Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia má české ceny. Stojí méně než dosud i méně než Škoda Superb
24.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový liftback i kombík končeně dorazily na český trh a svými ceníky dokážou překvapit. Insigna jde s cenami pod úroveň minulé generace i pod Superb.
Prakticky jakýkoliv automobil, který vstupuje na český trh do segmentů, v nichž je přítomna i Škoda, musí počítat s tím, že bude poměřován právě s mladoboleslavskými modely. Nejinak je tomu u nového Opelu Insignia, který bude zpočátku k mání ve variantách Grand Sport (liftback) a Sports Tourer (kombi). První verze bude fyzicky přítomna od poloviny května, druhá by měla dorazit někdy na sklonku června či počátku července.
Objednávky ovšem můžete u dealerů značky sepisovat již nyní, a to na obě karosářské varianty. Opel si byl zjevně vědom toho, že nová Insignia půjde do boje se Škodou Superb, a proto tuzemské zastoupení dlouho bojovalo s německou centrálou ohledně samotných částek, za které bude Insignia prodávána. Tato snaha ale nese své ovoce, neboť v řadě případů tu máme nižší částky než u odcházejícího provedení.
Insignia Grand Sport startuje na sumě 569 900 Kč (při platbě v hotovosti, při financování přes Opel Finance lze počítat dokonce s částkou o třicet tisíc korun nižší - sleva to ale nebude zadarmo, pochopitelně). Dostanete za ni motor 1,5 Turbo, který nahrazuje předchozí jedna-čtyřku disponující shodnými 140 koňmi. Ta přitom byla (a vlastně stále ještě je) k mání za 578 900 Kč.
Abychom srovnávání učinili zadost, musíme zaskočit k prodejcům Škody, kteří základní Superb nabízí od 630 900 Kč. Levnější tedy český liftback není, navíc stejně jako dosluhující Insignia musí počítat s 1,4litrovým motorem, než se také v jeho případě nastěhuje pod kapotu nový čtyřválec 1,5 TSI Evo. Nabídnout pak sice může 150 koní, standardní výbava ale není tak bohatá jako u Opelu.
Nová Insignia se již v základu může pochlubit opravdu širokou výbavou, kde najdete manuální klimatizaci, multimediální systém IntelliLink 4.0 se sedmipalcovým dotykovým displejem, výškově a podélně stavitelný a kůží obšitý volant či tempomat s omezovačem rychlosti. Nechybí ani automatické brzdy, detekce chodců nebo LEDky pro denní svícení a diodové zadní lampy.
S touto výbavou je přitom možné spřáhnout i 1,6litrový turbodiesel, který dorazil ve dvou variantách. Ta první nabízí 110 koní a je k mání od 629 900 Kč, druhá pak počítá se 136 koňmi a cenou vyšší o dvacet tisíc korun. Standardem je pokaždé šestistupňový manuál, se kterým je spárován i dvoulitrový turbodiesel, jehož 170 koní přijde na 689 900 Kč.
Pokud by vás zajímalo srovnání s předchozí generací, pak zde již na slevu zapomeňte, dosud byla totiž Insignia 1,6 CDTi k dispozici od 606 900 Kč, navíc se 120koňovou verzí motoru. Výrazně levnější pak dieselové provedení novinky není ani v porovnání se Škodou Superb, ta je k dispozici jen s 2,0 TDI. Verze se 150 koňmi přitom startuje na 673 900 Kč.
Tím s porovnávání končíme a dále se budeme věnovat pouze německé novince. Kromě základu je k dispozici také s výbavami Edition, Dynamic a Innovation, přičemž kromě již zmiňovaných motorů lze sáhnout také po benzinovém dvoulitru Turbo (260 koní), automatech (šestistupňový a osmistupňový) či systému 4x4.
Souběžně s výbavou a parametry rostou i ceny, přičemž vrcholem je zmiňované benzinové turbo spárované standardně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Na úrovni Innovation vás tato kombinace vyjde na 859 900 Kč, počítat ale lze s 18palcovými litými ráfky, automatickými světly, automatickou klimatizací nebo polokoženým čalouněním.
Co se kombíku týče, ten je vždy o 25 tisíc korun dražší. Startuje se tedy na částce 594 900 Kč za 1,5 Turbo ve výbavě Selection, na vrcholu je pak 2,0 Turbo Innovation za 884 900 Kč. Dále tu pak máme i rozsáhlou příplatkovou výbavu, jejíž skladbu najdete v ceníku jak pro Insignii Grand Sport (PDF. 194 kB), tak pro kombi Sports Tourer (PDF, 406 kB).
Ve finále přitom jen dodáme, že tzv. akční ceny jsou podle českého zastoupení Opelu dlouhodobě platné. Rozhodně se tedy nemusíte bát, že byste při několikaměsíčním váhání nakonec nechali u dealerů více peněz než nyní.
Nový Opel Insignia má české ceny. Překvapivě je levnější než dosluhující generace, nižší ceny než u Škody Superb
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejčtenější články
- Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva