Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes C Coupe odhalen, je to další malá třída S
14.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Novinka třícípé hvězdy dorazí se čtyřmi benzinovými a dvěma dieselovými motory. K mání bude i verze AMG, zatím ale venku není.
Dnes a vlastně i po celý následující víkend vás budeme zásobovat především novinkami z Concours d’Elegance, kde se objeví kupříkladu nové Bugatti či BMW M4 GTS. Stranou našeho zájmu ovšem nezůstává ani autosalon ve Frankfurtu, který otevře své brány odborné i laické veřejnosti již za pár týdnů. V hesenské metropoli se samozřejmě objeví mnohem více nových vozů než v americkém Pebble Beach, přičemž tím nejaktuálněji odhaleným je Mercedes-Benz C Coupe.
Nová třícípá hvězda je doslova a do písmene zmenšeným S Coupe, což vlastně není překvapivé, neboť také čtyřdveřová třída C vypadá jako menší „eSko“. Oproti předchozí generaci je novinka o 95 milimetrů delší a 40 mm širší, přičemž rozvor narostl o 80 mm. Zvětšen tak byl prostor pro ramena, lokty a hlavu na všech sedadlech, s ohledem na danou karosářskou verzi si ovšem nejvíce budou lebedit cestující vpředu.
Zpočátku budou k dispozici pouze čtyři benzinové a dva dieselové motory, kdy „vonnější výpary“ zastupují verze C 180, C 200, C 250 a C 300. V prvním případě se o pohon stará přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec, který dává k dobru 156 koní, zatímco zbývající trojice dostala do vínku oturbený dvoulitr. Ten byl naladěn na 184, 211 a 245 koní, spotřeba nebo jízdní dynamika však prozatím nebyla upřesněna.
To samé se týká rovněž „producentů sazí“, kteří budou k dispozici ve verzích C 220d a C 250d. Pod kapotou obou modelů najdeme 2,1litrový diesel, jenž dává k dobru 170 nebo 204 koní. Stejně jako v případě sedanu ani zde nechybí technologie SCR (Selective Catalytic Reduction), která by měla snižovat především emise. O nižší žíznivost se pro změnu postará i nízký koeficient odporu vzduchu Cd 0,26.
Z motorového prostoru se můžeme přesunout k podvozku, který standardně počítá s ocelovými pružinami a je k mání ve verzích Agility Control a Sport. Ve srovnání se sedanem v obou případech světlá výška poklesla o 15 milimetrů, přičemž příplatková výbava samozřejmě počítá také se vzduchovými měchy Airmatic. Ty je možné nastavit v režimech Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual.
Tak jako praktičtější provedení je i nové kupé vybaveno řadou bezpečnostních systémů, mezi nimiž nechybí adaptivní tempomat (funguje do rychlosti 200 km/h), aktivní monitoring jízdních pruhů, aktivní parkovací asistent nebo brzdový asistent. Uvnitř je pak možné počítat s klimatizací, jež spolupracuje s navigací a uzavře recirkulaci vzduchu, kdykoliv vjedete do tunelu.
Mimo to je možné uvnitř počítat s unikátními kombinacemi čalounění, kdy kupříkladu výbava Edition 1 dostala do vínku hnědou a černou kůži kombinovanou s tyrkysovými švy. Na další detaily si ovšem budeme muset počkat do hesenské metropole, do prodeje se pak evropské specifikace Mercedesu C Coupe dostanou ještě před koncem letošního roku.
Poslední zmínku můžeme věnovat vrcholné variantě C 63 AMG, která se prozatím na nejnovějším videu stále ještě prohání v „maskáčích“. Virtuálně totiž bude odhalena až 19. srpna, naživo se pak představí vedle svého běžnějšího příbuzného ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Mercedes C Coupe se prozatím ukázal pouze ve standardních verzích. Vrcholná varianta od AMG dorazí příští týden
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva