Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia se odhalil v maskáčích. Bude lehčí a jako OPC až 400 koňový
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď Opelu naroste zejména v rámci rozvoru, zároveň však shodí až 170 kilo. Základem pak bude čtyřválec 1,5 turbo se 165 koňmi.
Novou generaci Opelu Insignia jsme čekali již v Paříži. Nakonec však vlajková loď německé automobilky do francouzské metropole nedorazila, místo toho se živý debut uskuteční až v březnu v Ženevě. Do té doby ovšem novinka nezůstane zahalena plachtou, její virtuální strhnutí je naplánováno již na prosinec. Aktuálně tu pak máme oficiální snímky testovacích prototypů, se kterými dorazilo pár zajímavých faktů.
Začít můžeme od nového oficiálního názvu, který v případě druhé generace zní „Insignia Grand Sport“, pochybujeme ale, že vozu tak někdo bude říkat. Ve srovnání s předchůdcem naroste mezi nápravami o více než 9 centimetrů, celková délka se však s ohledem na zkrácení předního i zadního převisu zvětší pouze o 5,5 cm. Mimo to máme počítat se zvětšením rozchodu kol o jeden centimetr, zatímco střešní linie o 3 cm poklesne.
Výsledkem má být atletičtější vizáž, se kterou má korespondovat výrazně nižší hmotnost. Nová Insignia Grand Sport totiž dorazí na platformě E2XX, s níž jsou vázány mnohé odlehčené materiály. U základního modelu lze tedy očekávat 175kilovou dietu, na čemž se podepíšou také změny v motorovém prostoru. Vůz totiž bude „vykopávat“ s 1,5litrovým čtyřválcem.
Tato pohonná jednotka je evolucí stávajícího 1,4litrového turba, jenž pohání menší Astru. Opel přitom tímto krokem jen potvrzuje, že stávající downsizingový trend je kvůli příchodu nového měřícího cyklu u konce. Danou záležitost ale nyní nechme stranou, místo toho doplníme, že nová 1,5litrová pohonná jednotka nabídne i díky onomu přeplňovaní zajímavých 165 koní.
Mimo to bude v nabídce také dvoulitrové čtyřválcové turbo s přibližně 250 koňmi, dále pak lze zmínit dvakrát přeplňovaný turbodiesel naladěný na 160 koní. Na vrchol nabídky se pak má vyšvihnout varianta OPC, která by dostala pod kapotu dokonce šestiválec. Ten má pohánět spřízněný australský Holden Commodore, o jeho zapasování tedy nemáme obavy.
Dle spekulací by OPC mělo nabídnout přibližně 400 koní, tedy opravdu působivý výkon, jenž bude navíc spárován s agresivněji stylizovanou karoserií. Možný - a s ohledem na počet koní nejspíše i nutný - je pohon všech kol, jehož zástavbu architektura umožňuje. S manuálem ale příliš nepočítáme, spíše se mluví o dvouspojkovém automatu.
Ve finále lze zmínit pár slov o designu, který bude čerpat inspiraci nejen u konceptu Monza, ale také u klasických modelů Opelu, mezi něž patří Kapitan, Admiral a Diplomat. Dovnitř se pak nastěhuje 8palcový digitální přístrojový štít, head-up displej nebo masážní sedadla. Tím nám ale informační pramen již definitivně vysychá.
Opel již naznačil, čím nás má příští Insignia ohromit. Virtuálního debutu se přitom dočkáme ještě letos v prosinci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus