Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech
3.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Švédský Saab opravdu zahájil výrobu. Prvním vozem, který sjel z výrobní linky v Trollhättanu, byl sedan 9-3 Aero se čtyřválcem 2,0T a 220 koňmi.
Po více než dvouapůlleté hibernaci se švédský Saab vrací do života pod křídly Číňany vlastněné společnosti NEVS (National Electric Vehicle Sweden). Začátek výroby však nebude tížen elektromobilem, jak se spekulovalo; produkci odstartuje model 9-3 Griffin, tedy verze, kterou Švédové představili jako facelift ještě před ukončením výroby, ke kterému došlo v dubnu 2011.
První produkovanou verzí bude 9-3 Aero Sedan, tedy jedna z nejsilnějších. Pod kapotou jí bude pracovat dvoulitrový benzínový čtyřválec s turbodmychadlem, který bude na kola posílat 220 koní. Základ bude jistě přední náhon, čtyřkolka však bude pravděpodobně k dispozici také, i když možná ne hned ze startu. Kde možnost výběru bude, je způsob řazení převodovky - od začátku si budou moci zájemci vybrat mezi manuálem a automatem. Ani u jedné skříně neznáme počet stupňů, ale pokud bude platit zachování starých pořádků jako u jiných detailů, v obou případech půjde o šest.
Benzínovou 9-3 si budou moci zájemci objednat již od 10. prosince tohoto roku. Ceny odstartují na 279 tisíc švédských korun (860 tisíc Kč) za verzi s manuální převodovkou, automat bude o 10 tisíc SEK (31 tisíc Kč) dražší. Jako první se dostane na zákazníky ze Švédska a z Číny, v průběhu jara příštího roku by se měly „nové” Saaby začít distribuovat také do ostatních zemí Evropy. NEVS říká, že zkraje bude produkce „velmi skromná” a dosáhne okolo deseti aut týdně.
I na zmiňovaný elektromobil přijde řada - bude to model 9-3, jen s jinou technikou pod kapotou, a na jaře 2014 se začne dodávat do Číny, na ostatní trhy přijde později. Pilotní zakázku, čítající dvě stovky vozů, domluvilo NEVS s čínským městem Čching-tao.
Zcela bez zajímavosti není ani vlastnická struktura NEVS, tedy firmy, která automobilku Saab vykoupila z bankrotu. Částečně ji vlastní Hong Kong National Modern Energy Holdings, které řídí švédsko-čínský podnikatel v oblasti zelené energie Kai Johan Jiang, a z dvaadvaceti procent patří NEVS právě městu Čching-tao.
Saab také na svém webu píše, že chce být „předním výrobcem v automobilovém průmyslu, zejména se zaměřením na elektromobily.” V tomto ohledu má být Čína jejich hlavním odbytištěm. Přechod na auta poháněná jinými než fosilními palivy se má zrychlovat a právě Čína prý má v současnosti k této změně nejlépe nakročeno.
Že v Trollhättanu včera skutečně začala výroba, ukazuje přiložené video. Jak to bude probíhat dál, je ve hvězdách; držme však Saabu palce.
Saab včera skutečně zahájil výrobu. Jako první vyrábí 220koňový sedan 9-3 Aero
Zdroje: NEVS, Auto News, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
dnes - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024 - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
před 3 hodinami - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
před 5 hodinami - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
před 6 hodinami - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
před 8 hodinami - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Ford obecně 01.02. 20:48 - M.Z.
- BMW Divize 01.02. 19:52 - Snowman000
- Lampárna (stěžovatelna) 01.02. 16:19 - Snowman000
- Auto pro dvě autosedačky 01.01. 16:25 - Snowman000
- VZKAZY 01.01. 14:49 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.01. 12:54 - Snowman000
- Detektory policejních radarů 12.31. 18:30 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.31. 16:43 - VS*