Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016: tohle je on, unikly první fotky
1.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zásadní letošní novinka Opelu se nechala inspirovat Corsou i studií Monza. Uvnitř nabízí více digitálních displejů a co nejméně tlačítek.
Tip: Projděte si již úplně oficiální představení nového Opelu Astra se všemi známými detaily.
Novou generaci Opelu Astra jsme si mohli vcelku podrobně představit na počátku května, kdy německá automobilka pustila do světa obsáhlou tiskovou zprávu a balík fotografií. Na těch sice pětidveřový hatchback halila ochranná kamufláž, přesto ale šlo vysledovat, že design bude evoluční. To nám ostatně nyní potvrzuje první sada uniklých fotografií. Na nich si můžeme prohlédnout siluetu, kterou známe již hezkých pár let.
Změny oproti minulosti jsou schované v detailech, mezi nimiž nejvíce patrný je koncový sloupek s černou vsuvkou navozující dojem plovoucí střechy. V tomto ohledu je nová Astra ovlivněna menším Opelem Corsa, vpředu pak naopak jakožto inspirace posloužil koncept Monza. Samotné světlomety přitom užívají nové technologie IntelliLux LED, diody ovšem můžeme najít také vzadu.
Na bocích si můžeme všimnout pozměněného uchycení zpětných zrcátek, které již nejsou součástí bočních oken, ale přestěhovaly se na vnější panely dveří. Jejich součástí ale kupodivu nejsou směrová světla, ty najdeme i nadále na předních blatnících. Mimo to je jistotou nový design litých kol a více prominentní je i linka, která směřuje od oněch blinkrů přes oboje kliky dveří až ke koncovým světlům.
Zadní partie jsou nyní daleko členitější než kdy předtím a tak trochu v nás vzbuzují vzpomínky na někdejší modely Alfy Romeo. Tím ale popis zevnějšku můžeme ukončit a zamíříme do interiéru, který chce působit „prémiovějším” dojmem. Zároveň zde najdeme i méně tlačítek, neboť většinu funkcí nyní ovládáte skrze rozměrný dotekový displej usazený uprostřed palubní desky.
Další digitální obrazovku najdeme uprostřed přístrojového štítu, jeho kraje jsou však již analogové. Zmínit můžeme rovněž zcela nový tříramenný volant, který nám rozhodně nejde proti srsti, jistotou je pak i nové kožené čalounění či sedadla s lepším vedením. Vše pak okořenil příchod metalických nebo lesklou černí lakovaných doplňků či systémy Apple Car Play a Android Auto.
Po stránce technické lze očekávat především výraznou dietu, která počítá s úbytkem přibližně stovky kilogramů. To je dáno zejména novou platformou D2, díky níž je nová Astra o 49 milimetrů kratší a 23 mm nižší než stávající model. O dalších 23 milimetrů byl navíc zkrácen i rozvor, padáka pak dostaly i některé objemné agregáty, zejména dvoulitrový turbodiesel.
Některé vybrané verze osazené „producentem sazí“ tak budou ve výsledku lehčí až o 200 kg oproti předchůdci, na konkrétní data si ovšem budeme muset počkat do příchodu oficiální tiskové zprávy. S ohledem na stávající únik se ovšem dá předpokládat, že marketingové oddělení značky nyní vyhlásilo červený poplach a valnou část informací pustí online záhy.














Venkovní design Opelu Astra 2016 je spíše evoluční, revoluce se skrývá pouze v detailech
Zdroj: Car Passion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 7 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 10 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva