Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Navara 2015: komfortnější a modernější, ale stále odolný pracant
11.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nová Navara myslí na komfort posádky, ale i na tvrdou práci. Drží se rámu, tuhé nápravy a 2,5litrového dieselu, vše je ale vylepšeno.
Automobilka Nissan světu představila novou, už dvanáctou generaci svého pick-up trucku Navara. A přestože nový vůz na komfort posádky myslí, stále to je drsný nástroj do terénu nebo na práci - zůstal žebřinový rám i tuhá zadní náprava. Každému dílu se však dostalo patřičných vylepšení, a to včetně motorů.
Vzhled je evolucí dosavadní generace, zejména na přídi přibyly kontury podobné civilnějším modelům Nissanu, jako například X-Trail nebo Qashqai. Oproti nim je ale příď pochopitelně mohutnější a také obsahuje více chromu, a to i na rámečcích mlhovek v nárazníku. Právě o ony ale dost možná základní verze přijdou, při pohybu terénem je to totiž jedno z míst, která jsou docela na ráně.
Přední světlomety dostaly „ledkové” denní svícení a zcela nový, modernější design. Boční zpětná zrcátka v sobě nesou směrovky a také dostala chromované kryty, alespoň tedy ve výbavových variantách, které máme možnost vidět v ne zrovna malé fotosadě. Ta s největší pravděpodobností ukazuje dvě nové barvy, které pro novou generaci přibudou do nabídky: hnědou Earth Bronze a žlutooranžovou Savannah.
Interiér rovněž doznal výrazných změn, a to, jak stojí výše, směrem k většímu komfortu posádky. Kožené sedačky téměř jistě v základní výbavě nebudou, dekorace palubní desky imitací hliníku by ale mohla. Vidíme také nové ovládání klimatizace na středovém panelu a dotykový displej informačně-zábavního systému, který bude moci obsahovat i navigaci; přítomnost každé polní cesty v ní ale neočekávejme. Instrukce, kam odbočit, nabídne i displej v přístrojovém štítu, stejně jako ukazatel spotřeby paliva a kompas.
Po technické stránce je Navara stavěna s ohledem na co největší odolnost. To znamená zachování rámu a tuhé nápravy vzadu; předním kolům zřejmě také zůstalo lichoběžníkové zavěšení. Šasi bylo přepracováno a zesíleno, stejně jako listová pera. Pro lepší obratnost ve městě i v terénu se také zmenšil rejd kol. Samozřejmě také zůstal připojitelný pohon všech kol, který lze zapnout i za jízdy. Pomáhá mu armáda různých asistentů, například pro sjezd prudkých kopců, rozjezd do kopce, stabilizační systém nebo náhražka samosvoru, která pracuje s brzdami.
Pod kapotou zůstal 2,5litrový čtyřválcový turbodiesel, byl však také upraven. Bude k dispozici ve dvou výkonových variantách, slabší nabídne 163 koní a 403 Nm, silnější pošle na kola 190 koní a 450 Nm. V obou verzích by tento motor měl zvládnout jezdit za méně paliva, alespoň tedy na papíře. K tomu bude v nabídce i 2,5litrový benzínový motor.
Zda si vůz zachová i třílitrovou vznětovou V6 o 231 koních, zatím není známo. Všechny motory budou moci spolupracovat s manuálním šestikvaltem nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou; šestiválec je u současné generace v české nabídce pouze s automatem a pokud se neodporoučí, nejspíš na tom bude i do budoucna stejně. Nová Navara by také měla být nižší a lehčí, ale zároveň se podle tiskové zprávy zvětšila korba i světlá výška.
„Od roku 1933, kdy jsme vyrobili první pick-up, si tyto naše vozy vybralo přes 14 milionů zákazníků po celém světě, aby přepravily jejich rodiny, spolupracovníky i náklad, a to někdy v nejtěžších podmínkách,“ říká Andy Palmer, šéf plánování u Nissanu. „Nová Navara stanovuje měřítka výkonu, houževnatosti, všestrannosti a provozních nákladů, tedy těch kvalit, které jsou pro uživatele pick-up trucku nejdůležitější,“ dodává.
Jak si nová Navara povede, se zatím musíme nechat překvapit. Kdy přijde na trh, zatím není přesně jasné, modelový rok 2015 ale napovídá, že to bude někdy na podzim tohoto roku. Blíže k datu uvedení do prodeje bychom se měli dozvědět také ceny. Ceník současné generace začíná těsně pod 620 tisíci korunami.
Nissan Navara dostal pro novou generaci modernější design a komfortnější interiér, v žádném případě však nevyměknul
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 2 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien