Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 308 GTI dorazí v roce 2014, s výkonem okolo 250 koní
5.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Peugeot v případě výstavních premiér změnil očekávané pořadí a místo 308 GTI ukázal první studii verze R. Přesto to bude GTI, které na trh přijde první.
Nedá se říci, že by si Peugeot za poslední dvě dekády vydobyl zrovna pověst výrobce špičkových sportovních derivátů jinak konfekčních aut, to platilo spíše o další dekádu dříve. Jenže v posledních letech se situace začala rychle měnit.
Symbolem obratu se podle nás stal model RCZ, který už po svém příchodu okouzloval nečekanými schopnostmi a zaujmout dokáže i dnes ve své faceliftované podobě, dokonce i po boku ceněného Subaru BRZ. Úzkoprofilově zaměřené kupé v tom ale nezůstalo samo, dočkali jsme se i nového 208 GTi, které se snaží prapor RCZ hrdě držet a nedávno také 270koňového RCZ R, které se jej pokouší pozvednout ještě výše. Není tedy divu, že Peugeot chce žhavé železo kout i nadále a nevynechá při tom ani zbrusu novou generaci kompaktní 308.
Ani to nakonec z dnešního pohledu není překvapením, neboť automobilka už stihla představit koncept verze R, jehož výrobu záhy diplomatickými frázemi v podstatě přislíbila. Svého času jsme se trochu divili, že Francouzi touží rovnou po R a vynechávají verzi GTI, jenž oni ji nevynechají, jen s ní přijdou rovnou jako s hotovou věcí.
Kolegům z britského Top Gearu to potvrdil Christophe Valet, který měl při vývoji nové 308 na starosti její jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Ten uvedl nejen to, že GTI bude, ale že přijde s výkonem okolo 250 koní. Výsledná cifra prý zatím není definitivní, může být nižší i vyšší, pravděpodobně ale nebude zásadně jiná, to by Valet konkrétní číslo jistě nezmiňoval.
Vývojář dále zmínil, že vůz bude mít snížený podvozek, tužší odpružení i stabilizátory a silentbloky všeho druhu, tedy změny, které u takového modelu lze očekávat. Valet sám akceptoval konstatování, že standardní 308 je naladěná spíše komfortněji, i proto se verze GTI bude odlišovat více, než je dnes u ambiciózních derivátů jinak běžných aut obvyklé. Auto dále bude vybaveno výkonnějšími brzdami, možná tak velkými, že 308 GTI bude standardně používat 19" kola. Řízení pak bude ostřejší a posilovač naladěn tak, abyste autu museli odevzdat „více sebe”.
Valet připustil, že starší 308 GTI nebyla příliš dobrým vozem, neboť neměla mnoho sportovního espritu. Právě to se má změnit a Peugeot otevřeně hovoří o přiblížení se Renaultu Mégane RS, který je sám o sobě velmi dobrý a nabízí i více možností nastavení podvozku, aby vyhověl rozličným preferencím klientely. O něčem podobném soukromá francouzská automobilka také uvažuje.
Vypadá to, že Peugeot má velmi jasno v tom, co chce udělat a že ani tentokrát nepůjde o nic nezajímavého. Podvozkový mág navíc znovu potvrdil odhodlání firmy postavit i verzi R, která by měla nabídnout ještě více. Zdá se tedy, že v případě lvích sportovců se máme ještě dost na co těšit...
Peugeot zatím otevřeně hovořil jen o 308 ve verzi R, ještě dříve se ale dočkáme provedení GTI. A už teď víme leccos o tom, jaké bude...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch