Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Peugeot 3008 je venku. Je výraznější, lehčí i praktičtější
23.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka dostala do vínku styl SUV a digitální i-Cockpit. Spíše než technikou motory chce zaujmout praktičností, komfortem a luxusem.
O nové generaci Peugeotu 3008 jsme se v minulých týdnech zmiňovali opravdu nemalou měrou. To by nemělo být překvapivé, neboť pro francouzskou automobilku jde o stěžejní vůz, který by měl generovat mnohem vyšší prodejní čísla než předchůdce. Důvodem je už jen jeho stylizace do podoby SUV, zatímco dosavadní provedení hrálo spíše na city milovníků MPV, třebaže s SUV trochu křížených. Kromě toho Peugeot v kabině tohoto vozu představuje své nové pojetí palubní desky i-Cockpit, jenž má konkurovat virtuálnímu kokpitu koncernu VW Group, ovšem k mání bude za mnohem nižší cenu.
Názor na venkovní design si musíte udělat sami, za nás je ovšem proklamovaný posun směrem k SUV přínosný a vozu dává výraznější vzezření. Po stránce rozměrů pak vozu naměříme 4,45 metru na délku, tedy o osm centimetrů více než u předchůdce. Většina tohoto rozdílu připadá na rozvor, který s 2 675 milimetry patří mezi největší v daném segmentu a dosluhující model překonává o 62 mm. Kromě toho tu máme šířku 1,84 metru, výšku 1,62 metru a světlou výšku 22 centimetrů.
V souvislosti s těmito změnami se zvětšil prostor v kabině, která nyní nabízí o 17 milimetrů více místa pro lokty cestujících vpředu, respektive o 4 mm více vzadu. Kromě toho se vzadu navýšil také o 24 milimetrů prostor pro nohy a o 36 mm pro hlavu. Dále tu máme posun v oblasti zavazadlového prostoru, který nyní pobere 520 litrů (+88 l) ve standardu, případně až 1 580 litrů po sklopení zadních sedadel.
Ještě než se přesuneme dále, je třeba zmínit, že zadní sedadla jsou dělena v poměru 60:40, přičemž po sklopení vytvářejí rovnou podlahu. Kromě toho lze počítat také se sklopným opěradlem sedadla spolujezdce, do vozu lze tak naložit až 3 metry dlouhé předměty. Dále pak Peugeot zmiňuje bezdotykové otevírání a zavírání víka zavazadelníku, k čemuž postačí „kopanec“ pod nárazník.
V motorovém prostoru bychom se měli dočkat agregátů vyhovujících emisním normám Euro 6.1. Ty benzinové zastupuje jedna-dvojka PureTech naladěná na 130 koní, se kterou lze spojit šestistupňový manuál či automat. Počítat přitom máme s emisemi CO2 od 115 gramů na kilometr, v případě výkonnější jedna-šestky THP o výkonu 165 koní pak se 129 g/km. Tento motor má přitom automat ve standardu.
Turbodiesely jsou k mání v 1,6litrovém nebo dvoulitrovém objemu, přičemž s menší pohonnou jednotkou jsou spojeny výkony 100 a 120 koní a pětistupňový či šestistupňový manuál, respektive šestistupňový automat. Dvoulitr pak produkuje 150 či 180 koní, vyšší výkon je však již permanentně spojen s automatem. Emise CO2 se pak mají pohybovat mezi 100 a 121 gramy na kilometr.
Bližší informace se dozvíme nejpozději během živého pařížského debutu, pročež aktuálně zamíříme směrem k platformě EMP2. S tou je spojeno užití vysokopevnostní oceli, blatníky, přední zavěšení či rámy zadních sedadel jsou pro změnu z hliníku a podlaha a víko zavazadelníku z termoplastů. To přineslo 100kilovou dietu, benzinové verze tak startují na 1 325 kg a dieselové o 50 kg výše.
S ohledem na zmiňovanou platformu EMP2 asi nepřekvapí přítomnost pohonu předních kol, terénní schopnosti má navyšovat příplatkový systém Advaced Grip Control. Ten počítá s asistentem kontroly sjezdu svahů při rychlostech do 3 km/h či jízdními režimy Normal, Snow, Mud, Sand a ESP OFF. Kromě toho jsou součástí balení také specifické 18palcové pneumatiky M+S.
U základních variant ovšem bude možné vybírat také ze 17palcových litých kol osazených pneumatikami s ultra nízkým valivým odporem, mimo to lze ovšem sáhnout také po 19palcových ráfcích s pneumatikami o rozměru 205/55. Tím jsme však s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme do kabiny ke zmiňovanému i-Cockpitu, který je součástí všech úrovní výbavy.
Počítat je tedy možné s 12,3palcovým přístrojovým štítem, který může být plně personalizován. Řidič si přitom může ovladačem na nově designovaném a zmenšeném volantu vybírat z pěti režimů, kdy mód Personal umožňuje volbu kupříkladu dat navigace, parametrů motoru, palubního počítače či elektronických berliček. Samotný obraz přitom nemá bodat do očí.
Dále kabina počítá s 8palcovým centrálním dotykovým displejem, jehož praktičnost umocňuje šestice kolébkových ovladačů umožňující přímý přístup k rádiu, klimatizaci, navigaci, informacím o vozidle, telefonu a mobilním aplikacím. Samozřejmostí je kompatibilita se systémy MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay, k mání je také hlasové ovládání či možnost čtení textových zpráv.
Dále je na výběr příplatková úroveň i-Cockpit Amplify, kde stisknutím tlačítka na středové konzoli máte okamžitý přístup ke specifickému podsvícení kabiny, nastavení equalizéru audio systému, masážnímu strojku nebo vůni klimatizace, kdy na výběr jsou tři parfémy. Vše pak bylo koncipováno do dvou témat „Boost“ a „Relax“, kdy první má umocnit jízdní dynamiku, druhá pak jízdní komfort.
V prvním ohledu je dále nápomocen Driver Sport Pack, který zostřuje řízení a odezvu plynového pedálu, zrychluje řazení automatu (s pádly pod volantem) nebo umocňuje zvuk motoru za pomoci reproduktorů. Kromě toho se mění i podsvícení přístrojů. Aby toho pak nebylo málo, je zákazníkům k dispozici ještě audio systém Focal s deseti reproduktory a výkonem 515 wattů.
Bezpečnostní výbava zahrnuje autonomní brzdný systém, aktivní monitoring jízdních pruhů či detekci únavy řidiče. Kromě toho nechybí ani rozpoznávání rychlostního dopravního značení, automatické adaptivní čelní světlomety nebo detekce vozů ve slepém úhlu. V případě aut s automatickou převodovkou je pak k mání adaptivní tempomat s funkcí plného zastavení.
K dispozici je také sada kamer monitorujících celé okolí vozu, stejně jako parkovací asistent umožňující zajetí i vyjetí do podélných i příčných prostorů. Závěrem lze pak zmínit ještě možnost prodloužené mobility, kterou Peugeot umožňuje pořízením skládacího elektrického skútru Micro či skládacího elektrokola. Pro oba dopravní prostředky je přitom v zavazadelníku připraveno dobíjení.
Výroba se odehraje ve francouzských továrnách Trémery a Douvrin, přičemž prodej Peugeot odstartuje již v říjnu. Na ceny bude ovšem třeba vyčkat, ačkoliv můžeme předpokládat, že vůči těm současným výrazněji narostou.
3008 naživo při premiéře
Toto je nový Peugeot 3008, za revoluční jej lze označit při pohledu zvenčí i zevnitř, minimálně pro automobilku
Interiér 3008 i s jeho virtuálním kokpitem ukázal Peugeot detailněji už dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien