Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra OPC dorazí v roce 2017, silnější a po 150kilové dietě
8.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka navzdory vyššímu výkonu vsadí na maloobjemový 1,6litrový agregát, se kterým je spojena především nižší spotřeba a emise.
Ačkoliv marketingové oddělení Opelu v současné době žije novou generací modelu Corsa, pro inženýry a techniky je již prioritou chystaná Astra. Ta by měla dorazit v závěru příštího roku, o dalších čtyřiadvacet měsíců později pak bude standardní portfolio rozšířeno o vrcholné provedení OPC. O tom se nyní rozpovídal šéf divize Wilfried Dieh, který uvedl, že očekávat máme nižší hmotnost i nepatrně vyšší výkon. A to navzdory menšímu objemu pohonné jednotky.
Aktuálně sice Astra OPC používá přeplňovaný dvoulitr, ten však v budoucnu bude mít značné problémy se stále přísnějšími emisními normami. Opel proto pod kapotu ostré verze implantuje 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který by namísto stávajících 206 kW/280 koní měl produkovat přibližně 210 kW/285 koní. Tedy výkon vyšší jen nepatrně, za což podle Dieha může právě zmenšení objemu.
Přesto ale máme počítat s modelem, který oproti svému předchůdci bude rychlejší, ovladatelnější a také úspornější. Důvodem je značná dieta, jíž novinka podstoupí. Nic konkrétního zatím zmíněno nebylo, Dieh (příznačné jméno, v tomto případě...) ovšem naznačuje, že hmotnost by mohla poklesnout o nějakých sto až 150 kilo, díky čemuž bychom ve výsledku neměli tu čest se stávajícími 1 475 kilogramy, ale s hodnotou okolo 1 325 kg.
Značná část tohoto odlehčení přitom padá na vrub karbonu, se kterým se Opel naučil pracovat při tvorbě konceptu Astra OPC Extreme. V jeho případě však již natolik pozitivní zprávy nemáme. Dieh totiž prohlašuje, že celý projekt dostal aktuálně stopku, a tak není jisté, zda se plánovaná 100kusová edice dostane do prodeje.
Daný koncept tedy skutečně musíme brát jen jako výkladní skříň technologií značky, jak bylo původně zamýšleno. Pokud ovšem právě díky jeho existenci přijde nová Astra OPC o přebytečná kila a přitom si ponechá řidičské DNA, jaké jsme chválili u stávající generace, pak se až tak moc kvůli absenci produkční verze zlobit nebudeme.
Opel Astra OPC Extreme se nakonec zřejmě produkční realitou nestane, ovlivnit by ovšem měl příští standardní Astru OPC
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před hodinou - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 3 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 4 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva