Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Volkswagen CC se rýsuje. Možná už to nebude sedan, vyrábět se má v USA
15.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka potřebuje za oceánem snížit ceny svých dvou modelů. Proto zřejmě přestěhuje výrobu, u CC pak možná pozmění i design.
Současná generace Volkswagenu CC je na trhu již od roku 2008, kdy startovala ještě s názvem Passat CC. Před dvěma roky jsme se sice dočkali faceliftu, ve světle soudobých automobilových trendů se však již jedná o stárnoucí produkt. A jelikož na mezigenerační obměnu se chystá i konzervativněji střižený Passat, je logické, že automobilka začíná mluvit o modernizaci šmrncovnějšího provedení. To ale kupodivu hned tak nedorazí.
Šéf amerického zastoupení koncernu VW Group Michael Horn totiž prohlásil, že příští generace sice již je ve vývoji, značka však stále zvažuje dvě možné verze. První by pokračovala v cestě vyšlápnuté stávajícím provedení, druhá by se pro změnu nechala inspirovat stylem Audi A7. Šlo by tedy o fastback, který by v takové Americe zřejmě zaujal více než aktuální sedan (loni se na zaoceánských prodejích značky podílel necelými čtyřmi procenty).
I z toho důvodu automobilka uvažuje o přesunutí výroby, přičemž v úvahu v takové chvíli přicházejí pouze dvě továrny - první se nachází v Chattanooze v Tennessee, druhá pak v Mexiku. V jejím případě však bude potřeba kompletní přepracování montážních linek a nakoupení strojů a nářadí, zatímco u první jmenované by vše šlo mnohem levněji, zařízení totiž již vyrábí americkou verzi základního Passatu.
Tímto krokem by Volkswagen samozřejmě i výrazně snížil cenu modelu, celá věc má však jeden háček. Pokud by k její realizaci došlo, pak se tak stane až během následujících dvou nebo tří let. Je tak otázkou, zda se tak skutečně stane, stejně jako není jisté, zda automobilka s příchodem stylového modelu tak dlouho počká, nebo zda zaoceánskou výrobu rozběhne již po představení vozu a zahájení jeho produkce v Evropě.
V případě nové generace Volkswagenu Tiguan ale o přestěhování výroby již nemáme prakticky nejmenších pochyb. Horn totiž uvádí, že severoameričtí dealeři potřebují vůz prodávat za nižší cenu, než jaká je na něj nasazena nyní. Ačkoliv je totiž Tiguan výkonnější než Toyota RAV4 či Honda CR-V, je zároveň také o cca 60 000 Kč dražší, a to modelu brání v oslovení většího množství zákazníků.
Jelikož nová generace crossoveru má navíc vzniknout na modulární platformě a nabídne prostornější kabinu a souběžně s menší hmotností i nižší spotřebu, šlo by v kombinaci s poníženou cenou o zajímavou nabídku. Ani ta tu ovšem nebude hned, i když očekávat ji můžeme zřejmě dříve než zmiňovaný VW CC. Stávající Tiguan je totiž na trhu již od roku 2007, a už pomalu přesluhuje...
Stávající Volkswagen CC není za oceánem tak žádaný, jak by si značka přála. Loni totiž bylo prodáno jen 15 tisíc exemplářů, zatímco základní Passat se může pochlubit více než registracemi převyšujícími stotisícovou metu
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva