Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra má první ceny, jsou nižší než u Volkswagenu Golf
16.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na domácím trhu startuje německá novinka v přepočtu na 471 tisících korun. U nás by ale mohla být o 13 000 Kč levnější než méně výkonná Škoda Octavia.
Novou generaci Opelu Astra jsme si mohli představit před několika málo týdny. A tak nějak jsme přitom předpokládali, že ceny budou známé až blíže k výstavnímu debutu na zářiovém autosalonu ve Frankfurtu. Německá automobilka ale zjevně nehodlá na nic čekat a domácí autosalon už bere jen jako pouhou formalitu. Představit si tak můžeme oficiální ceník, ve kterém si mohou začít listovat naši západní sousedé.
Než se ovšem ke konkrétním částkám dostaneme, jen zmíníme ty zásadní oblasti modernizace. Nová generace je totiž sice zvenčí o něco menší než dosluhující model, uvnitř však nabízí cestujícím více místa. Ti zadní tak kupříkladu mají o 35 milimetrů více prostoru pro nohy. Souběžně s tím poklesla také hmotnost vozu o minimálně 120 kg, maximálně je pak dieta dvousetkilová. Vše přitom závisí na zvoleném motoru.
Základem je 1,4litrový benzinový čtyřválec o výkonu 100 koní, za který ve výbavě Selection dáte na německém trhu 17 260 Eur (cca 471 000 Kč). To rozhodně není malá suma, na druhou stranu je však nižší než u konkurenčního Volkswagenu Golf. Evropský bestseller totiž v Německu startuje na sumě 17 650 EUR (481 500 Kč), dalších 900 Eur (25 000 Kč) je třeba připlatit za pětici dveří. I tak ovšem můžete počítat jen s 86 koňmi.
Ve výsledku je tedy výkonově slabší Golf dražší o nějakých pětatřicet tisíc korun. Pokud by přitom Astra dorazila na český trh se stejnou politikou, pak můžeme očekávat první cenu někde okolo 335 000 Kč. Díky tomu by německá novinka byla rovněž o nějakých 13 tisíc korun levnější než základní Škoda Octavia. Ta by přitom stejně jako Golf byla vybavena motorem 1,2 TSI disponujícím nižším výkonem. Je ale otázka, s kým se bude chtít Astra v České republice srovnávat - pokud si za cíl vezme právě Octavii, může cenově začínat jen těsně pod ní. Mimochodem, v Německu tomu tak není, tam stojí základní Octavia o 270 Eur méně než nejlevnější Astra.
Více se cenám nového Opelu Astra budeme věnovat ve chvíli, kdy vůz dorazí na český trh. Pro dnešek tak již jen zmíníme nejdražší verzi, která nám pomůže formovat mantinely, ve kterých se budete pohybovat. Tak tedy, na vrcholu stojí výbava Innovation, která v kombinaci s motorem 1,6 CDTi o výkonu 136 koní a automatem vychází na 28 355 EUR (773 000 Kč). U českých dealerů lze ale opět čekat nižší sumu.
Dodat pak již můžeme pouze příplatek za adaptivní čelní světlomety IntelliLux LED, který na německém trhu činí 1 150 EUR (31 500 Kč). U tohoto doplňku se ovšem dá počítat s tím, že požadovaná částka bude v českých luzích a hájích víceméně zachována, což platí také o bezpečnostním systému Opel Eye, za který v Německu dáte 500 EUR (14 000 Kč).
Nový Opel Astra by na českém trhu mohl být levnější než Škoda Octavia navzdory vyššímu výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva