Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Espace 2015 detailně: MPV se učilo u SUV, zatáčí i zadními koly
2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Renault do toho šlápl, když vypustil detaily k Espace. Dopřál mu to nejlepší, co našel.
Další velkou novinkou z dnešní záplavy valící se z bran výstaviště pařížského autosalonu je nová generace luxusního MPV od tamní domácí automobilky - Renaultu Espace. Ta se podle dřívějších očekávání nenese pouze v duchu nového designu, ale je značně odlišná i z jiných úhlů pohledu, techniku nevyjímaje. Hned na úvod se ještě sluší zmínit, že na nové platformě dorazila novinka pouze s jedním rozvorem a jedinou délkou karoserie, a tak nebude nabízena jako Grand. Na výběru zákazníků tak Ranault nechává pouze počet sedadel - pět nebo sedm.
Předně se dá říct, že odhodila zábrany kategorie víceúčelových vozů (MPV) a došla si pro inspiraci ke crossoverům, které teď letí. Nejvýrazněji to nový Espace dává najevo o čtyři centimetry větší světlostí (16 centimetrů) a fluidními elegantními tvary karoserie. Ve skutečnosti se však vůz oproti předchůdci ještě snížil a to o 63 milimetrů (na 1,68 metru).
Když se podíváte na fotografie, pak pochopíte, že to má na svědomí užší boční prosklení v kombinaci s mohutným pontonem karoserie. Z hlediska prostoru uvnitř ale jistě bude hrát roli nepatrný nárůst délky (o 16 milimetrů na 4,85 metru) a rozvoru (oproti verzi Grand o 16 mm na 2,88 metru), na zadních sedadlech je totiž podle dostupných informací v pětimístné verzi téměř 31 centimetrů podélného prostoru pro kolena. Z hlediska aerodynamiky zase pomáhá mnohem nižší koeficient odporu vzduchu s výslednou hodnotou Cd = 0,30.
Mnohem lépe také vypadají kola s průměrem 17 až 20 palců či nové světlomety, které u všech verzí používají technologii LED (i pro dálková světla) a to doslova na všech rozích karoserie, LEDkové jistě budou také blikače na zrcátkách. Exteriér už pak jen dotvářejí chromové linky oken a jeden z devíti laků karoserie - osm z nich je metalických a jediná bílá Glacier zůstane nemetalická. Výsladou luxusní verze Initiale Paris bude černý lak Améthyste. Pojďme raději dovnitř.
V high-tech interiéru prosvětleném skleněnou střechou o ploše 2,8 metru čtverečního Espace nejvíce trkne do očí zajímavě stylizovanou plovoucí středovou konzolí. Ve vrchní části nám přitom připomíná nové Volvo XC90, a to díky obřímu 8,7palcovém displeji multimediálního systému R-Link 2, který je stylizován jako tablet.
Rozhraní R-Link 2 má jednoznačně usnadnit ovládání funkcí vozu, a tak například při zobrazení navigační mapy (opět od TomTomu) stačí k zoomování pohyb dvou prstů jako na chytrých telefonech. Jeho prostřednictvím bude také možné nastavovat, elektronické asistenty, přední sedadla obohacená na přání masážní funkcí či třetí řadu sedadel, kterou půjde z místa řidiče sklopit do podlahy. Samozřejmostí bude vysoká kompatibilita s chytrými telefony a s nimi související užitečné aplikace dostupné na internetu. Přes tento „tablet“ bude moci posádka posílat maily a také ovládat audiosystém, jehož možnostem kraluje verze od Bose s 12 reproduktory.
Povšimnout si můžeme také madla řadicí páky inspirovaného letectvím (pro verze s převodovkou EDC) či obřího úložného prostoru, který nabízí spodní část středového tunelu. Na středové konzoli najdeme navíc multifunkční otočný ovladač, dále ovladač parkovací brzdy a již tradičně i pákový přepínač tempomatu a omezovače rychlosti. Renault zmiňuje ještě ovladač systému Multi-Sense, který řídí v součinnosti všechny nové technologie včetně elektronicky stavitelných tlumičů, účinku posilovače řízení, rychlosti řazení automatické převodovky, dále zvuku motoru (symposer), podsvícení a také technologie 4Control známé z Laguny - tedy natáčení zadních kol v součinnosti s těmi předními tak, aby byl vůz agilnější.
Nastavování vozu probíhá v pěti režimech, přičemž jeden z nich je řidičem konfigurovatelný. Zbývající čtyři jsou Eco, Comfort, Neutral a Sport. Abychom byli zcela kompletní musíme rozebrat i elektronické asistenty, mezi nimiž najdeme třeba adaptivní tempomat, předkolizní systém se schopností autonomního brzdění, dále systém varující na nechtěné opuštění jízdního pruhu, monitoring mrtvého úhlu, veškeré parkovací senzory s couvací kamerou, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel, nebo elektrické víko pátých dveří. Espace bude umět také sám parkovat na všechny možné způsoby.
Renault se také kasá čtveřicí dekorů palubní desky a měnitelným podsvícením v pěti barvách, které odpovídá navolenému jízdnímu režimu či touze posádky. Zdroje tohoto světla přitom najdeme i na B a C-sloupcích. Před řidičem se na místě budíků nachází další displej TFT, který umožní volbu zobrazovaných informací. Novinkou je dále také head-up displej schopný zobrazovat kromě navigačních pokynů i rychlostní omezení a další rady, bez překvapení je pak bezklíčkový přístup i celá obsluha vozu.
Samozřejmostí je celá armáda úložných prostorů včetně 12litrové „šuplíkové“ přihrádky před spolujezdcem (jako v Capturu), 2,5litrových přihrádek ve dveřích a odkládacích míst na lahve. Samozřejmě by se Espace neobešel ani bez obřího zavazadelníku, který pojme v pětimístné verzi 660 litrů zavazadel pod platem a při sklopení trojice nezávislých sedadel druhé řady až 2 040 litrů. Pro pohodlí posádky mimo prostoru hrají také vysoce pohodlná sedadla s obrovským rozsahem nastavení.
Zbývá sonda do zákoutí pohonných jednotek, kterou však odstartujeme prohlášením o tom, že je novinka o 13 procent (až 250 kilogramů) lehčí než předtím a to díky modulární architektuře s bohatým využitím hliníku (je i na dveřích a kapotě) a termoplastů (víko kufru). Přední kola Espace nejnovější generace pohání minimálně zpočátku jen a pouze tři přeplňované čtyřválce s objemem 1,6 litru a o pětinu nižší normovanou spotřebou, přičemž jeden je benzinový a dva jezdí na naftu.
Zážehovou partu zastupuje jednotka Energy TCe 200, evoluce motoru z Clia RS, s výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 260 Nm dostupným od 2 500 otáček. Napevno je s předními koly spojena pomocí dvouspojkové automatické převodovky EDC a systém Multi-Sense přinese v základní výbavě.
Vznětové motory pak zastupuje dvojice Energy 1,6 dCi, startující s jedním turbodmychadlem na 130 koní a 320 Nm (od 1 750 otáček), která dostala manuální šestikvalt. Výkonnější 160koňová varianta už je osazena dvojicí turbodmychadel a a servíruje až 380 Nm (opět od 1 750 otáček), přičemž má být v této výkonové kategorii nejúspornější jednotkou. V jejím případě se zatím hovoří jen o šestistupňovém automatu EDC, avšak je možné, že zákazníci dostanou i jiné možnosti volby.
O silnějších motorech a dalším rozšiřování řady zatím Renault nehovořil. Podrobnější technické parametry a ceny zatím také neznáme, a tak si musíme vystačit zatím s fotografiemi a několika videosnímky.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.
Nový Espace v sérii naživo v Paříži
Nový Renault Espace je technologicky nejnašlapanějším modelem automobilky. Přinesl si 4Control z Laguny i nový motor 1,6 dCi s dvojicí turbodmychadel
Renault Espace 2015 v reklamě
Vyjádření designérů Renaultu
Espace očima návrháře Airbusu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024 - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
28.11.2024
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien