Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA

Německá automobilka potřebuje za oceánem snížit ceny svých dvou modelů. Proto zřejmě přestěhuje výrobu, u CC pak možná pozmění i design.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA

15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka potřebuje za oceánem snížit ceny svých dvou modelů. Proto zřejmě přestěhuje výrobu, u CC pak možná pozmění i design.

Současná generace Volkswagenu CC je na trhu již od roku 2008, kdy startovala ještě s názvem Passat CC. Před dvěma roky jsme se sice dočkali faceliftu, ve světle soudobých automobilových trendů se však již jedná o stárnoucí produkt. A jelikož na mezigenerační obměnu se chystá i konzervativněji střižený Passat, je logické, že automobilka začíná mluvit o modernizaci šmrncovnějšího provedení. To ale kupodivu hned tak nedorazí.

Šéf amerického zastoupení koncernu VW Group Michael Horn totiž prohlásil, že příští generace sice již je ve vývoji, značka však stále zvažuje dvě možné verze. První by pokračovala v cestě vyšlápnuté stávajícím provedení, druhá by se pro změnu nechala inspirovat stylem Audi A7. Šlo by tedy o fastback, který by v takové Americe zřejmě zaujal více než aktuální sedan (loni se na zaoceánských prodejích značky podílel necelými čtyřmi procenty).

I z toho důvodu automobilka uvažuje o přesunutí výroby, přičemž v úvahu v takové chvíli přicházejí pouze dvě továrny - první se nachází v Chattanooze v Tennessee, druhá pak v Mexiku. V jejím případě však bude potřeba kompletní přepracování montážních linek a nakoupení strojů a nářadí, zatímco u první jmenované by vše šlo mnohem levněji, zařízení totiž již vyrábí americkou verzi základního Passatu.

Tímto krokem by Volkswagen samozřejmě i výrazně snížil cenu modelu, celá věc má však jeden háček. Pokud by k její realizaci došlo, pak se tak stane až během následujících dvou nebo tří let. Je tak otázkou, zda se tak skutečně stane, stejně jako není jisté, zda automobilka s příchodem stylového modelu tak dlouho počká, nebo zda zaoceánskou výrobu rozběhne již po představení vozu a zahájení jeho produkce v Evropě.

V případě nové generace Volkswagenu Tiguan ale o přestěhování výroby již nemáme prakticky nejmenších pochyb. Horn totiž uvádí, že severoameričtí dealeři potřebují vůz prodávat za nižší cenu, než jaká je na něj nasazena nyní. Ačkoliv je totiž Tiguan výkonnější než Toyota RAV4 či Honda CR-V, je zároveň také o cca 60 000 Kč dražší, a to modelu brání v oslovení většího množství zákazníků.

Jelikož nová generace crossoveru má navíc vzniknout na modulární platformě a nabídne prostornější kabinu a souběžně s menší hmotností i nižší spotřebu, šlo by v kombinaci s poníženou cenou o zajímavou nabídku. Ani ta tu ovšem nebude hned, i když očekávat ji můžeme zřejmě dříve než zmiňovaný VW CC. Stávající Tiguan je totiž na trhu již od roku 2007, a už pomalu přesluhuje...


Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 1 - VW CC 2012 nove 01Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 2 - VW CC 2012 nove 02Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 3 - VW CC 2012 nove 03Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 4 - VW CC 2012 nove 04Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 5 - VW CC 2012 nove 05Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 6 - VW CC 2012 nove 06Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 7 - VW CC 2012 nove 07Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 8 - VW CC 2012 nove 08Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 9 - VW CC 2012 nove 09Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 10 - VW CC 2012 nove 10Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 11 - VW CC 2012 nove 11Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 12 - VW CC 2012 nove 12Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 13 - VW CC 2012 nove 13Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 14 - VW CC 2012 nove 14Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 15 - VW CC 2012 nove 15Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 16 - VW CC 2012 nove 16Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 17 - VW CC 2012 nove 33Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 18 - VW CC 2012 nove 34Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 19 - VW CC 2012 nove 35Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 20 - VW CC 2012 nove 36Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 21 - VW CC 2012 nove 37Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 22 - VW CC 2012 nove 38Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 23 - VW CC 2012 nove 39Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 24 - VW CC 2012 nove 40Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 25 - VW CC 2012 nove 41Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 26 - VW CC 2012 nove 42Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 27 - VW CC 2012 nove 17Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 28 - VW CC 2012 nove 18Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 29 - VW CC 2012 nove 19Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA - 30 - VW CC 2012 nove 20
Stávající Volkswagen CC není za oceánem tak žádaný, jak by si značka přála. Loni totiž bylo prodáno jen 15 tisíc exemplářů, zatímco základní Passat se může pochlubit více než registracemi převyšujícími stotisícovou metu

Zdroj: Motor Trend

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.