Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový, tedy tři roky starý Ford Mondeo dorazí na podzim, i s tříválcem
31.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropské Mondeo se má od americké verze lišit, oproti předchůdci pak dorazí s nižší cenou. A vůbec poprvé také s pohonem všech kol.
Bývaly doby, kdy Ford Mondeo byl považován v rámci své třídy za řidičský etalon.Ten čas ovšem již dávno pominul, neboť s příchodem čtvrté generace modrý ovál vsadil na změkčený podvozek a poněkud rozbředlý projev. Zpočátku však stále ještě bylo možné sáhnout alespoň po 2,5litrovém pětiválci s výkonem 220 koní, který sice charakter auta jako takového neměnil, alespoň svým výkonem ale úsměv na tváři vykouzlit dovedl. Poté se však Ford rozhodl, že skupina nadšených motoristů je mezi jeho zákazníky už příliš malá a že mnohem lépe se Mondeo bude prodávat s požehnáním Bruselu. Pětiválec se tak stal součástí dějin, stejně jako zbytky zaměření na řidiče. Tím ovšem duchovní odkaz originálu ještě zašlapán nebyl. Daný krok totiž udělá až generace pátá, která by se na podzim měla konečně dostat do Evropy. Ovšem pouze jako liftback, na kombík si totiž budeme muset počkat až do příštího roku.
Starý kontinent tak bude mít oproti Americe, kde se Mondeo představilo na detroitském autosalonu již v roce 2012, necelé tři, respektive více než tři roky zpoždění. Je tak otázkou, zda nakonec rovnou nedostaneme určitou formu faceliftu. Přece jen, některé komponenty by již mohly být považovány za pomalu archaické. Mark Ovenden, šéf britského zastoupení, ovšem naznačil, že v mnoha ohledech se evropská verze bude od té americké lišit.
Nic konkrétního však již Ovenden nedodal, stejně jako se nevyjádřil na téma modernizace. Dodal ovšem, že dočkat bychom se měli nižší ceny. A pokud si přitom uvědomíme, že stávající model stál v době příchodu na trh lehce přes 500 0000 Kč, pak by nová generace mohla startovat pod půlmilionem korun. To má ovšem opodstatnění také v degradaci motorovém prostoru, na kterou jsme naráželi v úvodu.
Nové Mondeo, které při délce 4 869 mm, šířce 1 852 mm a výšce 1 476 mm rozhodně nemůžeme považovat za drobka, totiž budou pohánět jen maloobjemové agregáty. Přičemž nejde pouze o 1,5litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 150 koní, ale především o litrový tříválec. Tedy pohonnou jednotku, která sice srazí papírovou spotřebu na minimum, ale zároveň spolehlivě zlikviduje veškeré jízdní ambice.
Mimo to pak můžeme očekávat příchod čtyřválce 1,6 EcoBoost (160 koní) či dvoulitrové benzinové jednotky, zatímco v rámci dieselů dorazí motory 1,5 TDCi a 2,0 TDCi. Chybět ovšem nebudou ani dvě hybridní provedení (Mondeo Hybrid a Mondeo Energi neboli plug-in hybrid), které spřáhnou benzinový dvoulitr s elektromotorem.
Celkový výkon této soustavy by měl činit 190 koní, přičemž stovku by Mondeo v hybridním režimu mělo zvládat za 8,5 sekundy. Čistě na elektřinu pak má ujet 32 kilometrů, zatímco normovaná spotřeba byla vypočítána na 4,3 litru na 100 kilometrů, dozajista s pomocí amperovských triků. Pro západní Evropu pak bude podstatná výše emisí CO2, jež má činit pouze 99 g/km.
K dispozici pak budou celému portfoliu šestistupňové převodovky, kdy standardem se stane manuál, zatímco za dvouspojkový automat Powershift bude třeba připlatit. Dorazit pak má i ryze automatická převodovka, se kterou bude spojen dieselový motor a vůbec poprvé v historii modelu také pohon všech kol. Teď už jen, abychom se jich skutečně dočkali.
Ford Mondeo dorazí i ve verzi Vignale, která bude cílit na majetnější klientelu a bude jakýmsi protipólem levnější základní verzi
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus