Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec

Nová Astra je kratší i nižší, uvnitř má ale nabízet více prostoru posádce. Pod kapotou nabídne i nový čtyřválec 1,4 turbo o výkonu 145 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec

1.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová Astra je kratší i nižší, uvnitř má ale nabízet více prostoru posádce. Pod kapotou nabídne i nový čtyřválec 1,4 turbo o výkonu 145 koní.

Příchod nové generace německého kompaktu jsme naťukli již dopoledne, kdy na světlo světa unikly oficiální fotky. Nyní zde máme celou sadu v lepší kvalitě a zároveň i tiskovou zprávu. Pětidveřový hatchback si tak můžeme představit v plné kráse, i když samotnému designu se již budeme věnovat menší měrou, neboť toto téma bylo hlavním tahounem našeho předchozího článku. To ovšem neznamená, že bychom stylizaci ponechali zcela stranou. Zmínit musíme především důraz kladený na aerodynamiku, který vyústil v koeficient odporu vzduchu Cd nižší než 0,30.

Přesnou hodnotu německá automobilka nezveřejnila, stejně jako nebyly do puntíku odhaleny vnější rozměry. Víme ovšem, že na délku nová Astra měří 4,37 metru, tedy o téměř pět centimetrů méně než dosluhující model. Výška pro změnu poklesla o 2,6 cm na 1,46 metru, kromě toho byl o další dva centimetry zredukován rozvor. Uvnitř však oproti tomu prostor pro cestující narostl, pasažéři vzadu tak kupříkladu mají k dispozici o 35 milimetrů více místa pro nohy.

Kromě menší karoserie máme rovněž tu čest s nižší hmotností, která je dána použitím nové platformy D2. Tisková zpráva naznačuje, že každý komponent prošel kontrolou kvůli kompaktnímu designu i samotnému materiálu. Hmotnost samotné karoserie tak poklesla o dvacet procent z 357 kilogramů na 280 kil, dalších 50 kg ušetřil Opel na šasí, které počítá s větším podílem vysokopevnostní oceli. Lehčí jsou zároveň i pomocné rámy a obě nápravy.

Ve výsledku tak minimální úspora hmotnosti počítá se 120 kilogramy, maximálně je pak odlehčení dokonce dvousetkilové. Na tom přitom nesou svůj podíl i maloobjemové pohonné jednotky, kdy základem benzinového portfolia se stává litrový tříválec Ecotec naladěný na 105 koní. Nejméně výkonným turbodieselem je pak čtyřválec 1,6 CDTI, který produkuje 95 koní, samotná nabídka motorů pak vrcholí na dvousetkoňové hranici.

Konkrétní data o všech agregátech značka do éteru nepustila, zmínila však nový zlatý hřeb v podobě 1,4litrového čtyřválce Ecotec. Ten dává k dobru 145 koní a 250 Nm točivého momentu, jež je k mání v pásmu 1 800 až 4 000 otáček. Jízdní dynamika či spotřeba jsou momentálně rovněž záhadou, Opel však vyzdvihuje lehkost pohonné jednotky. Jeho hliníkový blok je totiž o 10 kil lehčí než blok stávající jedna-čtyřky, který je vyroben z kované oceli.

Z motorového prostoru se můžeme přesunout zpátky do kabiny, a sice k multimediálním systémům a konektivitě. Na tyto oblasti klade značka nemalý důraz, pročež dodává, že již od počátku bude k dispozici systém Opel OnStar. Ten např. při nafouknutí airbagu upozorní centrum, které následně zjistí, zda je třeba odborná pomoc. Mimo to technologie umožňuje připojení k internetu pomocí sítě 4G LTE, která počítá s tablety i smartphony.

Dále tu máme novou generaci multimediálního systému IntelliLink, který je kompatibilní s aplikacemi nabízenými v rámci Android Auto a Apple CarPlay. Počítat tedy můžete třeba s mapami od Googlu, komunikačním rozhráním Skype nebo streamováním hudby. Veškeré funkce je přitom možné ovládat za pomoci hlasového ovládání, skrze multifunkční tříramenný volant nebo přes osmipalcový dotykový displej zdobící vrcholek středové konzole.

Výčet technologií dále počítá s detekcí dopravního značení, monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu nebo přednárazovým bezpečnostním systémem s autonomními brzdami. Samozřejmostí je tempomat s omezovačem rychlosti, který vždy bere v potaz legislativu, či třeba detekce vozů ve slepém úhlu. Po jediném stisknutí tlačítka navíc můžete počítat s automatickým parkingem, k mání je také zpětná kamera.

Do daného bezpečnostního ranku můžeme zahrnout také nová přední sedadla s certifikací AGR, která počítají s nastavením v 18 směrech. Počítat v jejich případě můžete i s ventilací či masážním strojkem, zatímco ta zadní mohou za příplatek nabízet vyhřívání. Tím ale máme kabinu skutečně již kompletně probranou, poslední zmínku v rámci představení nového Opelu Astra tak věnujeme matricovým LEDkám.

Diody IntelliLux LED spolupracují s čelní kamerou, pročež vůz automaticky aktivuje dálková světla ve chvíli, kdy vůz opustí městskou zástavbu. Při rychlostech do 80 km/h jsou pak detekovány objekty podél silnice o 30 až 40 metrů dříve než u konvenčních halogenů či xenonů, což řidiči dává 1,5 sekundy reakčního času navíc. Jelikož navíc každé světlo se skládá z osmi segmentů, může být část z nich utlumena při konfrontaci s protijedoucími řidiči.

Touto finesou, která je použita vůbec poprvé v segmentu rodinných kompaktních hatchbacků, však naše představení můžeme ukončit. Je přitom otázkou, zda Opel pustí do světa v příštích měsících podrobnější tiskovou zprávu nebo zda počká až na slavnostní živý debut do zářiového autosalonu ve Frankfurtu. Jisté je ale tolik, že po dnešním prvotním odhalení nás čeká... další čekání.


Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 1 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 01Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 2 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 02Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 3 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 03Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 4 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 04Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 5 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 05Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 6 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 06Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 7 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 07Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 8 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 08Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 9 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 09Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 10 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 10Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 11 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 11Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 12 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 12Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 13 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 13Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 14 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 14Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 15 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 15Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 16 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 16Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 17 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 17Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 18 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 18Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 19 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 19Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 20 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 20Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 21 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 21Nový Opel Astra 2016 oficiálně: zhubl 200 kg, má ale i tříválec - 22 - Opel Astra 2016 prvni oficialni sada 22
Opel Astra nové generace je nižší a kratší než předchůdce. Zároveň shodil 200 kg na hmotnosti, což je dáno i tím, že žádný z prozatím avizovaných motorů nemá větší objem než 1,6 litru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.