Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016 zná všechny české ceny, začínají na 320 tisících Kč
19.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zbrusu nová Astra už je k mání i v České republice a jak už u Opelu bývá zvykem, zákazníky vyráží lovit s nijak zvlášť ambiciózním ceníkem.
Nový Opel Astra se na první pohled zase tak nový být nezdá, nový ale je. Z původní generace zůstal jen designový odkaz, jinak jde o auto podstatně lehčí, aerodynamicky lépe fungující a některými výjimečnými prvky výbavy disponující. O tom všem jsme vám řekli už v původním představení a nedávno přidali i informace o kombíku Sports Tourer, který debutoval na pro veřejnost právě začínajícím frankfurtském autosalonu.
Automobilka toho zkrátka už řekla hodně a slíbila ještě více, až do konce tohoto týdne jsme ale nevěděli nic o tom, co bude za své nové zboží požadovat. Teď už to víme. Na včerejší první mezinárodní prezentaci, na které nechybí ani náš redaktor, byl zveřejněn kompletní český ceník vozu, a tak si jej pojďme ve stručnosti projít.
Říká si „akční”, pochybujeme však, že bude někdy existovat nějaký jiný. Na všechny nabízené verze je tak udělena oproti jakési ceníkové ceně sleva 50 tisíc Kč, což znamená, že když onu ceníkovou cenu budeme brát alespoň trochu vážně, relativně největší slevu dostanete na nejlevnější verze. A vyjdou opravdu levně.
Tu úplně základní reprezentuje výbava Selection s benzinovým motorem 1,4 o výkonu 74 kW (100 koní). Dáte za ni 319 900 Kč a dostanete i trochu výbavy. Ceník jako obvykle uvádí pro základ pomalu „čtyři kola”, je v něm ale také pár zajímavějších prvků, třeba čelní, boční a hlavové airbagy, manuální klimatizace, audiosystém R300, Bluetooth-handsfree, jednobarevný grafický informační displej, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo dálkové ovládání centrálního zamykání.
Pokud byste chtěli jít po lepší motorizaci, můžete si připlatit 30 tisíc Kč a dostanete o válec méně a o turbo více ve stejně výkonném motoru 1,0 R3. To nezní jako příliš přesvědčivá nabídka, výše ale už můžete v provedení Selection sáhnout jen po dieselech, kdy za první z nich (1,6 CDTI) zaplatíte za výkon ještě menší (70 kW/95 koní) oproti čtrnáctistrovce navíc dokonce 75 tisíc Kč. Ani to nezní příliš lákavě, otočme tedy list.
Vyšší výbava Enjoy přidává do výbavy mj. audiosystém R 4.0 IntelliLink, tempomat s omezovačem rychlosti, ovládání audiosystému a tempomatu na volantu potaženém kůží, palubní počítač, posuvnou přední loketku, elektrické ovládání zadních oken a výdechy klimatizace pro zadní řadu sedadel. Připlatíte jen 20 tisíc Kč při stejných motorizacích, mít ale už můžete i motor 1,4 turbo s 92 nebo 110 kW (125 resp. 150 koní), za který dáte 389 900 resp. 419 900 Kč. Také nabídka dieselů je širší, mají až 100 kW, ale jsou to stále jedna-šestky a příplatky za ně ve srovnání s benziny jsou opět vesměs obtížně ospravedlnitelné.
Dále jsou tu vyšší výbavy Dynamic a Innovation, které přikládají pod výbavový kotel polínka jako 17“ ráfky kol z lehkých slitin (ano, až zde, jinak plech do 16"), přední mlhové světlomety (ano, až zde), dešťový senzor nebo automatickou dvouzónovou klimatizaci a liší se svou dynamickou nebo technologicko-komfortní orientací. Ceny jsou o 10 tisíc Kč vyšší u Innovation, jinak oproti Enjoy dáte navíc 40 tisíc. Stále můžete mít tytéž motory krom základní 1,4, litrový tříválec ale v nabídce je. Další motorizace jako 200koňová benzinová jedna-šestka zjevně dorazí později.
Jak moc se vám nová nabídka Opelu líbí, můžete nejlépe posoudit sami z kompletního oficiálního ceníku (PDF, 288 kB) a na škodu možná nebude ani detailní přehled technických údajů všech verzí (PDF, 107 kB). Dále už přikládáme jen fotografie pro dokreslení představy o tom, s čím že tu dnes vlastně máme tu čest...






















Kdybyste snad zapomněli, nový Opel Astra vypadá takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před hodinouDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 4 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva