Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový nejrychlejší diesel světa plně odhalen. Jede přes 280 km/h, i jako kombík
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Má šest válců, tři litry, tři turba a 388 koní. Nejsilnější není, nejlepší zrychlení na stovku také nemá, rychleji ale jiný nejede. Seznamte se s Alpinou D5 S.
Před několika málo týdny jsme si mohli částečně představit novou Alpinu D5 S, která aspirovala na titul nejrychlejšího dieselového vozu světa. Tento titul by přitom měla odebrat Porsche Panamera 4S Diesel, jenž zrychlení z klidu na stovku zvládá díky 422 koním a 850 Nm točivého momentu za 4,3 sekundy a maximálně přitom pokoří 285 km/h. Alpina přitom hned v prvních třech ohledech s liftbackem ze Zuffenhausenu prohrává, nicméně její maximálka je o kilometr v hodině vyšší. V rámci nejvyšší rychlosti tedy aktuálně žádný sériový dieselový automobil nenajdete.
Je samozřejmě trochu sporné vnímat Alpinu jako automobilku a nikoliv jako úpravce vozů BMW, nicméně platí to, co je psáno na úřadech. A ty evidují značku jakožto samostatného výrobce. Titul jí tedy momentálně nikdo nemůže upřít, přičemž my si nyní posvítíme hlavně na důvod, který za tím stojí - na pohonnou jednotku. Tou je třílitrový šestiválcový turbodiesel, který pracuje s trojicí turbodmychadel.
Přeplňování agregátu probíhá ve dvou fázích, což má dle Alpiny přinést bezešvou a na diesel překvapivě živelnou dodávku výkonu v celém pásmu otáček. To je ostatně patrné na přiloženém grafu, jenž prokazuje, že po překročení 2 000 ot./min. již máte k dispozici 238 koní a maximálních 388 koní můžete využívat v pásmu 4 000 až 5 000 otáček. Točivý moment 800 Nm je pak dostupný mezi 1 750 a 2 650 ot./min.
Z těchto dat je rovněž evidentní, že Alpina skutečně zaostává za v úvodu zmíněným Porsche Panamera 4S Diesel. I proto sedanu D5 S zabere zrychlení z klidu na stovku o jednu desetinu déle, tedy 4,4 sekundy (Touring potřebuje dokonce 4,6 s). Nicméně poté se motor pořádně nadýchne, pročež dvoustovku dosáhnete již za 17 sekund (respektive za 17,2 s) a v obdobném kalupu pokračujete až na metu 286 km/h (283 km/h).
Na dieselový vůz vážící 1 930 kilogramů (či dokonce o 105 kilo více) jsou to nadmíru působivé hodnoty, které se Alpina ještě snaží umocnit udávanou spotřebou 6,6 l/100 km (6,9 l/100 km). Ta ale nebude mít s realitou mnoho společného, tedy alespoň ne ve chvílích, kdy motoru popustíte uzdu. Pokud se ale budete držet zkrátka, nemusel by být problém oné spotřeby dosáhnout - přeci jen jde o hodnoty dle nové metodiky.
Stran motoru došlo také na modifikace podvozku, pročež můžeme zmínit příchod elektricky ovládaných tlumičů vyvinutých ve spolupráci s firmou Bilstein. Dorazily i tužší a zkrácené pružiny, za příplatek je pak k dispozici dokonce řízení zadní nápravy umožňující natočení kol až o 2,5 stupně - ať již v opačném nebo ve stejném směru jako ty přední - a dále rovněž aktivní stabilizátory.
Standardem jsou pak 20palcová kovaná kola osazená pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 255/35 vpředu a 295/30 vzadu (285/30 u kombíku), jenž byly vyvinuty přímo pro Alpinu a proto na bocích nesou nápis „ALP“. Za tradičními vícepaprskovými ráfky pak prosvítají ocelové brzdy s kotouči o rozměru 395 mm vpředu a 398 mm vzadu, jenž lze vyměnit za kompozitní kousky.
Tím jsme se dostali k designu, kde ale již mnoho modifikací neproběhlo. Nový je pouze čelní a zadní spoiler, jenž mohou doplnit grafické polepy vyvedené ve stříbrném nebo zlatém provedení. Uvnitř lze pak zmínit především specifický přístrojový štít, vyjma jej ale Alpina svým zákazníkům neklade žádné meze a splní jakékoliv přání, ať se to již týká čalounění nebo dekorů.
Zbývá již jen dodat ceny, které startují na 87 900 Eur (cca 2 294 000 Kč) v případě sedanu, respektive na 90 400 Eur (2 359 000 Kč) u kombíku. Standardem je přitom pokaždé kromě již zmíněného také osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.
Tohle je teď nový nejrychlejší diesel světa, Alpina D5 S totiž zvládne až 286 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně včera 15:27
- Mistři světa z nezávislého týmu včera 12:25
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
- Bagnaia vyhrál, o titulu není ještě rozhodnuto 3.11.2024
- Moto2 vyhrál Vietti, Salač hodnotí svůj výsledek jako ostudu 3.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 9 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 10 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
včera - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 23:37 - Jaggie
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 21:24 - denis
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha