Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan Micra již nebude autem pro celý svět, zaměří se na Evropu
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snaha o dobití celého světa Nissanu nevyšla. V budoucnu se tak modely Micra, Note a Juke zaměří jen na konkrétní zákaznické skupiny.
Současná generace Nissanu Micra dostala přídomek „globální vůz“ a zamířila na více než 160 trhů světa. Navzdory tomu se však nestala tak úspěšnou jako předchůdci, kteří měli specifičtější design a prodávali se jen ve vybraných zemích. S příchodem nástupce, který by podle šéfa produktového plánování značky Andyho Palmera měl dorazit okolo roku 2016, se tak dočkáme přehození výhybky.
Nový model by měl být spíše specifikován pro Evropu, přihlédnuto však bude také k choutkám rozvojových a rozvíjejících se zemí, tedy třeba i k takové Číně nebo Indii. To nás přivádí k vozu typu Dacie, mžná i proto prý vůz nedostane tak uhlazenou karoserii, která je specifickým trendem pouze v Evropě. Místo toho se vůz má snadno postavit vedle takového Fordu Fiesta či Volkswagenu Polo, tedy spíše hranatých než oválných modelů.
Pozoruhodné přitom je, že těmto vozům měla konkurovat stávající generace Nissanu Note, která se měla spíše přiblížit tradičním hatchbackům, než aby zastávala MPV-styl. Do budoucna se však tento směr otočí o 180 stupňů, neboť podle Palmera se Note posune do toho segmentu trhu, kde zákazníky chtějí kapacitu modelů MPV.
Je tak zřejmé, že japonská automobilka se v případě těchto dvou modelů tak trochu hledá. To by ale již neměl být případ druhé generace modelu Juke, která dorazí v roce 2017, v jeho případě chce totiž Nissan opět vsadit na výrazný design, který byl hlavním tahákem originálu. Navrhnout obdobně dráždivou stylizaci je ale prý velmi náročné.
„Druhá generace je vždy nejtěžší - zvláště, když ta první udělala takový dojem,“ říká designový šéf značky Shiro Nakamura. A zároveň dodává, že „je velmi lákavé následovat to, co tu již bylo, a bát se stvoření něčeho příliš odlišného. Práce designéra by přitom měla respektovat očekávání, ale zároveň přinášet i čerstvé smýšlení.“ Uvidíme tedy, s čím Japonci během příštích let dorazí.




































Stávající generace Nissanu Micra musela dostat výrazný facelift, aby se zlepšily prodeje. Nový model proto již nebude globální, ale specificky zaměřený
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11