Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Smart Roadster nevznikne, SUV je ale zpátky ve hře
17.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený model je sice líbivý, v showroomech po něm ale sáhne málokdo. SUV je jiný případ, vadit by přitom nemusel ani pohon zadních kol.
Včera večer byla v Berlíně představena nová generace Smartu. Ta bude zahrnovat nejen již důvěrně známou verzi ForTwo, ale také čtyřmístné provedení ForFour, které se vrací po osmileté odmlce, tentokrát s tou samou technikou jako dvoumístný model. Tedy pohon zadních kol a motor uložený až za zadními sedadly. Chystá však automobilka ještě nějakou další expanzi? To je otázka, na níž by odpověď chtěl znát celý svět.
Pokud ovšem patříte mezi příznivce otevřené verze a doufáte v její návrat, pak vás asi šéfka Smartu Annette Winkler zklame. „Roadster není ziskovou záležitostí. Každý po něm touží, ale nikdo nechce platit účty.“ Dá se tedy předpokládat, že jedinou šancí, jak vpustit do interiéru více slunce, bude panoramatická střecha u verze ForTwo nebo posuvné plátno u Smartu ForFour.
Kde ovšem automobilka větří jisté šance k úspěchu, to je trh s vozy SUV. V tomto směru ostatně Smart vyvíjel aktivity již v roce 2005, o pár měsíců později pak dokonce vznikla plně funkční studie. V té době však dané modely nebyly takovým prodejním trhákem, a proto vůz postavený stejně jako tehdejší ForFour na základech Mitsubishi Colt upadl v zapomnění.
S ohledem na současné trendy by jej Smart mohl opětovně vzkřísit, šéfka značky ale naznačuje, že nejprve je třeba upevnit pozice aktuálně představené dvojky a na maximum vytěžit její potenciál. Teprve poté se rozhodne, co bude dál. Navíc je otázkou, zda nová platforma vůbec umožní takovou zástavbu pohonu všech kol, který by řada zákazníků asi vyžadovala.
V tomto směru ovšem řada luxusních SUV naznačila, že klidně zde mohou existovat i modely s jednou poháněnou nápravou. Ta navíc nemusí být jen vpředu, ale také vzadu, díky čemuž by robustní Smart šanci na úspěch rozhodně měl. S ohledem na výše řečené se ale dá předpokládat, že pokud ji dostane, tak nejdříve za takové dva roky.

Poprvé začal koncern Daimler koketovat s terénním Smartem již v roce 2005
Postaven byl dokonce i první prototyp, ten však po zrušení projektu upadnul v zapomnění
Roadster oproti tomu byl zvažován i jako verze s elektrickým pohonným ústrojím. Nově však již nebude přiveden k životu, původní model totiž nebyl příliš výdělečný
Zdroj: What Car?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 4 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 7 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva