Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra 2016 nabírá obrysy, byl nafocen zblízka
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Opel chce snížit spotřebu a navýšit kvalitu i prostornost interiéru. Verzi OPC pak nadělí více než 300 koní, ta však dorazí až v roce 2017.
Opel bude mít v letošním roce opravdu napilno. Již za pár týdnů na autosalonu v Ženevě odhalí nové městské mini Karl, mimo to se očekává, že má možná i v tu samou chvíli dorazit ostré provedení modelu Corsa. To na kontinentálních trzích dostane přídomek OPC, zatímco třeba v takové Velké Británii půjde o verzi VXR. A aby toho nebylo málo, pak počítat máme také s premiérou nové generace Opelu Astra, která se s největší pravděpodobností ukáže naživo na podzim ve Frankfurtu. Virtuální debut se ovšem uskuteční již v létě.
Špionážním fotografům se právě tuto novinku povedlo nachytat pěkně zblízka, samotná karoserie však zůstává ukryta pod maskovací fólií. Není tedy jisté, zda design bude pouze evoluční, jak se již nějakou tu chvíli špitá, či zda Opel přijde s revolucí. Spíše však počítáme s první verzí scénáře, kdy dramaticky odlišné od stávajícího provedení budou především přední a zadní světlomety. Ve druhém případě navíc půjde o LEDky, jež mají formovat podobu písmene „L“.
Spíše než samotný vzhled nás ovšem daleko více zajímá hmotnost nové generace. Šéf britského Vauxhallu Tim Tozer totiž přiznal, že „stávající Astra je příliš těžká. Dokážeme tedy srazit nějakých 200 kilo nadváhy? Téměř. Pro vůz ovšem není klíčová jen nižší hmotnost, ale také lepší interiér a efektivnější pohonné jednotky.“ Dá se tedy předpokládat, že se skutečně máme nač těšit, neboť zmíněná dieta zajde do většího extrému, než s jakým se dosud počítalo.
Pod kapotou pak máme v prvé řadě počítat s novým benzinovým tříválcem 1,0 SIDI, který dorazí nejspíše jen v silnějším 115koňovém naladění. Základním dieselem pak zřejmě opětovně bude čtyřválec 1,3 CDTi, Opel však hodlá výrazně zapracovat na jeho spotřebě resp. emisích CO2. Aktuálně totiž agregát nezvládá držet krok s konkurencí, zatímco do budoucna by měl sklesnout někam na hranici tří litrů a 80 gramů na kilometr (spotřeba 3,3 l benzinu či 3 litry nafty na 100 km).
Zábavnější stránku věci pak budou představovat 1,6litrové motory, které budou spalovat jak benzin, tak i diesel. A na vrchol se postaví přeplňovaný dvoulitr, který bude pohánět verzi OPC, respektive VXR u Britů. Stávající verze přitom dávala k dobru 280 koní, jež musela umravňovat přední náprava HiPerStrut. Zatím sice není jisté, zda tato finesa bude k mání i nanovo, jelikož však výkon má překročit tři stovky koní, nejspíše bude potřeba.
Razantní změnou ovšem projde zadní náprava, kde bude nahrazena tuhá příčka s Wattovým přímovodem víceprvkovou nápravou. Důvodem je zejména navýšení komfortu v interiéru, který se zároveň má chlubit i kvalitnějšími materiály a také rozměrným centrálním displejem, díky čemuž zmizí většina tlačítek na středové konzoli. Zvětšen má být také prostor, a to jak na všech sedadlech, tak i v zavazadelníku.
Stejně jako u stávající generace se pak očekává i rozšíření modelové řady na nejméně tři zástupce. Zatímco tedy v létě, potažmo na podzim ve Frankfurtu, máme počítat jen s pětidveřovým hatchbackem, posléze by mělo dorazit rovněž třídvířko a také kombík. Vyhrazen jim nejspíše bude příští rok, neboť v tom následujícím se objeví již zmiňované provedení OPC.
Tím dnešní příval novinek můžeme uzavřít, na takové informace o cenách je přeci jen příliš brzy. Naši britští kolegové ovšem naznačují, že se základ se nebude příliš lišit od současné nabídky, jež startuje na sumě 310 900 Kč.
Časem jistě přidáme další podrobnosti. Zatím vám přikládáme tři fotografie maskovaného testovacího prototypu, zbytek z nich si můžete prohlédnout v kompletní galerii na Auto Express.



Špionážní fotografové načapali nový Opel Astra pěkně zblízka
I na základě oněch špionážních fotek vznikly neoficiální ilustrace
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva