Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Navara 2015: komfortnější a modernější, ale stále odolný pracant
11.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová Navara myslí na komfort posádky, ale i na tvrdou práci. Drží se rámu, tuhé nápravy a 2,5litrového dieselu, vše je ale vylepšeno.
Automobilka Nissan světu představila novou, už dvanáctou generaci svého pick-up trucku Navara. A přestože nový vůz na komfort posádky myslí, stále to je drsný nástroj do terénu nebo na práci - zůstal žebřinový rám i tuhá zadní náprava. Každému dílu se však dostalo patřičných vylepšení, a to včetně motorů.
Vzhled je evolucí dosavadní generace, zejména na přídi přibyly kontury podobné civilnějším modelům Nissanu, jako například X-Trail nebo Qashqai. Oproti nim je ale příď pochopitelně mohutnější a také obsahuje více chromu, a to i na rámečcích mlhovek v nárazníku. Právě o ony ale dost možná základní verze přijdou, při pohybu terénem je to totiž jedno z míst, která jsou docela na ráně.
Přední světlomety dostaly „ledkové” denní svícení a zcela nový, modernější design. Boční zpětná zrcátka v sobě nesou směrovky a také dostala chromované kryty, alespoň tedy ve výbavových variantách, které máme možnost vidět v ne zrovna malé fotosadě. Ta s největší pravděpodobností ukazuje dvě nové barvy, které pro novou generaci přibudou do nabídky: hnědou Earth Bronze a žlutooranžovou Savannah.
Interiér rovněž doznal výrazných změn, a to, jak stojí výše, směrem k většímu komfortu posádky. Kožené sedačky téměř jistě v základní výbavě nebudou, dekorace palubní desky imitací hliníku by ale mohla. Vidíme také nové ovládání klimatizace na středovém panelu a dotykový displej informačně-zábavního systému, který bude moci obsahovat i navigaci; přítomnost každé polní cesty v ní ale neočekávejme. Instrukce, kam odbočit, nabídne i displej v přístrojovém štítu, stejně jako ukazatel spotřeby paliva a kompas.
Po technické stránce je Navara stavěna s ohledem na co největší odolnost. To znamená zachování rámu a tuhé nápravy vzadu; předním kolům zřejmě také zůstalo lichoběžníkové zavěšení. Šasi bylo přepracováno a zesíleno, stejně jako listová pera. Pro lepší obratnost ve městě i v terénu se také zmenšil rejd kol. Samozřejmě také zůstal připojitelný pohon všech kol, který lze zapnout i za jízdy. Pomáhá mu armáda různých asistentů, například pro sjezd prudkých kopců, rozjezd do kopce, stabilizační systém nebo náhražka samosvoru, která pracuje s brzdami.
Pod kapotou zůstal 2,5litrový čtyřválcový turbodiesel, byl však také upraven. Bude k dispozici ve dvou výkonových variantách, slabší nabídne 163 koní a 403 Nm, silnější pošle na kola 190 koní a 450 Nm. V obou verzích by tento motor měl zvládnout jezdit za méně paliva, alespoň tedy na papíře. K tomu bude v nabídce i 2,5litrový benzínový motor.
Zda si vůz zachová i třílitrovou vznětovou V6 o 231 koních, zatím není známo. Všechny motory budou moci spolupracovat s manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou; šestiválec je u současné generace v české nabídce pouze s automatem a pokud se neodporoučí, nejspíš na tom bude i do budoucna stejně. Nová Navara by také měla být nižší a lehčí, ale zároveň se podle tiskové zprávy zvětšila korba i světlá výška.
„Od roku 1933, kdy jsme vyrobili první pick-up, si tyto naše vozy vybralo přes 14 milionů zákazníků po celém světě, aby přepravily jejich rodiny, spolupracovníky i náklad, a to někdy v nejtěžších podmínkách,“ říká Andy Palmer, šéf plánování u Nissanu. „Nová Navara stanovuje měřítka výkonu, houževnatosti, všestrannosti a provozních nákladů, tedy těch kvalit, které jsou pro uživatele pick-up trucku nejdůležitější,“ dodává.
Jak si nová Navara povede, se zatím musíme nechat překvapit. Kdy přijde na trh, zatím není přesně jasné, modelový rok 2015 ale napovídá, že to bude někdy na podzim tohoto roku. Blíže k datu uvedení do prodeje bychom se měli dozvědět také ceny. Ceník současné generace začíná těsně pod 620 tisíci korunami.
Nissan Navara dostal pro novou generaci modernější design a komfortnější interiér, v žádném případě však nevyměknul
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva