Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane odhalil technická data, má i motor bez turba
27.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hatchback bude k mání i s atmosférickou jedna-šestkou. Ta dává až 115 koní a zvládá stovku za 12,2 s. Spotřeba je však neznámá.
S technickými parametry nového Renaultu Mégane jsme vás mohli seznámit již před měsícem. V té době se ovšem jednalo o únik informací, jež navíc nebyly zcela kompletní. A jelikož nyní již máme k dispozici úplné oficiální materiály, posvítíme si na celou záležitost znovu. Naše představení začneme u 1,6litrového motoru SCe, který jako jediný v celém portofliu počítá s atmosférickým plněním. Mimo to se obejde bez systému start/stop a jiných ekologických fines.
S ohledem na výše zmíněné bychom se tedy neměli divit, že pohonná jednotka nebude tak úsporná jako zbytek motorů a je tedy otázkou, zda u nás vůbec bude k mání. Veškerá homologace ale prozatím ještě nebyla ukončena, na data spojená se spotřebou si tak musíme počkat. Víme ovšem, že čtyřválec produkuje 115 koní a 156 Nm točivého momentu, s nimiž hatchback zvládne zrychlení z klidu na stovku za 12,2 sekundy a nejvyšší rychlost 191 km/h. Kilometr s pevným startem navíc pokoří za 32,2 s.
Nejpomalejší tedy atmosférická jednotka rozhodně není, tato „čest“ v rámci benzinů připadá na 1,2litrový motor TCe naladěný na 100 koní a 175 Nm. S tímto výkonem se vůz rozjede na stovku za 12,3 sekundy, zmíněný kilometr pokoří za 33,8 sekundy a v průměru si řekne o 5,4 l/100 km. Mimo to může tato pohonná jednotka produkovat také 130 koní, v takové chvíli již akcelerace zabírá jen 10,6 sekundy a spotřeba o jedno deci paliva klesá.
Vrcholem řady bude zatím provedení GT, v jehož případě má pohon na starosti přeplňovaná jedna-šestka naladěná na 205 koní a 280 Nm. V kombinaci se standardní sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC se zrychlení odehraje již za 7,1 sekundy, nejvyšší rychlost pak byla nastavena na 233 km/h. V rámci spotřeby můžeme zmínit šestilitrový průměr i palivovou nádrž zvětšenou ze 47 litrů na padesát.
Přesunout se můžeme k dieselům, v jejichž případě se počítá s 1,5litrovým nebo 1,6litrovým objemem. Do první kategorie spadají motory naladěné na 90 nebo 110 koní, z nichž druhý zmíněný je možné kromě šestistupňového manuálu spřáhnout také se šestistupňovým automatem. Zrychlení se přitom pohybuje od 11,2 do 13,4 sekund, spotřeba pak kolísá mezi 3,3 a 3,7 litry na sto kilometrů.
Jedna-šestka bude k dispozici s výkonem 130 nebo 165 koní, ve druhém případě však materiály opětovně zmiňují homologační proces. Data o dynamice či spotřebě tak dorazí později, nyní jen zmíníme, že slabší jednotka zvládá sprint na stovku za rovných 10 sekund a maximálně se rozjede na 198 km/h. V průměru si přitom má říci o 4 l/100 km.
Tím dnešní představení můžeme uzavřít, úplná data najdete v níže přiložených tabulkách. Ty přitom kromě dat motorů informují také o hmotnosti, která je kupodivu u slabších benzinových i dieselových motorů shodná (1 205 kg). Modely s automatem či přeplňovanými jedna-šestkami však již překračují metu 1,3 tuny.
Technická data benzinových motorů nového Renaultu Mégane
Technická data dieselových motorů nového Renaultu Mégane
Renault Mégane bude možné osadit i atmosférickou benzinovou jedna-šestkou...
...ta přeplňovaná pak ve verzi GT nabídne 205 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva