Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan GT-R nedorazí před rokem 2020, výroba toho stávajícího stojí
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace GT-R není pro příští roky vůbec zařazena do produktového plánu. Tu stávající čeká nutné přepracování kvůli vyšší bezpečnosti.
Japonská automobilka před zhruba měsícem ukázala na autosalonu v Tokiu reálné provedení konceptu Nissan 2020 Vision GT. Zároveň se začalo spekulovat, že nová generace sportovního kupé GT-R by se touto studií měla více než inspirovat, přičemž očekávat bychom jí měli někdy v roce 2018. Tedy jedenáct let po premiéře stávajícího provedení označeného kódem R35. To by byla v dnešním automobilovém světě velmi dlouhá doba, nové informace ovšem naznačují, že na novinku si počkáme ještě déle. Produktový ředitel australského zastoupení Nissanu Richard Emery totiž uvedl, že tuto dekádu se generace R36 velmi pravděpodobně neobjeví.
„Abych byl upřímný, ve firmě se o tomto voze dokonce ani nehovoří. GT-R momentálně není na obzoru a rozhodně nebude ani v roce 2018. Nevidím jej dokonce ani v roce 2019, v produktovém plánu na toto období chybí,“ upřesňuje Emery nepříliš příznivé zprávy. Číslovka v názvu výše zmiňovaného herního konceptu tedy dost možná naznačuje realitu více, než se mohlo zdát. Pokud by přitom stávající provedení vydrželo ve výrobě až do roku 2020, mělo by za sebou již třináctiletou životní dráhu.
Aby přitom celá záležitost byla ještě komplikovanější, byla produkce GT-R R35 momentálně až do poloviny příštího roku zastavena kvůli přísnějším americkým bezpečnostním předpisům. Australské zdroje dodávají, že dojít má k zesílení střechy i některých dalších panelů karoserie, stejně jako bude pozměněna architektura v interiéru. Dá se tedy předpokládat, že do představení nové generace nás čeká ještě alespoň jeden zásadní facelift, i když po stránce vizuální bude nejspíše podobně neviditelný jako ty předchozí.
Momentálně navíc není jasné, zda vůbec výrobní linky budou spuštěny, neboť výše zmiňované nutné modifikace nejsou zrovna levného charakteru, což si pro změnu netýká s enormní poptávkou. Loni si totiž kupříkladu ve Státech Nissan GT-R pořídilo jen 1 436 zákazníků, v Evropě pak dokonce pouze 503 lidí. Situace ve zbytku světa pak není výrazně lepší.
Je tedy otázkou, zda se Nissan rovnou nepustí do vývoje nové generace a tu stávající už nechá pouze dožít. To by ve výsledku nebylo až tak překvapivé, přeci jen pomalý vývoj vlajkové sportovní lodě je japonské automobilce vlastní. Stávající provedení R35 bylo totiž avizováno vůbec prvním prototypem již v roce 2001. Poté jsme ovšem museli čekat další čtyři roky, než dorazil koncept GT-R Proto, který byl sériovému provedení blízký na nějakých 80 procent. Jak jsme pak uvedli výše, ani to nebyl konec čekání, neboť produkce se rozjela až v roce 2007.
Naplnění černého scénáře ale raději nebudeme nadbíhat, jakkoliv je více než reálný. Momentálně tak jen dodáme, že pohonné ústrojí novinky má vycházet ze závodního speciálu GT-R LM Nismo LMP1. Počítat tedy můžeme s hybridním ústrojím, který Nissan vyvinul s Williamsem a které páruje třílitrový šestiválec twin-turbo s elektromotory. Výkon silniční verze je pak odhadován na 600 až 800 koní.










Číslovka v názvu koncepčního Nissanu 2020 Vision GT evidentně naznačuje více, než jsme si doposud mysleli
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva