Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes S63 AMG má být posledním modelem s motorem 5,5 V8 biturbo
18.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
AMG pokračuje v downsizingu, stávající S 63 je prý poslední novinkou s 5,5litrovým motorem. Další modely zřejmě vsadí na 4,0 V8 a elektromotor.
Ve včerejším reportu, který hovořil o souboji německé kancléřky Angely Merkelové s Evropskou unií, jsme zmiňovali také nejnovější modely Mercedesu. Tedy jak hybridní třídu S, tak i sportovní verzi S 63 AMG. Naznačovali jmsme, že první jmenovaný vůz vznikl hlavně proto, aby redukoval emise produkované tím druhým. Zároveň jsme ovšem dodávali, že to bude trochu problematické, neboť po hybridu asi sáhne méně zákazníků než po osmiválci. To si ale očividně uvědomuje i divize z Affalterbachu. A proto s největší pravděpodobností přeplňovaný 5,5litrový osmiválec nabídla naposledy.
Co se ale pod kapotami vrcholných modelů AMG objeví? Jistou nápovědu můžete nalézt v našem dalším včerejším článku, který pro změnu informoval o možném konci Mercedesu SLS AMG a jeho nástupci v podobě modelu SLC. Ten by podle všeho měl v motorovém prostoru nabídnout čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který zřejmě vznikne spojením dvou pohonných jednotek z Mercedesu A 45 AMG.
Třícípá hvězda tak s objemnými motory opravdu zamává, neboť novým agregátem nahradí 5,5litrový osmiválec s kódovým označením M157 i 6,2litrový atmosférický motor V8 M159. Jedinou potenciální nadějí tak zůstává zachování dvanáctiválců, i když skepse je v tomto případě na místě. Tlak na emise totiž může převážit i požadavky zákazníků. Zvláště, když u Mercedesu již mají v rukávu náhradu.
Novému osmiválci by totiž podle všeho měl s absencí výkonu vůči předchozím pohonným jednotkám pomoci elektromotor. Ten by zároveň mohl umožnit i jízdu čistě na elektřinu, čímž by se redukovaly emise CO2 i u modelů AMG na úroveň malých městských hatchbacků. Zákazníci by přitom dostali vyšší výkon než dříve, což je prý pravý důvod obměny v motorovém prostoru - podle zdrojů by totiž jakýkoliv další ladění 5,5litrového osmiválce způsobilo ztrátu jeho spolehlivosti. Tomu se nám ale nechce moc věřit...
Mercedes-Benz S 63 AMG je prý posledním modelem třícípé hvězdy, který se může chlubit 5,5litrovým osmiválcem. Příští modely prý již půjdou s objemem motoru dolů
Zdroj: Car sales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.