Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 308 2014 už má své ceny, je levnější než dosud
16.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ceník je to zatím jen francouzský, i z něj je ale zřejmé, že nová generace kompaktního hatchbacku 308 bude vesměs levnější, než ta dosluhující.
Peugeot 308 druhé generace již nějakou dobu detailně známe. Mohli jste u nás vidět i několik snímků tohoto nového hatchbacku na denním světle a s nižší výbavou, stejně tak jako přímé designové srovnání s předchůdcem. Měli jsme zde již i první poznatky z praxe s dieselovým motorem o objemu 1,6 litru a výkonu 92 koní.
Nyní ke všem těmto poznatkům o konkurentovi Volkswagenu Golfu se lvem ve znaku můžeme přidat již i ceny. Pravda, jedná se zatím o ceník pro Francii, ale z něj se dají alespoň zhruba odvodit ceny, za jaké by se nová „třistaosmička” mohla prodávat u nás. Neberte je jako stoprocentně jisté, když se ale do minulosti ohlédnete třeba za naším předpokladem českých cen modelu 2008 a pozdější realitou, zjistíte, že se i z těchto cifer dají trefit na haléř přesné částky.
Začneme-li u úplného základ nabídky, tak tím dosud byla benzínová čtrnáctistovka o výkonu 98 koní, za kterou Francouzi u prodejce platili 18 850 Eur. Nově stojí na nejnižším místě menší motor 1,2 VTi s 82 koni, pětistupňovou převodovkou a cenovkou 17 800 Eur, stojí tedy o 1050 Eur méně. Horní konec „benzinového ceníku” obsazuje, stejně jako u odcházející generace, přeplňovaná šestnáctistovka THP o výkonu 155 koní, vybavená šestikvaltem. Cena tohoto motoru v nové generaci s výbavou Feline je 27 500 Eur, tedy, oproti staršímu modelu, o 500 Eur více.
Verze, se kterou jezdil už zmiňovaný Etienne a o které hovoří též odkazované poznatky z praxe, byla předprodukční se specifickou výbavou, která však měla mít nejblíže k základnímu provedení Access s pár příplatky navíc. Tato verze s motorem 1,6 HDi o výkonu 92 koní a pětistupňovou převodovkou stojí ve Francii 21 250 Eur, což je o 600 Eur méně, než základní diesel se základní výbavou u minulé generace tohoto vozu. Půjdeme-li na opačný konec nabídky dieselových motorů, zjistíme, že 160koňový dvoulitr HDi, který stál 30 750 eur, již není k dispozici. Na jeho místě teď stojí motor 1,6 e-HDi o 115 koních, který spolupracuje s šestistupňovým manuálem. Odpovídající je i snížení ceny nejsilnějšího dieselu s nejvyšší výbavou Feline - o 2400 Eur.
Aplikujeme-li podobnou matematiku na české ceny, zjistíme, že nejlevnější nová benzínová „třistaosmička” vás vyjde na 327 600 Kč, tj. o 20 900 Kč méně, a nejdražší na 498 300 Kč, tedy o 9 800 Kč více, než současný model. Základní naftový model by ze současných ceníkových 408 500 Kč měl spadnout na 396 300 Kč, tedy o nějakých 12 200 korun méně. Budete-li chtít nejsilnější naftový Peugeot 308 v nejvyšší výbavě, připravte si 516 600 Kč, tedy o celých 44 900 Kč méně, než byste dali za současný model, který však je o 45 koní výkonnější.
Záměrně zmiňujeme ceníkové ceny, neboť současný akční ceník zřejmě nebude pro novou generaci příliš relevantní. České zastoupení Peugeotu totiž na tu dosluhující dává poměrně výrazné slevy - nejlevnější verzi s výbavou Access a benzínovým motorem 1,4 VTi můžete mít od 289 000 Kč, tj. o 59 500 Kč levněji. Nejdražší benzínový motor 1,6 THP s výbavou Sportium zlevnil o celých 119 500 Kč. U naftových motorů je situace obdobná - základ 1,6 HDi slevnil o 98 500 Kč na 310 tisíc korun a špička nabídky, motor 2,0 HDi s výbavou Sportium, zlevnil o celých 131 500 Kč na 430 tisíc korun.
Tak velkorysí Fracnouzi pro začátek dozajista nebudou, ani k tomu nemají důvod. Nejvážnější konkurent jménem VW Golf VII u nás přijde v základu s podobně potentním motorem podobného objemu (1,2 TSI 85 koní) na 349 900 Kč a vypočítaných cca 330 tisíc Kč základní ceny by už stačilo na to, aby nová 308 německému konkurentovi zatápěla a zároveň ospravedlnila přece jen méně atraktivní motor. Podobně by tomu pak mělo být v případě základní „naftové ceny” kolem 400 tisíc Kč.
Není tedy pravděpodobné, že české ceny nového Peugeotu 308 budou vypadat úplně jinak, na realitu si ale budeme muset zřejmě ještě nějakou chvíli počkat.
Pro úplnost celý francouzský ceník Peugeotu 308 2014
Nová 308 je ve Francii ve většině specifikací levnější, než dosluhující model.
Zdroje: Peugeot, Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
24.11.2024 - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva