pouze u sportovní varianty GTI.
Je samozřejmě otázkou, zda toto provedení dorazí rovněž v příštím roce, aktuálně na to ale příliš nesázíme. Přeci jen Volkswagen čeká v rámci motorového prostoru dodatečný vývoj. Kombinace dvoulitru a elektromotoru má totiž nabídnout nějakých 300 koní. Ještě o sto či stopadesát výše pak zamíří Golf R, prý s šestiválcovým motorem. Jakkoli se ani nám tyto spekulace nezdají být pravděpodobné, nezapomínejme, že rozmach hybridizace umožní poslat papírovou spotřebu na minimum i v případě objemných motorů.
Tyto verze ovšem budou tvořit vrchol nabídky, přičemž „eRko“ lze očekávat až někdy po příchodu nové dekády. Spodní spektrum pak obsadí litrový tříválec s 95 a 115 koňmi, který se jako jediný bude muset obejít bez pomoci elektrické energie. Ta se má přitom u jedna-pětky se 130 či 150 koňmi zasloužit o 0,3litrovou úsporu paliva při „plachtění“, stejně jako umocní akceleraci.
Jen u modernizace motorového prostoru ovšem nezůstane, Volkswagen se nemalou měrou hodlá zaměřit také na asistenční technologie. Počítat tedy lze se semi-autonomním řízení, které zvládne jízdu kupříkladu v zácpách. Krom toho se ale vůz přizpůsobí třebas různým členům rodiny, neboť bude spárován s jejich mobilem a již předem tak přenastaví třeba sedadla, volant či osvětlení.
Veškeré tyto prvky bude možné nastavovat samozřejmě i manuálně, ovšem velmi pravděpodobně již nikoliv pomocí tlačítek. Jejich úlohu mají převzít dotykové displeje, stejně jako ovládání hlasem nebo za pomoci gest. VW rovněž přivede do hry i rozšířený head-up displej se dvěma úrovněmi promítání informací - jednou přímo před sklem, druhou pár metrů před vozem na silnici.
Kromě modernější techniky kabina zároveň nabídne i více místa k sezení, zvláště pak u kombi verze Variant. Ještě nedávno se přitom spekulovalo, že ta vůbec nedorazí a její klientelu převezme Škoda. Dle nových informací se jí ale nakonec dočkáme, i když až v roce 2020. Fanoušky ale za trpělivost odmění ještě větší praktičností, oproti hatchbacku má totiž její rozvor narůst o 50 milimetrů.
Jak je tedy patrné, osmá generace Volkswagenu Golf opravdu nebude jen výraznějším faceliftem. O tom svědčí ostatně i výše investice do vývoje pohybující se okolo 1,8 miliardy Eur (cca 46,4 mld. Kč). Výroba odstartuje dle oficiálního potvrzení již příští rok v červnu, pročež za rok touto dobou již budou první exempláře jezdit po silnicích.
Raději ovšem doufáme, že se jejich čelní partie nebudou podobat počítačovým retuším, s nimiž se aktuálně vytasil Kleber Silva. Ten totiž nový Golf vyvedl ve stylu jeho dražších sourozenců Arteon a Touareg, což nezní špatně. Zejména výrazná chromovaná čelní maska, na níž navazují poměrně mohutné světlomety pozvolna přecházející v boční linii Tornado, vypadají u větších modelů dobře, Golfu v této podobě ale moc nesluší.
Auto jako celek vypadá poněkud lacině a bez hranatějších linií a typického tlustého C-sloupku vlastně ani ne moc „golfově”. Zezadu pak připomíná spíše produkty francouzských či korejských automobilek, což také není cesta, kterou by od Němců šlo očekávat. Ti znovu budou chtít oslovit maximum zákazníků, takže očekávejme konzervativnější cestu spíše pilující současný styl, jako ostatně skoro pokaždé.
Osmá generace Volkswagenu Golf se ukázala na nových neoficiálních ilustracích. V reálu ji prý uvidíme ještě letos, nejspíše ale s trochu jinou vizáží
Zdroj: Kleber Silva@Behance
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
včera - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
9.1.2025 - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nejčtenější články
- Už tak utrápené Porsche Taycan stihl další problém, majitelé ženou automobilku k soudu kvůli požárům baterií
11.12.2024 - Ruská armáda dostala zbrusu nové Renaulty Sandero, nikdo jiný taková auta dosud neviděl a nedostal
11.12.2024 - Extrémní placka Astonu Martin se pět let po prvním odhalení ukázala hotová, s víc jak 1 000 koní dá stovku za 2,5 s
11.12.2024 - Porsche už nevěří v obrat, zavře 30 procent dealerství do dvou let v Číně. „Ani elektromobily nám nepomůžou,” říká šéf
12.12.2024 - Největší frakce europarlamentu chce oficiálně zrušit zakazování spalovacích motorů. Jde jí ale věřit, když doteď chtěla pravý opak?
12.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva