Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG E63 už dostane jen pohon všech kol, muselo to tak skončit
29.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka z Affalterbachu pouze s jednou hnanou zadní nápravou už vůbec nepočítá. Systém 4Matic přitom bude zásobovat až 612 koňmi.
Nová generace Mercedesu třídy E je na trhu již nějaký ten pátek. Tedy alespoň ve formě sedanu. Nedávno byl ovšem představen také kombík a kupé s kabrioletem již čekají za dveřmi. Mimo to se ovšem třícípá hvězda chystá rovněž odhalit osmiválcové provedení AMG, o jehož pohon se postará přeplňovaná čtyřlitrová jednotka. Jak nám přitom naznačil únik specifikací, očekávat máme 571 koní u standardu a 612 v případě verze S.
Tyto výkony vedou k opravdu působivé jízdní dynamice, neboť slabší verzi zrychlení z klidu na stovku zabere 3,7 sekundy, potentnější model je pak dokonce ještě o dvě desetiny rychlejší. Nápomocen je tomu přitom nejen standardní devítistupňový automat, ale také pohon všech kol 4Matic. Až dosud se přitom zdálo, že ten bude stejně jako dosud pouze příplatkovou volbou, nicméně šéf AMG Tobias Moers přišel s poněkud odlišnou informací.
„Lidé v tomto segmentu hledají pohon všech kol,“ uvedl Moers na adresu prodejů, které zadokolku staví do role outsidera. Na trzích, kde jsou nabízeny obě varianty, totiž systém 4Matic volí devět kupců z deseti. A automobilka se rozhodla stejně jako ona i mnoho jejích konkurentů dříve v případě manuálních převodovek, že 10 procent není dostatečně zajímavé množství zákazníků. Nová generace E 63 AMG jednu poháněnou nápravu již nedostane, místo toho bude standardně ve všech zemích čtyřkolkou.
O samotném systému se zatím mnoho neví, tedy stran toho, že dle Moerse půjde o „kompletně novou“ technologii, která se má stát „největším krokem, jaký jsme udělali v rámci generační výměny“. Nejspíše tedy půjde o komplikovanou sadu elektronických diferenciálů a vektorování točivého momentu, ale to už spekulujeme.
Na příchod řízené zadní nápravy ale máme zapomenout. Šéf AMG, totiž dodává, že „jí nebylo třeba“. Kromě toho Moers ještě uvedl, že čtyřlitrový osmiválec vůči dosavadním provedením doznal řady změn, jenž souvisí třeba s novými turbodmychadly či kompletně přepracovanou hlavou motoru.
Výsledkem těchto snah je v úvodu zmíněný výkon přesahující metu 600 koní, jenž budou nové E 63 stavět alespoň prozatím na vrchol německého prémiového trojlístku. Jsme přitom zvědavi, s čím vyrukuje BMW v případě nové generace M5, u které bychom se taktéž měli dočkat automatu a pohonu všech kol. Tam zatím jen volitelného, přesto lze mnichovské budoucnosti předpovídat stejnou podobu, jakou jsme (a teď už víme, že správně) kdysi předpovídali té stuttgartské - je to smutné, ale jakmile jednou do nabídky dostanete něco, co více oslovuje masy, dostane se vše ostatní nejprve na druhou a posléze „na žádnou” kolej...


Nový Mercedes-AMG E 63 bude k mání pouze se systémem 4Matic, jak ostatně již naznačoval únik technických parametrů
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva