Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Smart Roadster nevznikne, SUV je ale zpátky ve hře
17.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený model je sice líbivý, v showroomech po něm ale sáhne málokdo. SUV je jiný případ, vadit by přitom nemusel ani pohon zadních kol.
Včera večer byla v Berlíně představena nová generace Smartu. Ta bude zahrnovat nejen již důvěrně známou verzi ForTwo, ale také čtyřmístné provedení ForFour, které se vrací po osmileté odmlce, tentokrát s tou samou technikou jako dvoumístný model. Tedy pohon zadních kol a motor uložený až za zadními sedadly. Chystá však automobilka ještě nějakou další expanzi? To je otázka, na níž by odpověď chtěl znát celý svět.
Pokud ovšem patříte mezi příznivce otevřené verze a doufáte v její návrat, pak vás asi šéfka Smartu Annette Winkler zklame. „Roadster není ziskovou záležitostí. Každý po něm touží, ale nikdo nechce platit účty.“ Dá se tedy předpokládat, že jedinou šancí, jak vpustit do interiéru více slunce, bude panoramatická střecha u verze ForTwo nebo posuvné plátno u Smartu ForFour.
Kde ovšem automobilka větří jisté šance k úspěchu, to je trh s vozy SUV. V tomto směru ostatně Smart vyvíjel aktivity již v roce 2005, o pár měsíců později pak dokonce vznikla plně funkční studie. V té době však dané modely nebyly takovým prodejním trhákem, a proto vůz postavený stejně jako tehdejší ForFour na základech Mitsubishi Colt upadl v zapomnění.
S ohledem na současné trendy by jej Smart mohl opětovně vzkřísit, šéfka značky ale naznačuje, že nejprve je třeba upevnit pozice aktuálně představené dvojky a na maximum vytěžit její potenciál. Teprve poté se rozhodne, co bude dál. Navíc je otázkou, zda nová platforma vůbec umožní takovou zástavbu pohonu všech kol, který by řada zákazníků asi vyžadovala.
V tomto směru ovšem řada luxusních SUV naznačila, že klidně zde mohou existovat i modely s jednou poháněnou nápravou. Ta navíc nemusí být jen vpředu, ale také vzadu, díky čemuž by robustní Smart šanci na úspěch rozhodně měl. S ohledem na výše řečené se ale dá předpokládat, že pokud ji dostane, tak nejdříve za takové dva roky.
Poprvé začal koncern Daimler koketovat s terénním Smartem již v roce 2005
Postaven byl dokonce i první prototyp, ten však po zrušení projektu upadnul v zapomnění
Roadster oproti tomu byl zvažován i jako verze s elektrickým pohonným ústrojím. Nově však již nebude přiveden k životu, původní model totiž nebyl příliš výdělečný
Zdroj: What Car?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejnovější články
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
před 4 hodinami - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
před 5 hodinami - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
před 7 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:51 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 11.04. 18:02 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 15:35 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 15:30 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 09:15 - Předseda
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB