Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia Grand Sport je venku. Vypadá lépe, ale co dál?
7.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka štíhleji nejen vypadá. Zhubla až o 175 kg, nabízet má i lepší pozici pro řidiče a pochopitelně i řadu nových technických vymožeností.
O druhé generaci Opelu Insignia se mluví již hezkých pár týdnů. Německá automobilka nás během této doby pravidelně zásobovala vybranými informacemi i vlastními „špionážními“ fotkami, teprve včera jsme si ovšem novinku mohli prohlédnout zcela bez maskování. Je přitom nutné dodat, že s daným odhalením již značka neměla pranic společného, zveřejnění oficiálních tiskových materiálů totiž bylo naplánováno na dnešní půlnoc.
Na liftback si tedy můžeme pořádně posvítit, přičemž začneme u názvu. Ten se vůči minulosti prodloužil, neboť nově tu máme Opel Insignia Grand Sport. Daný přídomek má přitom poukázat na výrazný posun vůči předchůdci. Tisková zpráva kromě toho zmiňuje nejlepší aerodynamiku ve své třídě (Cd 0,26), prostornější interiér či sníženou hmotnost. Dále pak máme očekávat působivější jízdní dynamiku.
Abychom nemluvili jen obecně, můžeme dodat, že Opel použitím odlehčených materiálů dokázal snížit hmotnost nelakované karoserie o přibližně 60 kg. Celkově novinka váží až o 175 kg méně než předchůdce, konkrétní data o hmotnosti kterékoli z verzí ale zatím k dispozici nemáme. Opel totiž dále jen zmínil, že vůz má o 29 milimetrů nižší střešní linii, o 92 mm prodloužený rozvor a o 11 mm širší rozchod kol.
Design je přitom ovlivněn konceptem Monza, což je patrné hlavně na přídi. Zde došlo ke snížení čelní masky, mimo to napomáhají optickému rozšíření vozu užší světlomety. Ty bude možné nejspíše za příplatek povýšit na variantu IntelliLux LED, jenž počítá s dvaatřiceti diodovými segmenty, tedy dvojnásobkem oproti nové generaci Opelu Astra.
Také v případě modelu Insignia je možné počítat s vylepšením viditelnosti, přičemž dálková světla zvládají vzdálenost až 400 metrů. Mimo to tu máme adaptivní techniku osvětlující zatáčky či technologii umožňující individuální distribuci světla a intenzitu paprsků. Díky tomu nedochází k oslnění vpředu jedoucích či protijedoucích řidičů.
Od přídě se můžeme přesunout na boky, které zdobí dvojice výrazných linek. Ty v kombinaci se třetí chromovou, jenž rámuje horní část oken, napomáhají vytvářet profil kupé. Proto ostatně došlo i ke snížení střechy, která přechází do pozvolna se svažujícího zadního okna. Na jeho horní část se pak nastěhovalo třetí brzdové LED světlo.
Grafika světel na zádi pak reflektuje ztvárnění čelních světlometů, přičemž také v tomto případě byly použity diody. Tím jsme ale s exteriérem hotovi, přesunout se tak můžeme do kabiny. Rovnou přitom zůstaneme na zádi, kde zavazadelník počítá se standardní kapacitou 490 litrů, po sklopení zadních sedadel pak pobere 1 450 l.
Samotný kokpit je orientován především na řidiče, který nyní sedí o tři centimetry níže než předtím. Zlepšen tak má být požitek z jízdy, stejně jako bezpečnost. Přístrojový štít je totiž lépe na očích, díky zlepšené ergonomii jsou pak všechny podstatné ovládací prvky po ruce. Opel dokonce zmiňuje, že jízdní pozice připomíná tu v závodních vozech.
S prodloužením rozvoru došlo k navýšení prostoru pro posádku vpředu i vzadu, konkrétní rozměry ale značka drží pod pokličkou. Dodává však, že do první řady je možné nastěhovat sedadla s certifikací AGR, která dostala do vínku nejen elektrické polohování, vyhřívání či chlazení, ale také působivou boční oporu a masážní strojek.
V případě zadní řady je možné počítat s vyhříváním obou krajních sedadel, dále tu máme také vyhřívané čelní okno. Standardem se na všech úrovních výbavy stane bezklíčové odemykání/zamykání/startování, multimediální systém IntelliLink pak zaručuje spárování s Apple CarPlay a Android Auto. K internetu lze přitom připojit až sedm zařízení.
Až dosud jsme nezmínili pohonné ústrojí, což má svůj důvod. Opel jej totiž v tiskové zprávě nikterak nespecifikoval, pouze zmínil příchod osmistupňového automatu nebo pohonu všech kol. Ten přitom počítá se dvěma vícelamelovými spojkami, jenž nahrazují zadní diferenciál. Vůbec poprvé je pak součástí systému vektorování točivého momentu.
Momentálně není jisté, s jakými pohonnými jednotkami budou automatická převodovka i systém 4x4 nabízeny, logicky se však dá počítat s výkonnějšími. Základní motorizace 1,5 Turbo a 1,6 CDTi tedy nejspíše dostanou do vínku manuál a pohon předních kol, vrcholné technologie pak zamíří k motorům 2,0 Turbo a 2,0 CDTi.
Ve finále zmíníme vylepšený podvozek FlexRide, jenž počítá s jízdními režimy Standard, Sport a Tour. Pokaždé přitom dochází k naladění tlumičů, řízení, odezvy plynového pedálu, u automatu se mění i rychlost řazení. Mimo to v závislosti na zvoleném módu pak dříve nebo později zasahuje také stabilizace (možné úplné vypnutí zmíněno není).
Po stránce bezpečnostní nová Insignia dostane do vínku head-up displej, sadu kamer monitorujících okolí vozu, adaptivní tempomat, monitoring jízdních pruhů či varování před kolizí s předměty nacházejícími se až 20 metrů za vozem. Bližší informace dorazí v příštích měsících, výstavní premiéra je pak naplánována na březnovou Ženevu.
Na oficiálních snímcích se odhalil základní Opel Insignia Grand Sport...
...díky špionážním fotografům ale víme, jak vypadá sada OPC Line
...i kombík, který se sportovním příslušenstvím chlubí rovněž
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch