Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane odhalil technická data, má i motor bez turba
27.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hatchback bude k mání i s atmosférickou jedna-šestkou. Ta dává až 115 koní a zvládá stovku za 12,2 s. Spotřeba je však neznámá.
S technickými parametry nového Renaultu Mégane jsme vás mohli seznámit již před měsícem. V té době se ovšem jednalo o únik informací, jež navíc nebyly zcela kompletní. A jelikož nyní již máme k dispozici úplné oficiální materiály, posvítíme si na celou záležitost znovu. Naše představení začneme u 1,6litrového motoru SCe, který jako jediný v celém portofliu počítá s atmosférickým plněním. Mimo to se obejde bez systému start/stop a jiných ekologických fines.
S ohledem na výše zmíněné bychom se tedy neměli divit, že pohonná jednotka nebude tak úsporná jako zbytek motorů a je tedy otázkou, zda u nás vůbec bude k mání. Veškerá homologace ale prozatím ještě nebyla ukončena, na data spojená se spotřebou si tak musíme počkat. Víme ovšem, že čtyřválec produkuje 115 koní a 156 Nm točivého momentu, s nimiž hatchback zvládne zrychlení z klidu na stovku za 12,2 sekundy a nejvyšší rychlost 191 km/h. Kilometr s pevným startem navíc pokoří za 32,2 s.
Nejpomalejší tedy atmosférická jednotka rozhodně není, tato „čest“ v rámci benzinů připadá na 1,2litrový motor TCe naladěný na 100 koní a 175 Nm. S tímto výkonem se vůz rozjede na stovku za 12,3 sekundy, zmíněný kilometr pokoří za 33,8 sekundy a v průměru si řekne o 5,4 l/100 km. Mimo to může tato pohonná jednotka produkovat také 130 koní, v takové chvíli již akcelerace zabírá jen 10,6 sekundy a spotřeba o jedno deci paliva klesá.
Vrcholem řady bude zatím provedení GT, v jehož případě má pohon na starosti přeplňovaná jedna-šestka naladěná na 205 koní a 280 Nm. V kombinaci se standardní sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC se zrychlení odehraje již za 7,1 sekundy, nejvyšší rychlost pak byla nastavena na 233 km/h. V rámci spotřeby můžeme zmínit šestilitrový průměr i palivovou nádrž zvětšenou ze 47 litrů na padesát.
Přesunout se můžeme k dieselům, v jejichž případě se počítá s 1,5litrovým nebo 1,6litrovým objemem. Do první kategorie spadají motory naladěné na 90 nebo 110 koní, z nichž druhý zmíněný je možné kromě šestistupňového manuálu spřáhnout také se šestistupňovým automatem. Zrychlení se přitom pohybuje od 11,2 do 13,4 sekund, spotřeba pak kolísá mezi 3,3 a 3,7 litry na sto kilometrů.
Jedna-šestka bude k dispozici s výkonem 130 nebo 165 koní, ve druhém případě však materiály opětovně zmiňují homologační proces. Data o dynamice či spotřebě tak dorazí později, nyní jen zmíníme, že slabší jednotka zvládá sprint na stovku za rovných 10 sekund a maximálně se rozjede na 198 km/h. V průměru si přitom má říci o 4 l/100 km.
Tím dnešní představení můžeme uzavřít, úplná data najdete v níže přiložených tabulkách. Ty přitom kromě dat motorů informují také o hmotnosti, která je kupodivu u slabších benzinových i dieselových motorů shodná (1 205 kg). Modely s automatem či přeplňovanými jedna-šestkami však již překračují metu 1,3 tuny.
Technická data benzinových motorů nového Renaultu Mégane
Technická data dieselových motorů nového Renaultu Mégane
Renault Mégane bude možné osadit i atmosférickou benzinovou jedna-šestkou...
...ta přeplňovaná pak ve verzi GT nabídne 205 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 2 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 3 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:19 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 09:15 - Předseda
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 08:03 - honziss
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.