Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Twingo podrobněji: tříválcový francouzský Smart
14.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Máme víc informací i foto nového Twinga. S pohonem zadních kol a motorem tamtéž má mít lepší jízdní vlastnosti o i vnitřní prostor.
Francie včera zažívala významnou událost, kterou si však nechtěla nechat jen pro sebe. Odhalování třetí generace Twinga bylo dlouhé, nakonec jsme si ale mohli novinku prohlédnout docela dobře, přičemž jsme vypozorovali několik zajímavých faktů. Dnes Renault pokračuje s uvolňováním dalších fotografií a informací, a tak vám je servírujeme v další dávce s přídavkem. Předešleme jen, že dříve než na březnovém autosalonu v Ženevě k úplnému odhalení nedojde, právě švýcarskou premiéru také bude zahájen prodej.
Největší změnou je transformace na pětidveřového mrňouse, respektive upuštění od koncepce vše vpředu. V této souvislosti se Renault dohodl na spolupráci se Smartem a pětimístná novinka je tudíž městský vůz s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Tato koncepce nebyla v hlavním evropském proudu k vidění od modelu Hillman Imp z roku 1976. Přesto v tomto ohledu francouzský výrobce nějaké zkušenosti sám o sobě také má - vzpomeňme třeba na Dauphine či Renault 8. Třetí generace Twinga sdílí zcela novou platformu s nadcházejícími modely rodiny Smart. Její zkrácená verze bude v útrobách chystaného ForTwo, verzi, jejímž nositelem je Francouz, se objeví v modelu ForFour.
Hlavní devízou koncepce „vše vzadu“ má být rychlé a zábavné řízení, rekordně malý poloměr otáčení (což je patrné i z videa) a o to větší vnitřní prostor. Nové Twingo by se ve své kategorii mohlo dost možná stát i jízdním etalonem a ve verzích RenaultSport, popřípadě jako Gordini zaútočit i na vozy vyšších kategorií. Není tedy s podivem, že mají silnější varianty dorazit již velmi brzy. Ohledně pohonného ústrojí běžných variant jsme se toho mnoho nového bohužel nedozvěděli, ale je jasné, že přijelo s nešťastným zážehovým tříválcem 0,9 TCe uloženým naplocho mezi zadními koly. To možná ubralo nějaké litry ze zavazadelníku, na druhou stranu zvětšilo prostor v kabině a umožnilo designérům pracovat s kratšími převisy. Velice se podobá novodobé pětistovce od Fiatu.
V minulém roce nám šéfdesignér Laurens van den Acker prozradil, že styling Twinga není založen na odkazech na poslední Clio či crossover Captur, musí být své, originálnější, to se od městských prcků ostatně čeká. Nové snímky kompaktního vozítka s pěticí dveří jasně odhalují designovou příbuznost s koncepty Twin'Run a TwinZ, které mají být odkazem do minulosti. Tvarovou příbuznost hledejme s legendárním Renaultem 5 a prvním dějstvím Twinga. Co se týče rozměrů, Třetí generace je o 10 centimetrů kratší než předchůdce, délka karoserie tak dosahuje 3,5 metru. K zavazadelníku se ještě nutně musíme vrátit, protože prý tvůrci jeho využitelnost vylepšili nejrůznějšími způsoby sklápění zadních sedadel.
Nové Twingo a Smart s pěticí dveří budou sdílet veškeré nové převodovky (tipujeme manuální pětikvalt a dvouspojkové ústrojí) i platformu a budou také vyjíždět ze stejné slovinské továrny Nova Město. Dvoumístný Smart na zkrácené verzi platformy ale bude vznikat ve francouzském Hambachu. Podle Renaultu budeme doslova ohromeni z toho, jak si nový Renault povede při jízdě a jak snadné s ním bude brázdit přeplněnými velkoměsty. Nechme se tedy překvapit. Podívejte se zatím na dvojici videí a další sadu fotografií.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Dosavadní přehled veškerých fotografií
Hra barev a velké možnosti individualizací. Nové Twingo jistě nebude jen na ozdobu
První oficiální video
Sestřih svlékání, které trvalo hodinu a půl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch