Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia se odhalil v maskáčích. Bude lehčí a jako OPC až 400 koňový
26.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vlajková loď Opelu naroste zejména v rámci rozvoru, zároveň však shodí až 170 kilo. Základem pak bude čtyřválec 1,5 turbo se 165 koňmi.
Novou generaci Opelu Insignia jsme čekali již v Paříži. Nakonec však vlajková loď německé automobilky do francouzské metropole nedorazila, místo toho se živý debut uskuteční až v březnu v Ženevě. Do té doby ovšem novinka nezůstane zahalena plachtou, její virtuální strhnutí je naplánováno již na prosinec. Aktuálně tu pak máme oficiální snímky testovacích prototypů, se kterými dorazilo pár zajímavých faktů.
Začít můžeme od nového oficiálního názvu, který v případě druhé generace zní „Insignia Grand Sport“, pochybujeme ale, že vozu tak někdo bude říkat. Ve srovnání s předchůdcem naroste mezi nápravami o více než 9 centimetrů, celková délka se však s ohledem na zkrácení předního i zadního převisu zvětší pouze o 5,5 cm. Mimo to máme počítat se zvětšením rozchodu kol o jeden centimetr, zatímco střešní linie o 3 cm poklesne.
Výsledkem má být atletičtější vizáž, se kterou má korespondovat výrazně nižší hmotnost. Nová Insignia Grand Sport totiž dorazí na platformě E2XX, s níž jsou vázány mnohé odlehčené materiály. U základního modelu lze tedy očekávat 175kilovou dietu, na čemž se podepíšou také změny v motorovém prostoru. Vůz totiž bude „vykopávat“ s 1,5litrovým čtyřválcem.
Tato pohonná jednotka je evolucí stávajícího 1,4litrového turba, jenž pohání menší Astru. Opel přitom tímto krokem jen potvrzuje, že stávající downsizingový trend je kvůli příchodu nového měřícího cyklu u konce. Danou záležitost ale nyní nechme stranou, místo toho doplníme, že nová 1,5litrová pohonná jednotka nabídne i díky onomu přeplňovaní zajímavých 165 koní.
Mimo to bude v nabídce také dvoulitrové čtyřválcové turbo s přibližně 250 koňmi, dále pak lze zmínit dvakrát přeplňovaný turbodiesel naladěný na 160 koní. Na vrchol nabídky se pak má vyšvihnout varianta OPC, která by dostala pod kapotu dokonce šestiválec. Ten má pohánět spřízněný australský Holden Commodore, o jeho zapasování tedy nemáme obavy.
Dle spekulací by OPC mělo nabídnout přibližně 400 koní, tedy opravdu působivý výkon, jenž bude navíc spárován s agresivněji stylizovanou karoserií. Možný - a s ohledem na počet koní nejspíše i nutný - je pohon všech kol, jehož zástavbu architektura umožňuje. S manuálem ale příliš nepočítáme, spíše se mluví o dvouspojkovém automatu.
Ve finále lze zmínit pár slov o designu, který bude čerpat inspiraci nejen u konceptu Monza, ale také u klasických modelů Opelu, mezi něž patří Kapitan, Admiral a Diplomat. Dovnitř se pak nastěhuje 8palcový digitální přístrojový štít, head-up displej nebo masážní sedadla. Tím nám ale informační pramen již definitivně vysychá.
















Opel již naznačil, čím nás má příští Insignia ohromit. Virtuálního debutu se přitom dočkáme ještě letos v prosinci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 4 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva