Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Seat Alhambra: dvojče z Palmely
22.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Druhá generace velkého rodinného vanu přichází po téměř 15 letech úspěšného účinkování na evropském trhu. Technikou a proporcemi je novinka téměř identická s Volkswagenem Sharan, design je však svébytný. Na českém trhu by se Seat Alhambra II měl objevit na podzim.
V Evropě se trh velkých MPV po masivním nástupu luxusních SUV v posledních letech moc nerozvíjí. Tento stav je způsoben menším zájmem kupujících, takže ani automobilky nemají potřebu vyvíjet nové a nové generace. I proto mohly modely Seat Alhambra a Volkswagen Sharan vydržet v jinak tvrdě konkurenčním prostředí na trhu 15 let
I když byly oba automobily průběžně inovované a také jejich design se poměrně zásadně změnil, koncepčně byly již několik let trochu zastaralé. Nová Alhambra je proto postavena na nové podvozkové platformě stejně jako Sharan, automobil pak narostl o 22 cm na úctyhodnou délku 485 cm, což z něj dělá největší Seat všech dob. Díky většímu rozchodu kol se o 9 cm zvětšila i šířka automobilu, takže nyní by mělo být dostatek prostoru pro dva cestujícíc i ve třetí řadě.
S ohledem na zachování celkových proporcí karoserie neměli designéří příliš prostoru pro větší úpravy, a tak byla změněna pouze přední část vozidla včetně masky světel a nárazníku ve stylu „Arrow designu“, vzadu je však jiné pouze výklopné víko a sdružená světla. To samé lze říci i na adresu interiéru, který se od volkswagenu prakticky liší pouze tvary volantů. Novinkou této modelové řady jsou druhé boční posuvné dveře, které budou na přání ovládané elektricky.
Při pětimístném uspořádání nadchne také zavazadlový prostor, který nabízí objem 885 litrů, při dvoumístném vznikne „stěhovák“ s přepravní kapacitou 2297 l. Praktické je, že při uzpůsobování interiéru vašim potřebám nebude nutné těžká sedadla vyjímat ven, ale stačí je prostřednictvím systému Easy Fold sklopit jednoduchým způsobem do podlahy. Sedadla v prostřední řadě přitom mohou i nadále měnit polohu v podélném směru. Na přání budou dodávána sedadla s integrovanými dětskými sedačkami.
Motorový program se točí výhradně kolem přeplňovaných čtyřválců s přímým vstřikováním paliva. Zážehové TSI mají zdvihový objem 1,8 litru a budou k dipozici ve svou výkonových verzích (110 kW a 147 kW). Oba dvoulitrové turbodiesely mají vstřikování common-rail a výkon 103 nebo 125 kW. Slabší z nich se pak může pochlubit kombinovanou spotřebou 5,5 l/100 km, což odpovídá hodnotě emisí CO2 jen 143 g/km. Alhambra TDI je mimochodem vybavena katalyzátorem SCR (Selective Catalytic Reduction), mezi další sériově dodávaná technická řešení pro snižování spotřeby paliva a emisí patří systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie během zpomalování. Ve standardu budou šetistupňové ručně řazené převodovky nebo dvojspojková samočinná převodovka DSG.
Alhambra se tké může pochlubit využitím nejmodernějších technologií a techniky, která je dnes v koncernu VW dostupná. Ve výbavě tak budete moci mít například natáčecí bi-xenonové světlomety s asistentem dálkových světel, jehož kamera rozpoznává protijedoucí vozidla a řídicí jednotka následně dálková světla ztlumí, aby nedocházelo k oslňování. Další novinkou je parkovací asistent s automatickým řízením, který dokáže ve vlastní režii zaparkovat Alhambru do ozvolené mezery, a to i napříč ke směru jízdy. Sledovat dění bezprostředně za vozidlem umožňuje zadní kamera. Novinkou je také panoramatické elektricky ovládané střešní okno, v létě však vylepší pohodu v interiéru spíše třízónová klimatizace Climatronic. Stejně jako boční dveře, může být i víko zavazadelníku ovládáno elektromotory. Bezpečnost posádky vedle mimořádné tuhé karoserie zajišťuje sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), sériově se dodává také systém ESP s brzdovým asistentem, funkcí pro stabilizaci přívěsu nebo ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách.
Nová Alhambra se bude prodávat v provedeních Reference a Style jako vůz modelového roku 2011, výrobu zajišťuje portugalský závod Palmela.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch