Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane se dále rýsuje, designové pojetí napodobí VW Golf
3.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka bude větší zvenčí i uvnitř. Nabídnout má agresivní vzhled i zaměření na řidiče, pokořit chce pochopitelně hlavně VW Golf.
Pro francouzskou automobilku neexistuje důležitější model než Mégane. V rámci jednotkové ziskové marže sice udělá daleko více takový Espace, nicméně na hatchbacku stojí objemy i reputace. Pokud jsou totiž majitelé s touto karosářskou verzí či kombíkem spokojeni, posléze rádi namísto přechodu ke konkurenci přesednou do dalšího modelu Renaultu, třeba do nového sedanu Talisman.
Důležitost Méganu pro Renault mohou ostatně Francouzi podložit i čísly. Od představení třetí generace v roce 2008 totiž automobilka prodala téměř 1,45 milionu exemplářů. Jakkoliv je ovšem toto číslo vysoké, nedosahuje úrovní prodejů první ani druhé generace stejného modelu. V obou případech totiž Renault jen v Evropě prodával více než 300 tisíc exemplářů ročně, což je meta, přes kterou se třetí generace nikdy nepřehoupla.
Rekordu dosáhl Mégane v roce 2004, kdy na Starém kontinentu po druhé generaci sáhlo 465 778 zákazníků. V té době ještě Francouzi vládli dané třídě, v posledních letech však evropským trhům dominuje Volkswagen Golf. Novinka Renaultu se tedy zaměří především na německou konkurenci, od které hodlá převzít i designové směřování. Návratu originální zádě se tedy již nedočkáme, místo toho můžeme pomýšlet na podobný „francouzský Volkswagen”, jakým je Talisman.
Oproti aktuálně nejprodávanějšímu vozu Evropy se však nový Mégane přece jen bude odlišovat, a to právě v zadních partiích. Jak jsme řekli výše, na kaskády můžeme zapomenout, místo toho dorazí svažující se střešní linie, která by měla umocnit dravost a sportovnost modelu. Z toho důvodu ostatně prototypy zachycené špionážními fotografy dostaly do vínku také výraznější střešní spoiler.
Kromě agresivnějšího vizuálního stylu by francouzská novinka měla dostat do vínku také větší proporce, kdy kupříkladu délka pětidveřového hatchbacku naroste na 4,4 metru, u kombíku lze pak čekat 4,6 m. Tím ovšem nabídka nejspíše skončí, o třídvířku či kupátku se aktuálně zdroje nezmiňují. Roli největšího sportovce v rodině tedy nejspíše převezme znovuvzkříšený Alpine.
Vraťme se ale zpátky k praktičtějším modelům postaveným na platformě CMF, u nichž lze s ohledem na nárůst venkovních dimenzí očekávat také větší vnitřní prostor. Mimo to bude kabina „prémiovější”, dorazí tedy kvalitnější plasty i rozměrné dotykové displeje. Základem by mělo být sedm palců, vrcholné verze pak vsadí na devítipalcovou obrazovku. Vše přitom bude rámovat ostřejší stylizace.
Očekává se rovněž zalícení na řidiče, ovšem především onou ergonomií v interiéru nebo naladěním podvozku. Na řízenou zadní nápravu, kterou dostal do vínku zmiňovaný Talisman, můžeme zapomenout, její cena by pro klientelu ve střední třídě byla příliš vysoká. Otázkou jsou pak motory, v tomto ohledu je ale jistotou malý počet válců i nízký objem.
Cenově se Renault hodlá zaměřit především na privátní klientelu, čímž si hodlá zajistit zejména onu loajalitu. Mimo to pak francouzská automobilka věří, že nárůst registrací mezi soukromníky povzbudí také správce firemních vozových parků. Zda se ale Mégane opětovně dostane k metě půl milionu prodaných vozů ročně, to je ve hvězdách.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že nová generace se ukáže za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu. K virtuálnímu odhalení by tedy klidně mohlo dojít ještě někdy v závěru srpna, do prodeje pak první exempláře zamíří na počátku příštího roku.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Nový Renault Mégane se již ukázal na neoficiální ilustraci...
...která vychází z posledního setu špionážních fotek a dostupných informací
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva