Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel GT odhalen. Karoserií bez oken láká, motorem ani trochu
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept kupé s retro vzhledem dostalo do vínku pohon zadních kol a méně než 1 000 kilo. Pod dlouhou kapotou však má pouze litrový tříválec.
Již hezkých pár týdnů láká Opel fanoušky sportovních vozů na březnový autosalon v Ženevě, kde bude naživo debutovat nový koncept GT. Ten má být odkazem na originál, který debutoval na stejném místě, ovšem před jednapadesáti lety. Při pohledu na dlouhou kapotu a dozadu posunutou kapotu tomu tak skutečně je, načež bychom mohli nad příchodem novinky jen zaplesat, zvláště když víme, že produkční verze má následovat se zhruba dvouletým odstupem. Nicméně pohled do motorového prostoru již takovou euforii nevzbuzuje.
Podle spekulací měla novinka dostat pod kapotu 1,6litrový čtyřválec, který by byl naladěn na přibližně 300 koní. O takovém výkonu si ovšem koncept může nechat pouze zdát, neboť Opel evidentně hodlá dokázat, že sportování může jít ruku v ruce s nízkou spotřebou nebo čím vlastně. Zadní kola dvoumístného kupé tak roztáčí pouze litrový tříválec, který disponuje 145 koňmi a 205 Nm točivého momentu. Tedy jen o málo vyšším výkonem než originál.
Samozřejmě, v kombinaci s nízkou hmotností, která nemá přesahovat 1 000 kilogramů, se i navzdory malému motoru můžeme dočkat zajímavé dynamiky. Jakkoliv ovšem stovka za méně než osm sekund a nejvyšší rychlost 215 km/h znějí skvěle, čekali jsme přece jen trochu více. Je ovšem možné, že ona produkční verze by mohla vše napravit a kromě základní tříválcové verze dorazit také v ostřejším provedení.
Od mechaniky se můžeme přesunout k vzhledu, kde největší pozornost poutají gigantické dveře postrádající na první pohled okna. To je však pouze zdání, ve skutečnosti jde o průhledné panely. Kliky dveří však již chybí stoprocentně, vstup do kabiny mají místo nich na starosti touchpady usazené ve střeše, jež aktivují elektromotory.
Kromě toho se koncept musí obejít také bez stěračů či zpětných zrcátek, které jsou nahrazeny kamerami. Dá se však předpokládat, že produkční verze se veškerými těmito finesami nepochlubí, místo toho dorazí s konvenčními systémy. Startovat by přitom měla okolo 25 000 Eur (cca 675 500 Kč), což ji bude činit relativně snadno dostupnou.
Vzhledem nás Opel GT láká k usednutí za volant. Při pohledu na technické parametry však již euforie částečně vyprchává
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.