Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Micra již nebude autem pro celý svět, zaměří se na Evropu
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snaha o dobití celého světa Nissanu nevyšla. V budoucnu se tak modely Micra, Note a Juke zaměří jen na konkrétní zákaznické skupiny.
Současná generace Nissanu Micra dostala přídomek „globální vůz“ a zamířila na více než 160 trhů světa. Navzdory tomu se však nestala tak úspěšnou jako předchůdci, kteří měli specifičtější design a prodávali se jen ve vybraných zemích. S příchodem nástupce, který by podle šéfa produktového plánování značky Andyho Palmera měl dorazit okolo roku 2016, se tak dočkáme přehození výhybky.
Nový model by měl být spíše specifikován pro Evropu, přihlédnuto však bude také k choutkám rozvojových a rozvíjejících se zemí, tedy třeba i k takové Číně nebo Indii. To nás přivádí k vozu typu Dacie, mžná i proto prý vůz nedostane tak uhlazenou karoserii, která je specifickým trendem pouze v Evropě. Místo toho se vůz má snadno postavit vedle takového Fordu Fiesta či Volkswagenu Polo, tedy spíše hranatých než oválných modelů.
Pozoruhodné přitom je, že těmto vozům měla konkurovat stávající generace Nissanu Note, která se měla spíše přiblížit tradičním hatchbackům, než aby zastávala MPV-styl. Do budoucna se však tento směr otočí o 180 stupňů, neboť podle Palmera se Note posune do toho segmentu trhu, kde zákazníky chtějí kapacitu modelů MPV.
Je tak zřejmé, že japonská automobilka se v případě těchto dvou modelů tak trochu hledá. To by ale již neměl být případ druhé generace modelu Juke, která dorazí v roce 2017, v jeho případě chce totiž Nissan opět vsadit na výrazný design, který byl hlavním tahákem originálu. Navrhnout obdobně dráždivou stylizaci je ale prý velmi náročné.
„Druhá generace je vždy nejtěžší - zvláště, když ta první udělala takový dojem,“ říká designový šéf značky Shiro Nakamura. A zároveň dodává, že „je velmi lákavé následovat to, co tu již bylo, a bát se stvoření něčeho příliš odlišného. Práce designéra by přitom měla respektovat očekávání, ale zároveň přinášet i čerstvé smýšlení.“ Uvidíme tedy, s čím Japonci během příštích let dorazí.
Stávající generace Nissanu Micra musela dostat výrazný facelift, aby se zlepšily prodeje. Nový model proto již nebude globální, ale specificky zaměřený
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva