Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan GT-R dorazí v roce 2017, současný dostane ještě jeden facelift
27.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka bude prý designově brutálnější, technicky pak vytříbenější i výkonnější. A zároveň dražší, což platí především o hybridní verzi.
O nové generaci Nissanu GT-R již pár řádek sepsáno bylo. Prozatím jsme tu však měli víceméně jen spekulace a dohady. Nyní ovšem můžeme posloužit ověřenými fakty, které naznačují, že modelu R36 se hned tak nedočkáme. Viceprezident a kreativní ředitel značky Shiro Nakamura totiž uvedl, že novinka je ještě tři nebo čtyři roky vzdálená. Nejdříve ji tedy uvidíme v roce 2017, spíše však ještě o nějaký ten měsíc později.
Důvod je samozřejmě ten, že Japonci chtějí učinit stejný skok, jaký předvedla stávající generace R35, a to nikoliv pouze v rámci samotného vozu či segmentu - vůz má zároveň pozdvihnout automobilku jako takovou. Na každý aspekt tak bude kladen velký důraz, přičemž šasí či pohonné ústrojí je již ve vývoji. Zachována přitom bude stávající konfigurace, počítat tedy můžeme s motorem vpředu, jenž bude výkon posílat na všechna čtyři kola. Prim přitom bude hrát hlavně zadní náprava.
Kromě spalovacího motoru je ve hře také hybridní pohonné ústrojí, na kterém bude Nissan velmi pravděpodobně spolupracovat s týmem F1 Williams. Tato verze by se v nabídce měla objevit jako samostatný model, který možná dostane dvakrát přeplňovaný šestiválec a jeden či dva elektromotory. Výkon by tak měl vylétnout daleko za hranici 500 koní, v tomto směru však nebylo nic konkretizováno. Snad kromě faktu, že počítat s takovým vozem máme stoprocentně.
„Myslím, že hybridizace GT-R je zcela jasně daným směrem. Trh se vyvinul a je třeba na to zareagovat. Kapacitu na výrobu baterií a hybridního systému máme podchycenou, tudíž není problém v budoucnu do daného schématu zapracovat také jeden nový model,“ dodal k tématu James Oliver, šéf sportovní divize britského zastoupení Nissanu. A také naznačil, že GT-R se vyvíjí průběžně, přičemž v určitém okamžiku jen dojde k přesunutí techniků od starého k novému.
Kdy přesně tento „bod obratu“ máme očekávat, to upřesněno nebylo. Jisté ovšem tím pádem je, že stávající GT-R R35 se dočká ještě jednoho faceliftu, než odejde po takřka desetiletém životním cyklu do zaslouženého důvodu. Nakamura přitom dodává, že v tomto směru „je stále prostor pro další zlepšování“. Zrychlení z klidu na stovku za nějaké dvě sekundy, které bylo prorokováno stávající verzi Nismo, se tak dost možná nakonec stane skutečností.
To jsme ovšem poněkud odbočili, proto zanechme spekulací a vraťme se ke generaci R36. Ta dostane design, který by měl navázat na stávající stylizaci. Zároveň bude také ovlivněna konceptem Vision 2020, pročež nemám očekávat elegantní tvary, ale spíše naprostou brutalitu, která bude agresivnější než doposud. Zachovány pak budou spíše ostré než oblé linie.
Otázkou na závěr je cena. Oliver sice dodává, že vůz bude pokračovat ve strategii, kdy za relativně nízkou sumu nabídne výkony té nejvyšší ligy, my však musíme zmínit, že Nissan GT-R již není tak levným zbožím jako v době svého příchodu na trh. Jeho základní cena totiž v průběhu let narostla o 45 %. Nová generace tak zřejmě zamíří ke třímilionové hranici.



















Novou generaci Nissanu GT-R ovlivní po vizuální stránce i letos představený virtuální koncept Vision 2020
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11