Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Seat Ibiza oficiálně, detailně. Teď jde stejnou cestou, jako Fabie
31.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ibiza narostla o 87 milimetrů do šířky, má o 95 mm delší rozvor, celkově je však kratší a nižší. Pod kapotou má až 150 koní ze zcela nového motoru.
Na dnešní den španělská automobilka naplánovala slavnostní odhalení nové generace Seatu Ibiza. Její plány ovšem již ráno zhatil únik prvních oficiálních fotek, do pozdního večera pak nakonec nemusíme čekat ani na zbylé detaily. K dispozici již máme kompletní tiskovou zprávu, a tak si nový hatchback můžeme představit do posledního šroubku.
Začneme u platformy MQB A0, neboť nová Ibiza je vůbec prvním koncernovým vozem, který ji používá. Ve srovnání se stávajícím provedením je novinka o dva milimetry kratší a jeden nižší, na délku ji tedy naměříme 4 059 mm a na výšku 1 444 mm. Podstatnější je ovšem nárůst do šířky, kde má nyní vůz k dobru 87 milimetrů a celkově tedy měří 1 780 mm. Zásadně také narostl rozvor, mezi nápravami Ibiza narostla o 95 mm na 2 564 mm. Kromě toho byl ještě o 60 mm zvětšen rozchod kol vpředu a o 48 mm vzadu.
Nemusíme nejspíše ani dodávat, že výsledkem je především prostornější kabina. Vzadu mají cestující o 35 milimetrů více místa pro nohy, prostor pro hlavu pak narostl o 17 mm, respektive o 24 mm vpředu. Kromě toho mohla být o 42 milimetrů rozšířena sedadla, změn ovšem doznal také zavazadelník. Standardně pobere 355 litrů, tedy o 63 více než dříve, což jej činí největším v dané třídě. Seat navíc i snížil nákladovou hranu a tím vším jako by hrál na stejnou strunu, co Škoda se svými modely - na poměry své třídy je pozoruhodně prostorná a praktická.
Ze zavazadelníku se můžeme přesunout pod kapotu, kde bude zpočátku možné vybírat ze dvou benzinových a jednoho dieselového motoru. Prvním je litrový tříválec naladěný na 95 či 115 koní a zcela nový čtyřválec 1,5 TSI Evo, který bude disponovat 150 koňmi. Posledním pak 1,6 TDI - nakonec -, jež bude k mání ve třech naladěních s výkony 80, 95 a 115 koní.
Dá se samozřejmě předpokládat, že do budoucna bude nabídka členitější. V případě převodovek je přitom hraničním pásmem 95 koní, kdy pod touto hranicí je standardem pětistupňový, nad ní pak se šestistupňový manuál. Dále dorazí i sedmistupňový automat DSG, pohon předních kol je jako jediná volba.
Než zamíříme do interiéru, na chvíli se ještě vrátíme ke zmiňované platformě. V jejím případě narostl počet svařovacích bodů na čtyři tisíce, což přispělo k mnohem vyšší robustnosti i torzní tuhosti. Ta byla zvýšena o 30 procent, mimo to více komponentů používá technologii formování za tepla. Snížena tak mohla být hmotnost, byť její konkrétní hodnotu prozatím neznáme.
Seat ovšem dodává, že počítat lze s nižší spotřebou, zatímco kvalita jízdy, ovladatelnost a komfort zamířily vzhůru. Lepší výsledky Španělé hlásí také v rámci potlačení hluku a vibrací, ani zde ale nejsou k dispozici konkrétní data. Přesunout se tedy můžeme k výbavám, jejichž jednotlivá skladba a počet stupňů budou záviset vždy na konkrétním trhu. Dvě úrovně jsou však unifikované.
Prvním provedením, jež bude dostupné ve všech zemích, je Ibiza FR. Tato sportovní verze se od zbytku nabídky liší agresivněji stylizovanými nárazníky, kdy zadní zahrnuje i difuzor a dvojici koncovek výfuku. Dále nechybí černě lakované doplňky či tužší sportovní podvozek. Standardem je pak volič jízdních režimů s módy Comfort, Eco, Sport a Individual.
Druhou „univerzální“ výbavou je zcela nový stupeň Xcellence, který staví hlavně na komfortu. Také zde je přítomen volič jízdních režimů, celkově však bude podvozek nastaven měkčeji. Chybět nebude ani sada chromových doplňků exteriéru, zatímco uvnitř lze stejně jako v případě úrovně FR počítat s diodovým podsvícením v červené či bílé barvě.
Mimo tato specifika bude možné nový Seat Ibiza osadit multimediálními systémy s konektivitou s Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link. Chybět nebude ani bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či příplatkový audio systém Beats se sedmi reproduktory a zesilovačem o výkonu až 300 wattů.
V rámci bezpečnosti lze zmínit přednárazový systém nebo adaptivní tempomat, z vyšších tříd si nová Ibiza přiváží plnohodnotné LEDkové světlomety. Ty se v tomto segmentu objevují vůbec poprvé, ve standardní výbavě je ale logicky nehledejte. To samé ostatně platí také o předních či zadních parkovacích senzorech a zpětné kameře, kterou lze spárovat s 8palcovým displejem.
Ve finále již lze dodat jen pár slůvek o designu, který rozhodně není originální. Seat chtěl pátou generaci hatchbacku Ibiza možná až příliš posunout směrem k modelu Leon, a proto jí obdařil prakticky stejným stylem. Na jednu stranu to na škodu není, na tu druhou ale postrádáme jistý charakter. Agresivitu však nikoliv, tu lze navíc umocnit litými koly o velikosti až 18 palců.
Výstavní premiéra je naplánována na březnovou Ženevu, prodej pak odstartuje ještě v prvním pololetí tohoto roku. Automobilka oproti minulosti bude nabízet pouze pětidveřovou karoserii, neboť jak dodává, vizuální agresivita pětidvířka je taková, že třídvířka nebylo potřeba.
První živé fotky zatím jen narychlo z mobilu, kvalitnější sadu s dalšími postřehy doplníme později
Seat Ibiza se prozatím ukázal ve sportovním provedení FR...
...a velmi pravděpodobně i ve zcela novém provedení Xcellence
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva