Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E 2016 odhalil část designu i techniky, interiér bude revoluční
19.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová třída E bude stavět na známém stylu designu a elektronických berličkách. Dorazit má jako sedan, kombi, kupé, kabrio a dokonce i allroad.
Pro třícípou hvězdu neexistuje úspěšnější model než třída E. Odborné i laické veřejnosti se tento Mercedes-Benz představil pod interním označením W124 v roce 1984, přičemž od té doby spatřily světlo světa čtyři další generace v 13 milionech exemplářů. Zájem o stávající provedení však začíná poněkud utuchat, což není až tak překvapivé s ohledem na premiéru v roce 2009. Před dvěma roky sice došlo k modernizaci, nicméně ta pouze oddálila nevyhnutelné. Tedy mezigenerační obměnu, která je naplánována na příští rok. Premiéry novinky s kódem W213 se přitom dočkáme v lednu na autosalonu v Detroitu.
Aktuálně je řeč pouze o sedanu, který by již v létě měl zamířit do prodeje, nicméně počítat můžeme během příštího roku také s premiérou kombíku. O dalších dvanáct měsíců vzdálenější období je spojeno s odhalením kupé a kabrioletu, mimo to se ovšem v zákulisí mluví ještě o páté variantě. Ta by vznikla na základě kombíku, vůči standardu by ovšem přibyly ochranné plastové lemy ve spodní části karoserie a zvýšen by byl také podvozek. Jinými slovy tu tedy mluvíme o konkurenci pro Audi A6 Allroad, jenž má pod označením X213 dorazit taktéž v roce 2017.
Stejně jako již odhalení sourozenci bude i nová třída E stát na platformě MRA, díky které lze počítat s nárůstem do délky i šířky. Navzdory větším venkovním dimenzím se ovšem počítá se zhruba stokilovou dietou, což se samozřejmě projeví příznivě na ovladatelnosti i spotřebě. Kromě standardního provedení Mercedes počítá také s odhalením varianty s prodlouženým rozvorem, která dost možná do budoucna poskytne základ pro expanzi řady Maybach. To jsme však již zabrousili do sfér čirých spekulací, proto rychle zase zpátky do reality.
Ta je spojena se vzhledem výrazně připomínajícím větší třídu S, kde tím zásadním rozdílem budou čelní světla s dvojitými proužky simulujícími někdejší dvojité světlomety. Ve srovnání se stávající generací, která počítá na každé straně se 24 diodami, přitom novinku ozdobí hned 84 LEDek v obou předních rozích. Jinak ovšem nemá generace W213 vybočovat ze zajetých kolejí, což se ovšem netýká interiéru. Zde by mělo dojít k lehké revoluci, kdy palubní deska bude prakticky celá zastavěna dvěma displeji s vysokým rozlišením. Souběžně s tím pochopitelně dojde k eliminaci většiny tlačítek.
Pod kapotou nás ovšem již žádná velká „radikalizace” nečeká, počítat je možné s plejádou benzinových a dieselových čtyřválců a šestiválců. Na vrchol se postaví provedení E 63 AMG, v jehož případě je možné počítat s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem. Jeho výkon by měl narůst na 600 koní, aby došlo k pokoření BMW M5, na tuto verzi však bude nutné vyčkat až do roku 2017. Ještě déle pak možná cesta do showroomů zabere plug-in hybridu, který by se měl vyznačovat ultra nízkou spotřebou. Detaily o něm však třícípá hvězda zatím tají.
Přesunout se tak můžeme k bezpečnosti a elektronickým berličkám, které budou jednou z největších lákadel nového Éčka. Základem bude systém Intelligent Drive, který již počítá s autonomním řízením na dálnici, kdy bude dodržován bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel. Umožněno je to sadou kamer, senzorů a radarů, které neustále monitorují okolí vozu a skládají dohromady jeho digitální obraz. Jelikož však technologie je stále v počátcích, musí mít řidič neustále ruce na volantu.
Do budoucna však třícípá hvězda počítá s plnohodnotným autopilotem, za kterého již přebírá plnou záruku a bude tak odpovídat za veškeré nehody, ke kterým po čas autonomního řízení dojde. Zatím však není jisté, kdy k tomuto kroku dojde, zatímco brzdný asistent a automatické řízení, jež mohou spolupracovat a zabránit vzniku nehody, budou k dispozici již od prvotního odhalení. Systém Evasive Steering Assist dokonce nebude reagovat jen na vozidla, ale zvládne i detekci chodců.
S příchodem nové třídy E klade Mercedes rovněž větší důraz na roli mobilních telefonů, které již budou nahrazovat tradiční klíčky. K otevření či uzamčení vozu by navíc mělo dojít i poté, co se vybijí baterie. Mimo to budou mít řidiči k dispozici aplikaci, která jim umožní zaparkovat vůz na dálku. Ovšem pouze při rychlostech do 4 km/h. Půjde tedy hlavně o vyjíždění či zajíždění ve stísněných prostorách, přičemž je logické, že aplikace zvládne zapnutí i vypnutí motoru.
Zmínit můžeme ještě komunikaci na bázi vozu a informačního centra či přednárazový asistent, bezpečnostních technologií ale bude dozajista mnohem více. Dá se přitom předpokládat, že zrovna tento aspekt nové třídy E by Mercedes-Benz mohl odhalit ještě před avizovanou detroitskou premiérou.
Chystaný Mercedes-Benz třídy E se ukázal na nejnovějších ilustracích...
...i špionážních fotkách, z nichž ty nejnovější již zachycují vůz jen s malou kamufláží
Prohlédnout si můžeme také holou karoserii...
...či diodová světla a výčet techniky
Zdroje: Mercedes-Benz, Auto Express, Mercedes-Benz PassionBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva