Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia se rýsuje, chce brát zákazníky BMW a spol.
26.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Opel chce na zákazníky základních aut prémiových značek útočit větší a luxusnější, ale lehčí a nikoliv dražší novou Insignií. Nabídne světla z LED.
Opel Insignia dostane během dvou let nástupce, který bude větší, elegantnější a luxusnější než současná inkarnace, ale ceny udrží na zhruba stejných úrovních. Cílem takového posunu má být uzmout zákazníky základních modelů prémiových značek tím, že Insignia nabídne prostornost a komfort srovnatelný s Audi, BMW nebo Mercedesem, ale s hromadou výbavy za cenu téměř „holého” produktu německého trojlístku.
Neočekávejme nicméně představení na blížícím se frankfurtském autosalonu, tam uvidíme „jen” novou Astru. Na Insignii má ještě vývojový tým spoustu práce, třebaže testovací prototypy už pod spoustou maskovací fólie jezdí. Pod ní se také skrývá cosi, co Mark Adams, designový šéf GM Europe, popisuje jako Opel/Vauxhall Design 2.0.
Pro novou Insignii to bude znamenat přiblížení vzhledu kupé, alespoň tedy ve verzi liftback, jak vidíme na ilustracích Auto Expressu. Vůz má být o nějakých 15 cm delší a střecha bude níže. „Křídla” u loga v přední masce mají být užší a širší a celá příď se má inspirovat konceptem Monza z roku 2013. Přední světla nabídnou matricové LEDky, vzadu budou protažené „fajfky”, které známe v určitých formách už ze současných Opelů a které zde budou zdůrazňovat šířku auta.
S větší délkou se pochopitelně zvětší i rozvor náprav, interiér nabídne prostor srovnatelný s novým Passatem či Superbem. I přes svažující se linii střechy nemá na zadních sedadlech být nedostatek místa na hlavu, což ale může znamenat zadní sedadla položená níže. Někde ale musíte prostor najít, takže jednak si děti mohou připadat jako v bunkru a jednak může být palivová nádrž nesmyslně malá. To nicméně spekulujeme.
Kabina kromě prostoru navíc také nabídne více luxusu, a to zejména v použitých materiálech. I design ale má být jiný, mají dominovat velké dotykové obrazovky, ovšem nečekejme takovou futurističnost jako v případě konceptu Monza. V nabídce, patrně nikoliv ve standardu, bude také asistenční systém OnStar, známý z amerických produktů General Motors.
Nová Insignia je vyvíjena v Evropě, ale bude stát na globální platformě, která bude nová a oproti současnému autu uspoří prý až 200 kg hmotnosti. To se samozřejmě příznivě projeví na spotřebě paliva i na jízdních vlastnostech a ovladatelnosti vozu. Pod kapotami budou další vývojové stupně současných motorů, zejména u rodiny dieselů Whisper, a je možné, že se dočkáme také plug-in hybridní verze. Na druhé straně nabídky, alespoň u britského Vauxhallu, bude stát model VXR a vznikne také VX-line, něco na způsob S-line u Audi. Opel a OPC to bude téměř jistě mít stejně.
Kromě nové Insignie má do nabídky Opelu přibýt také sedmimístné SUV, které by mělo na zákazníky prémiových značek útočit podobným způsobem jako Insignia, jen to tentokrát budou zákazníci Land Roveru Discovery Sport. A trochu víc směrem k SUV by měly zamířit také modely Meriva a Zafira, a to možná už v příštím roce.
Nová Insignia by podle AutoExpressu mohla vypadat tahkle
Pod maskováním se prohání testovací prototypy
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva