Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E vypálí rybník BMW, dostane diesel se čtyřmi turby a 400 koňmi
24.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda se vrací k řadovým motorům, s nimiž spojí hliníkovou platformu MRA. Čekat můžeme nižší hmotnost a zároveň prvotřídní technologie.
Mercedes-Benz třídy E se pro letošek dočkal jen menších inovací, které by měly udržet zájem publika do příštího roku. Třícípá hvězda totiž chystá zcela novou generaci s kódovým označením W213, která bude stejně jako větší eSko a menší Céčko postavena na modulární platformě MRA. Očekávat tak můžeme příchod většího množství hliníku, což se příznivě projeví na hmotnosti. Ta by ve srovnání se stávajícím provedením měla klesnout o 70 až 150 kg, což rozhodně není zanedbatelná dieta.
Souběžně s tímto krokem začne německá automobilka postupně vyřazovat z nabídky vidlicové šestiválce, na jejich místo ale kupodivu nenastoupí čtyřválcové pohonné jednotky. Místo toho se dočkáme návratu šestiválců řadových, a to v benzinové i dieselové formě. Bližší detaily jsou k dispozici zejména o 2,9litrovém „producentovi sazí“, který bude k dispozici hned ve dvou verzích.
První počítá s koncepcí twin-turbo a výkonem 317 koní, mnohem zajímavější je ovšem varianta číslo dvě. Ta dostane k dispozici hned čtyři (!) turbodmychadla, z nichž dvě budou elektricky řízená. Výkon by tak měl narůst na více než 400 koní, točivý moment pak bude zřejmě jen kvůli životnosti převodovky omezen na 1 000 Nm. To je vskutku vysoký výkon, pročež lze očekávat na diesel dosud nepoznanou dynamiku a pokud se BMW rychle nevytasí s odpovědí, také střídání stráži na čele nejvýkonnějších dieselů z řad německý übertraktorů.
Vidlicových šestiválců se ovšem nová třída E úplně nevzdá. S třílitrovým benzinovým agregátem této koncepce můžeme počítat u plug-in hybridu, který bude nejspíše k dispozici jen ve Spojených státech a se kterým dorazí elektromotor o výkonu 111 koní. Alternativní pohon ovšem bude k dispozici také v Evropě, ovšem jakožto kombinace dvoulitrového čtyřválce a elektromotoru naladěného na 83 koní.
Tím však expanze třícípé hvězdy směrem k „bezemisnímu“ svezení nekončí, neboť do roku 2017 chce Mercedes poslat na trh hned 10 plug-in hybridů. Jeden z nich určený čistě pro Starý kontinent přitom s elektromotorem spáruje i dieselový motor. Bližší informace však momentálně nejsou k dispozici, neboť tato pohonná jednotka se neobjeví hned s příchodem novinky, ale pár měsíců poté.
Mimo to můžeme samozřejmě ony čtyřválcové motory pod kapotou nového Éčka očekávat, přičemž tím základním bude jedna-šestka naladěná na 124 koní, se kterou by se Mercedes měl dostat pod hranici 99 gramů emisí CO2 na kilometr. Vrchol nabídky pak budou opětovně tvořit verze AMG, které ale nejspíše budou k dispozici pouze s pohonem všech kol, neboť o zadokolky již není takový zájem.
V rámci karosářských variant můžeme očekávat příchod sedanu ve standardní i prodloužené formě, která bude určena hlavně čínským zákazníkům. Mimo to dorazí kombík, kupé, kabriolet a samozřejmě i stylová dvojice CLS a CLS Shooting Brake. Nelze však počítat s tím, že by všechny tyto varianty byly k dispozici hned v příštím roce.
Zvenčí se můžeme přesunout do kabiny, kde Mercedes hodlá nabídnout head-up displej či ovládání za pomocí gest. Mimo to nebude chybět ani semi-autonomní řízení, které by za vás mělo převzít kontrolu na rovných dálničních úsecích. Skrze mobilní aplikace pak bude možné vůz zaparkovat bez toho, aniž byste seděli za volantem.






Nová generace Mercedesu třídy E se vrátí k řadovým šestiválcům
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 5 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 8 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 9 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins